کتاب «دنیای علی‌بابا» منتشر شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۸

در سپتامبر سال ۲۰۱۴، سهام شرکتی چینی برای نخستین بار در بورس ایالات متحده عرضه شد. شرکتی که بیشتر مردم آمریکا حتی نام آن را هم نشنیده بودند. مبلغ به‌دست‌آمده از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شرکت علی‌بابا از مجموع مبالغ عرضه‌ی سهام شرکت‌های گوگل، فیس‌بوک و توئیتر بیشتر بود. این شرکت چینی که در غرب و علی‌الخصوص ایالات متحده، شرکتی گمنام به‌حساب می‌آمد، توانسته بود طی ده سال پیش از عرضه‌ی اولیه‌ی سهامش، قدم‌به‌قدم مسیر ترقی را بپیماید و بدل به بزرگ‌ترین بنگاه تجارت الکترونیک دنیا شود. مشتری‌های علی‌بابا در سپتامبر ۲۰۱۴ تقریباً دوبرابر مشتری‌های آمازون بودند و تقریباً تمامی نقل‌وانتقالات مالی مربوط به حوزه‌ی تجارت الکترونیک در چین، تنها از آن همین یک شرکت بود. اما علی‌بابا چطور به این جایگاه رسید؟

تیم دیجی‌کالا مگ در ادامه‌ی مسیر ترجمه کتاب‌های پرفروش دنیا و انتشار آن‌ها به صورت پاورقی، تصمیم گرفت تا پس از انتشار آنلاین و دنباله‌دار این کتاب‌ها، آن‌ها را به صورت یک‌جا و در قالب کتاب‌های کاغذی و الکترونیکی هم منتشر کند تا مخاطبان ما بتوانند از خواندن این کتاب‌ها به صورت یک‌جا لذت ببرند. کتاب امپراطوری اپ نوشته‌ی چاد مورتا با ترجمه‌ی روان مریم قمری اولین کتابی بود که در سه قالب کاغذی، صوتی و الکترونیکی منتشر شد و استقبال بی‌نظیر مخاطبان دیجی‌کالا مگ و علاقمندان کتاب‌های حوزه‌ی کسب و کار را به دنبال داشت. پس از رسیدن کتاب امپراطوری اپ به چاپ دوم، انتشار کتاب دنیای علی‌بابا هم به صورت پاورقی در دیجی‌کالا مگ به پایان رسید و با تلاش شبانه روزی اعضای تیم دیجی‌کالا مگ و همراهی همه‌جانبه‌ی انتشارات نوین کتاب گویا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

در کتاب دنیای علی‌بابا ماجرای همراهی با مدیران و مؤسسان این شرکت را از زبان پورتر اریسمن می‌شنویم. نخستین کارمند غربی که به علی‌بابا پیوست و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ مدیر بخش بازاریابی بین‌الملل آن شرکت بود. اریسمن مسیر طولانی و پرفرازونشیب علی‌بابا را روایت می‌کند و به خواننده نشان می‌دهد که چطور جک ما، معلمی ساده که دو بار در آزمون ورود به دانشگاه رد شد، بعدها توانست علی‌بابا را تأسیس کند. اریسمن توضیح می‌دهد که چطور علی‌بابا، این شرکت نوپای کوچک، توانست با رهبری جک ما به غولی بزرگ در عرصه‌ی تجارت الکترونیک بدل شود.

با توجه به استقبال چشم‌گیر مخاطبان، تیم دیجی‌کالا مگ تصمیم دارد چاپ و انتشار کتاب‌هایی را که به صورت پاورقی در این مجله‌ی الکترونیکی منتشر می‌شوند ادامه دهد. کتاب‌هایی جذاب و پرمخاطب در سطح جهانی و در حوزه‌های فناوری دیجیتال، کسب‌وکار آنلاین و کارآفرینی که پیش از چاپ به شکل کتاب کاغذی به صورت دنباله‌دار و آنلاین در دیجی‌کالا مگ در اختیار شما قرار گرفته‌اند. کتاب «دنیای علی‌بابا» اکنون و در طول نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه‌ی انتشارات نوین کتاب گویا در دسترس شماست.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar Mohammad

    سلام و خسته نباشید خدمت شما ممنون از زحمات شما برای چاپ پاورقی های فوق العاده تون ای کاش زندگی نامه ایلان ماسک رو هم به چاپ برسونید با تشکر

  2. Avatar علی

    سلام
    می خواستم بدونم که کتاب دنیای علی بابا چه زمانی در سایت فروشگاه دیجی کالا عرضه می شود چون من به نمایشگاه کتاب تهران دسترسی ندارم که بتونم آنرا از طریق نمایشگاه خریداری کنم لطفا راهنمایی نمایید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. Avatar مرتضی سعیدی

    سلام‌
    چطوری تهیه کنم کتاب رو؟؟؟

  4. Avatar رضا

    لطفا لینک خرید از فیدیبوک رو قرار بدید
    سپاسگزارم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه