نقد و بررسی ویدیویی آنر ویو ۲۰ در دیجی‌کالا مگ

۱۰ شهریور ۱۳۹۸

آنر ویو ۲۰ از زمان معرفی با طراحی متفاوت و جالب خودش موجی را در دنیای تکنولوژی ایجاد کرد. موجی که بیش از همه ناشی از صفحه نمایش حفره‌دار این گوشی بود. با این حال ویو ۲۰ ویژگی‌های جالب توجه دیگری هم دارد که می‌تواند آن را به یکی از گوشی‌ها موفق سال ۲۰۱۹ تبدیل کند. در نقد و بررسی آنر ویو ۲۰ قصد داریم نگاه دقیق‌تری به این گوشی بیندازیم و برخی از نقاط قوت و ضعف آن را بررسی کنیم.

البته این اولین باری نیست که در دیجی‌کالا مگ با این گوشی ملاقات می‌کنیم. پیش از در دو ویدیو مجزا در مورد حفره نمایشگر ویو ۲۰ صحبت و این گوشی را جعبه‌گشایی کردیم.

تماشاکنید:
آنر ویو ۲۰؛ کرم‌چاله‌ای به سوی آینده!
جعبه‌گشایی آنر ویو ۲۰ در دیجی‌کالا مگ

آنر ویو ۲۰ از نظر سخت‌افزار یک پرچم‌دار واقعی است. پردازنده‌ی ۷ نانومتری های‌سیلیکون کایرین ۹۸۰ با دو واحد پردازش عصبی، در کنار حداقل ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، این گوشی را از نظر قدرت سخت‌افزاری با بهترین پرچم‌داران ۲۰۱۹ هم‌تراز می‌کند.

ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری آنر ویو ۲۰ به تنهایی هم نوید یک گوشی با عمر باطری خوب را می‌دهد. اما علاوه بر این، پردازنده‌ی ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰ نسبت به پردازنده‌های ۱۰ نانومتری نسل قبل مصرف کمتری دارد و رزولوشن فول اچ دی صفحه‌نمایش هم، حداقل در زمینه‌ی مصرف باتری، یک مزیت محسوب می‌شود.

الگوی وی شکل هولوگرام مانند پشت گوشی، آنر ویو ۲۰ را به یکی از جذاب‌ترین گوشی‌هایی تبدیل می‌کند که تا کنون دیده‌ایم. شاید جزو افرادی باشید که از حفره نمایشگر خوششان نمی‌آید، ولی در هر حال باید بپذیرید که صفحه‌نمایش حفره‌دار باعث شده آنر ویو ۲۰، حداقل فعلا، شبیه هیچ گوشی دیگری نباشد و نظر همه را به خود جلب کند.

آنر در دوربین اصلی ویو ۲۰ از یک سنسور جدید ۴۸ مگاپیسلی استفاده کرده است که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. هر چند رزولوشن بیشتر لزوما به معنی کیفیت بهتر نیست، ولی وقتی اندازه‌ی نسبتا بزرگ سنسور، دیافراگم باز لنز با نسبت کانونی f/1.8 و پردازنده‌ی قوی و هوشمند این گوشی را در نظر بگیریم، می‌توانیم انتظار عکس‌های خیلی خوبی را از آن داشته باشیم.

دوربین دوم آنر ویو ۲۰ هم یک دوربین عادی نیست، بلکه یک اسکنر سه‌بعدی بر مبنای تکنولوژی «مدت پرواز» (Time-of-flight) است. این دوربین می‌تواند با محاسبه زمان رفت و برگشت نور مادون قرمز یک نقشه عمق دقیق از اشیای جلوی دوربین بسازد. آنر ویو ۲۰ از این نقشه برای گرفتن عکس‌های پرتره با پس‌زمینه تار استفاده می‌کند. البته این تکنولوژی می‌تواند کاربردهای جذاب جدیدی مثل تصحیح فرم بدن در عکس و فیلم، بازی‌های مبتنی بر تشخیص حرکت و تهیه کردن مدل‌های سه‌بعدی از اشیا را هم ممکن کند.

البته ویو ۲۰ با تمام خوبی‌هایی که دارد بدون اشکال هم نیست. برای مثال می‌توانیم به مقاوم نبودن در برابر آب و گردوغبار، نداشتن اسپیکر استریو، پشتیبانی نکردن از شارژ بی‌سیم و رزولوشن پایین‌تر نمایشگر نسبت به بسیاری از پرچم‌دارهای دیگر اشاره کنیم.

با این حال نباید فراموش کنیم که آنر ویو ۲۰ در مقایسه با اکثر پرچم‌دارها قیمت مناسب‌تری دارد. در هر حال آنر مجبور بوده برای متعادل نگه داشتن قیمت دست به انتخاب بزند، و به نظر ما انتخاب‌های خوبی کرده است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar مهی

    یه سوال
    شما بین p30pro و آنر ویو ۲۰ کدومو انتخاب میکنید؟؟؟؟؟؟؟

    1. Avatar محمد

      P30 پرو پرچمدار هواوی هست و خیلی کاملتر و بهتره

  2. Avatar reza

    ندیده میگم دیجی کالا بهترین گوشی دنیا برا هواوی باشه ی ایراد ازش میگیره
    انگار بقیه گوشی سازا مال خوشه خخخخخخخخ

  3. Avatar آرمین احمی

    قیمتش حدود ۷ میلیون در میاد

  4. Avatar saeid_biologist

    خیلی ممنون. عاشق بررسی های ویدیویی مبایلهاتونم. ممنون که دوباره این بخش را راه اندازی کردید.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه