فروشگاه ویندوز فاصله خودش را با گوگل پلی و اپل استور کم می‌کند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مهم نیست که تا چه اندازه محصولی با سخت افزار قدرتمند راهی بازار می‌شود، مهم این است که کاربران بتوانند به وسیله آن کارهای مختلفی انجام دهند. انجام دادن فعالیت‌های گوناگون روی موبایل، تبلت یا کامپیوترهای شخصی نیازمند نرم‌افزارهای کاربردی مختلف است. به تازگی شرکت مایکروسافت آمار جالبی را از فروشگاه ویندوز منتشر کرده است.

تا این لحظه ۶۶۹۰۰۰ نرم‌افزار روی فروشگاه ویندوز برای تلفن‌های همراه، تبلت و کامپیوترهای شخصی قرار گرفته است.

براساس این اطلاعات تا این لحظه نزدیک به ۶۶۹۰۰۰ نرم‌افزار روی فروشگاه ویندوز قرار گرفته که می‌توان آن‌ها را روی تلفن‌های همراه، تبلت و کامپیوتر نصب کرد. در این آمار برنامه‌های همگانی که روی تمام پلتفرم‌های مایکروسافت نصب می‌شوند هم به چشم می‌خورند. برنامه‌های همگانی (Universal Apps) به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که به راحتی روی موبایل، تبلت، کامپیوترهای شخصی و حتی ایکس‌باکس وان نصب می‌شوند و برای ساخت آن‌ها نیازی نیست که نرم‌افزار را به شکل مخصوص برای پلتفرم‌های مختلف تولید کرد. این برنامه‌ها باعث شده‌اند که مایکروسافت بتواند فاصله خودش را با گوگل و اپل کم‌تر کند.
براساس آخرین اخبار منتشر شده، نزدیک به ۱٫۵ میلیون برنامه روی فروشگاه اپل و ۱٫۶ میلیون نرم‌افزار روی فروشگاه‌ گوگل‌پلی قرار دارند. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که در فروشگاه ویندوز برنامه‌های مخصوص کامپیوتر بسیار زیاد هستند.

بسیاری از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به دلیل بازار کم گوشی‌های ویندوزی برنامه‌های زیادی برای آن تولید نمی‌کنند. این موضوع باعث شده که بسیاری از توسعه‌دهندگان به مایکروسافت فشار بیاورند که یک گوشی اندرویدی تولید کند. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که مایکروسافت پول زیادی برای استفاده از پتنت‌های خودش در پلتفرم‌های اندرویدی به‌دست می‌آورد. بسیاری از شرکت‌ها از نرم‌افزارهای مایکروسافت برای ساخت برنامه روی اندروید استفاده می‌کنند و به همین دلیل باید پول زیادی به این شرکت پرداخت کنند. براساس آخرین اخبار منتشر شده، مایکروسافت می‌تواند تا سال ۲۰۱۷ درآمدی نزدیک به ۸٫۸ میلیارد دلار از سیستم‌های اندرویدی داشته باشد.

این آمار در حالی منتشر شده که مایکروسافت تا چند روز دیگر قصد دارد ویندوز ۱۰ را برای موبایل عرضه کند. این خبر باعث می‌شود که بسیاری از کاربران به سمت خرید گوشی‌های جدید مایکروسافت تشویق شوند. مایکروسافت در تاریخ ۱۴ مهر ماه گوشی‌های جدیدی معرفی خواهد کرد.

microsoft-store

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. javad

    ممنون،ویندوزموبایل۱۰معلوم نیست کی عرضه میشه؟؟

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      اواخر سال جاری میلادی.

  2. ali

    دمتون گرم . ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه