انگلستان گوگل را مجبور به پرداخت ۱۳۰ میلیون پوند از مالیات‌های‌اش کرد

۵ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت گوگل، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ الفابت، تصمیم گرفته است تا ۱۳۰ میلیون پوند یا حدود ۱۸۵ میلیون دلار از مالیات‌های عقب افتاده‌ی خود به کشور انگلستان را پرداخت کند. سازمان مالیاتی انگلستان یا HMRC، شش سال گذشته را مشغول بررسی درآمدهای شرکت گوگل در انگلستان بوده است. ۱۳۰ میلیون پوندی که گوگل به دولت انگلستان پرداخت می‌کند، مربوط به مالیات‌های پرداخت نشده‌ی ده سال گذشته است. با پرداخت این مقدار، سازمان مالیاتی انگلستان هم به بررسی‌های شش ساله‌ی خود پایان خواهد داد.

گوگل مالیات درآمدهای‌اش را در کشورهایی پرداخت می‌کرد که درصد مالیات زیادی ندارند، اما مسوولان انگلستان از این موضوع ناراضی بوده‌اند.

مقدار ۱۳۰ میلیون پوند با محاسبه‌ی درآمدهای گوگل از سال ۲۰۰۵ میلادی به دست آمده. سود این چند سال هم در این ۱۳۰ میلیون پوند محاسبه شده است.

طبق توافق جدید گوگل با سازمان مالیاتی انگلستان، این شرکت از این پس باید برای تمام درآمدهای تبلیغاتی‌اش در انگلستان، مالیات پرداخت کند. مثل بسیاری از شرکت‌های چند ملیتی، پیش از این توافق، شرکت گوگل مالیات‌اش را در کشورهایی پرداخت می‌کرد که میزان مالیات زیادی ندارند. برای مثال، گوگل در سال ۲۰۱۳ از ۳٫۴ میلیارد پوند درآمدی که در انگلستان داشت، تنها ۲۰٫۵ میلیون پوند مالیات پرداخت کرده بود.

خزانه‌داری انگلستان هم درباره‌ی این توافق جدید با گوگل ابراز خوشحالی کرده است. مسوولان انگلستان این توافق را از اولین قدم‌های‌شان برای دریافت مالیات از شرکت‌های بزرگ عنوان کرده‌اند. البته همه از توافق جدید راضی نیستند. برخی از مسوولان کشور انگلستان گفته‌اند که گوگل در اصل پیروز این توافق بوده است؛ طوری که این شرکت باید مقدار مالیات بسیار بیشتری را پرداخت کند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه