فولکس واگن با این خودروی برقی می‌خواهد رسوایی‌اش را فراموش کنیم

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
فولکس واگن

این هفته در نمایشگاه خودروی پاریس، فولکس واگن از طرح مفهومی خودروی جدید تمام الکتریکی و کاملا خودکارش به نام I.D. رونمایی کرد. این خودرو قرار است در سال ۲۰۲۰ به فروش برود. دامنه حرکتی آن با یک بار شارژ ۶۰۰ کیلومتر است. این رقم ۲۴۶ کیلومتر از دامنه حرکتی تسلا مدل ۳ که به زودی عرضه می‌شود، بیشتر است.

فولکس واگن می‌گوید آنها با رنگ آبی و نقره‌ای صیقلی این خودرو می‌خواهند ما را به یاد خودروی Beetle and Golf بیندازند. اما اکثر مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان به خودرو احتمالا فکر دیگری می‌کنند. این خودرو در واقع حاصل تلاش زیاد فولکس واگن برای پشت سر گذاشتن ماجرای تقلبش در آزمایش‌های آلایندگی است.

همانطور که انتظار می‌رود، فولکس واگن از ایجاد هر گونه ارتباط مستقیم بین I.D. و ماجرای رسوایی تقلب در تست آلایندگی اجتناب می‌کند. سخنگوی این شرکت خودروسازی به سوالات پاسخی نداد، اما در یک بیانیه طولانی فولکس واگن به وضوح توضیح می‌‌دهد که I.D. اولین خودروی این شرکت در نسل بعدی وسایل نقلیه پایدار و پاک است.

جای هیچ شکی نیست که I.D. یک وسیله فوق‌العاده شیک و زیبا است. این خودروی برقی اولین تلاش فولکس واگن در رانندگی خودکار است. راننده می‌تواند با لمس کردن لوگوی فولکس واگن روی فرمان خودرو، حالت کاملا اتوماتیک را فعال کند. با این کار فرمان برقی قابل تنظیم جمع می‌شود.

اما آیا زرق و برق این خودرو و امکانات لوکس آن می‌تواند مصرف‌کنندگان را از این واقعیت غافل کند که این شرکت عمدا سعی کرد درباره شدت آلایندگی دیزلی خودروهایش دروغ بگوید؟ باید ببینیم با گذر زمان چه می‌شود. به نظر می‌رسد که فولکس واگن امیدوار است فراموشی حافظه کوتاه مدت به نفعش عمل کند.

 منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه