آدرنالین؛ پیروزی پول بر احساس در جام جهانی

۲۶ شهریور ۱۳۹۸

در روزهای گذشته اینجا در آدرنالین درباره فینال جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه صحبت کردیم؛ درباره درخشش زین الدین زیدان و تیم درخشان فرانسه در آن مسابقه که با قدرت آن برزیل پرستاره را شکست داد و در خانه به جام قهرمانی جهان بوسه زد. شاید مهمترین اتفاق آن بازی درخشش زیدان جوان، بهترین بازیکن آن روزهای دنیا بود اما آن اتفاق، تنها اتفاق مهم فینال جام جهانی ۹۸ نبود.

چند ساعت بعد از پایان بازی رسانه های برزیلی که تلاش می کردند عملکرد ضعیف ستاره های کشورشان به خصوص رونالدو را توجیه کنند گزارشی منتشر کردند درباره مریض بودن او. در این گزارش ها اعلام شد رونالدو قبل از بازی مقابل فرانسه در رختکن از هوش رفته و پزشک های برزیل برای آماده کردن او تلاش بسیار زیادی کرده اند.

چند روز بعد رسانه های فرانسوی این گزارش ها را تلاش برزیلی ها برای توجیه شکست معرفی کردند اما کمی بعد از آن نشریه اشپیگل آلمان در گزارشی این ادعاها را تایید کرد. نکته باورنکردنی گزارش اشپیگل، نقش پول در بازی کردن رونالدو در آن بازی بود. این نشریه معتبر آلمانی در گزارش خود اعلام کرد یکی از اسپانسرهای شخصی رونالدو از طریق یکی از اعضای تیم برزیل متوجه بد بودن شرایط فیزیکی رونالدو قبل از فینال می شود و به کادر پزشکی برزیل پیغام می دهد اگر رونالدو در فینال به میدان نرود، وضعیت قراردادهای دو طرف بهم می ریزد و تیم ملی برزیل هم در جریان این مسئله متضرر خواهد شد.

دو سال بعد پارلمان برزیل تحقیقاتی درباره ارتباط کمپانی آمریکایی نایکی با اتحادیه فوتبال این کشور آغاز کرد که به نتیجه نرسید. نایکی هنوز درباره این مسئله اظهارنظر نکرده.

سال ۲۰۰۱ یکی از بخش‌های خبری شبکه تلویزیونی گلوبو برزیل ایمیلی از یک منبع نزدیک به فدراسیون فوتبال برزیل را نشان داد که در آن ادعا شده بود برزیل آن سال قهرمانی جهان را به مبلغ ۲۳ میلیون دلار به فیفا فروخته. براساس این ادعا یکی از اعضای کادر پزشکی برزیل با دادن یک قرص رونالدو را دچار حالت تهوع کرده تا با حذف عملی بهترین بازیکن برزیل فرانسه بتواند آن طور که فیفا می خواهد، فرانسه قهرمان شود.

رونالدو سال ۲۰۱۵ در مستندی که کانال یوتوب مجله fourfourtwo منتشر کرد گفت چیز زیادی از آن روز به یاد نمی آورد فقط می داند بعد از ناهار خوابیده و وقتی بیدار شده احساس خیلی بدی داشته است.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه