همه‌ی آنچه باید درباره‌ی ویروس کرونا ۲۰۱۹ بدانید

۷ اسفند ۱۳۹۸

در دسامبر ۲۰۱۹، افراد زیادی در چین مبتلا به ذات‌الریه شدند. تحقیقات نشان داد که علت ابتلا به این بیماری، یک ویروس ناشناخته است. ویروسی که نام آن را ناول کرونای ۲۰۱۹ گذاشته‌اند. اگر دوست دارید بدانید ویروس کرونا چیست و از کجا آمده است با دیجی‌کالا مگ همراه باشید. در این ویدیو، همه‌ی آنچه درباره‌ی این ویروس می‌دانیم را با شما به اشتراک می‌گذاریم. البته ناول کرونای ۲۰۱۹ یک ویروس جدید است و چیزهایی که درباره‌ی آن می‌دانیم، می‌تواند در آینده تغییر کند.

گروه بزرگی از ویروس‌ها اسمشان ویروس کرونا است. این ویروس‌ها هسته‌ای شامل مواد ژنتیکی و غشایی پر از میخ‌های پروتئینی دارند. درواقع ظاهر این ویروس‌ها خیلی شبیه به «تاج» است. کرونا در زبان لاتین به معنی تاج است؛ به همین علت هم اسم این ویروس‌ها را کرونا گذاشته‌اند.

ویروس کرونا انواع مختلفی دارد و عموما باعث ایجاد مشکلات در دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش می‌شود. بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا می‌تواند در حد یک سرماخوردگی ساده تا ذات‌الریه شدید باشد و در بیشتر افراد هم به صورت خفیف رخ می‌دهد. اما بعضی از انواع ویروس‌های کرونا، می‌توانند باعث بیماری‌های شدیدتری شوند.

«سندرم حاد تنفسی» یا همان «سارس» (SARS)، یکی از این بیماری‌هاست که اولین بار در سال ۲۰۰۳ در چین گزارش شد. «سندرم تنفسی خاورمیانه» یا همان «مِرس» (MERS) هم نوع دیگری است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ در عربستان سعودی گزارش شد.

ویروس کرونای ۲۰۱۹، اولین بار در چین گزارش و همانطور که گفتیم، به شکل ذات‌الریه ظاهر شد. افرادی که مبتلا شدند، عموما کسانی بودند که در بازار فروش غذاهای دریایی و حیوانات زنده‌ی شهر ووهان کار می‌کردند.

این ویروس به خانواده‌ی افراد مریض و کادر درمانی آن‌ها سرایت کرد. در حال حاضر تعداد مبتلایان به این ویروس افزایش پیدا کرده و به جز چین، در چند کشور دیگر هم گزارش شده است.

اگر دوست دارید درباره این که ویروس کرونا چیست باز هم بیشتر بدانید، ویدیوی بالا را تا آخر تماشا کنید.

بیشتر بخوانید:
همه چیز در مورد پیدایش، گسترش و پیشگیری از ویروس کرونا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar امیر

    مرسی عزیز

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه