[ویدیوکست] برترین بازی‌های سال ۹۵ از دید تحریریه دیجی‌کالامگ

۱۳ شهریور ۱۳۹۸

به مناسبت شروع سال جدید، تصمیم گرفته‌ایم تا به همراه تیم تحریریه‌ی دیجی‌کالامگ، مجموعه برنامه‌هایی برای بهترین‌های سال ۱۳۹۵ تهیه کنیم. در ویدیوکست برترین‌های سال ۹۵، به بازی‌های امسال پرداخته‌ایم. فایل صوتی این گفت‌وگو را می‌توانید از اینجا بشنوید.

بر و بچه‌های دیجی‌کالامگ هر کدام نظرهای خاص خودشان را درباره‌ی بهترین بازیهای سال گذشته دارند. از بچه‌ها خواستیم تا بدون توجه به نظرسنجی که قبلا درباره‌ی بهترین بازی‌ها انجام داده‌ایم، درباره‌ی بازی که دوست داشته‌اند، صحبت کنند. به همین دلیل هم با نظرهای متفاوت و جالبی مواجه شده‌ایم.

پیشنهاد می‌کنیم ویدیوکست برترین بازی‌های سال ۹۵ ما را ببینید و درباره‌ی انتخاب تحریریه‌ی دیجی‌کالامگ، نظر بدهید. به نظر شما، کدام بازی‌ها در سال ۱۳۹۵ بهتر بوده‌اند؟

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar منصور

    خسته نباشید به همه عزیزان ؛ پادکست واقعا زیبا بود اما چند نکته به نظرم اگر رعایت بشه برای پادکست های بعدی واقعا بهتر خواهد بود ؛

    ۱ ) در مورد بحث های مربوط به بررسی های گیم و یا انتخابها مثل همین انتخاب بهترین بازی ها ؛ به نظرم اگر افراد با تجربه که حداقل زمینه گیمری داشته باشند برای بحث دعوت بشوندنتیجه گفت و گو خیلی خیلی بهتر و پخته تر خواهد بود تا دعوت از عزیزانی که مثلا فقط کلا چند بازی رو تجربه کرده اند . ( منظورم این نیست که همه افراد که بحث می کنند باید خوره بازی باشند اما این جوری هم نباشه که کلا از فضای گیم ها به دور باشند . )

    ۲ ) در مورد انتخاب برترین های سال به نظرم اگر با توجه به وقت پادکست مثلا سه یا چهار سبک پرطرفدار انتخاب می شد و بهترین هاش مشخص می شد خیلی بهتر بود .

    ۳ ) به نظرم میشه در پادکست ها بحث ها یک مقدار چالشی تر بشه و دوستان در مورد صحبت هایی که میکنند بحث کنند با همدیگه به عنوان مثال جناب پولادی عزیز که عنوان می کنند بازی جدید هورایزن بازی خوبی نیست حداقل به صرف اینکه از ایده یا به قول خودشون کانسپت بازی خوششون نیومده اون رو بازی خوبی ندونند واقعا باید بحث بشه ، بازی ای که از جنبه های مختلف یک پیشرفت فوق العاده برای استودیو گوریلا محسوب میشه و حتی به نظر من در برخی زمینه ها تعریف جدیدی از بازی های نقش آفرینی رو ارائه می کنه در زمینه های مختلف . ( البته به نظرم نکته ۳ ارتباط مستقمی با نکته ۱ داره )

    ۴ ) به شخصه همواره از نظرات جناب میرزایی و نوردوست در طول امسال و پادکست های مختلف که زحمت کشیدند و تهیه کردند لذت بردم و استفاده کردم و شخصا به نظرم بحث ها و نظراتی که جناب میرزایی مطرح می کنند واقعا زیبا است و لذت بخش ( نظر شخصی ) .

    در پایان دوباره از همه دوستان تشکر میکنم و امیدوارم که در طول سال جدید شاهد ساخت پادکست های بسیار بیشتری در مورد گیم های مختلف باشیم ، از جناب میرزایی هم خواهشمندم یک نقد و بررسی و بحث مفصل در مورد بازی جدید Mass Effect :Andromeda ترتیب دهند و پادکستی با حضور خودشون و جناب نوردوست و سایر عزیزان ک بازی رو تجربه کردند داشته باشند و از دلایل ناکامی ( و یا احتمالا پیشرفت ) بازی صحبت کنند ( با توجه به نقد های واقعا نا امید کننده بازی در طی روزهای اخیر )

  2. Avatar علیرضا

    عالییییی

  3. Avatar محسن

    ویدیوکست رفتن در کل ایده ی خوبی بود. اما شاید بهتر باشه وقتش رو بیشتر کنید؛ چون تو این زمان نتونستید به خیلی از بازی ها برسید.

    آقای پولادی هم اینقدر جلوی “The Last Guardian” جبهه نگیرن خوبه.

  4. Avatar عرفان

    سلام تبریک. برای اولین ویدیوکست عالی بود. میتونست محتوای قوی تری داشته باشه ولی با اینحال بسیار خوب از آب دراومده بود. متأسفانه بعضی از دوستان همیشه دنبال مو توی بشقاب غذا هستند و به مسایل دیگه توجه نمیکنند. همین که یک خانوم رو به بحثتون دعوت کردید و خیلی راحت باهم به بحث و گفتگو پرداختید نشون میده تا چه حد حرفه ای و جلوتر از بقیه عمل میکنید. آدم با همین حرفه ای و به روز بودنتون حال میکنه. ادامه بدید!

  5. Avatar King-Arthas

    واقعا خودتون خندتون نمیگیره ؟ ۳ ۴ نفر ادم به اصطلاح گیمر نشستید تو این مجموعه به این بزرگی درباره بازی سال صحبت می کنید کلا بحثتون رو دو تا بازیه ؟
    اول میاین میگید گه اسکار سلیقه همه نیست بعد اورواچ که این تعداد بازی کننده و با این حجم از ساعت بازی رو داره و تقریبا کسی نیست که بگه من حال نکدم باهاش ، بهش ایراد میگیرید . فلسفه بازی اورواچ به بهترین شکل اجرا شده و البته بلیزارد دو فلسفه اصلی داره حداکثر سود حداکثر محو شدن تو بازی .. تو همه بازیاشم این دو فلسفه کامل اجرا میشه.
    به نظرم شما جز اون دوتا بازی (که حدود ۱۴ دقیقه وقت مارو تلف کرد صحبتاتون روی این بازی ها ) بازی عه دیگه ای انجام ندادید . بعدش حدود ۱۵ الی ۳۰ سایت قوی تحلیل بازی سال هست حداقل یه نگاه به تحلیلاشون می انداختید .
    به نظرم چند گیمیر قوی که ماشالله تو ایران هم به وفور یافت میشه تو هر سبک بازی استخدام کنید که حداقل مرجع فارسی تحلیل بازیاتون اوکی شه .
    در اخر اگه بخوام با تجربه ۳۰ بازی تو سال خودم ۳ تا از بهترین بازی های سالو انتخاب کنم : اول – زلدا دوم – انچارتد سوم مشترک – بتلفیلد ۱ و اورواچ

  6. Avatar محمد

    با سلام به تیم تحریریه دیجی‌کالا مگ .
    نقد جالبی بود,البته بیشتر راجع به بازیهای کنسول صحبت شد.
    احساس کردم هدفتون بیشتر تحریک گیمرها برای خرید کنسول از سایت شما باشه و کاملا جوابگو هم بود چون منکه مشتاق شدم برای تجربه این بازی ها .
    بازیهای که توش لیگ داره و جای پیشرفت داره رو نمیشه با بازیهای که برای لذت بردن طراحی شده مقایسه کرد .
    حس زیر دست بودن و ریاست بین تیمتون احساس میشد ۴۰% زمانش رو یک نفر حرف زد .
    الان زمانیه که دیجیکالا باید تمرکزش رو بزاره رو ایده های جدید و مفید وگرنه رو به پس رفت میره .

    1. Avatar عرفان

      دوست نازنین شما میخواستی رو کدوم بازیهای انحصاری PC(!) بحث بشه؟

      اگه نشه گفت همه، حداقل ۹۰ درصد بازی های برتر تاریخ برای کنسول ها طراحی و رلیز شدن که بعضی هاشون در کنار انتشار برای کنسول ها برای PC هم منتشر شدند. و اینکه تیم تحلیل بازی دیجی کالا برخلاف چیزی که شما و اون دوست KING مون فکر میکنند از فروشنده و بیزنس من ها تشکیل نشده. یک نگاه به سوابق این افراد بندازید متوجه خواهید شد.

      جناب “امیر میرزایی” که هفت سالی مشغول کار در رسانه‌های مختلف بازی بوده
      جناب “نوردوست” که از سال ۱۳۸۶ در مطبوعات و رسانه‌های مختلف فعالیت می‌کرده
      جناب” پولادی” که از ۸۴ و با ماهنامه‌ی ره‌آورد سازه وارد دنیای رسانه شد. از ۸۵ تا ۸۸ برای سایت و مجله‌ی بازینما نوشت و بعد از آن هم به مدت ۶ سال نویسنده و دبیر تحریریه‌ی دوهفته نامه‌ی دنیای بازی بود
      ( کسی که شما احساس کردی ریاست داره. قطعا ایشون نسبت به بقیه دوستان با توجه به سابقه شون حرف بیشتری برای گفتن داره و این ربطی به ریاست و زیردست بودن فکر نمیکنم داشته باشه! )

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه