تلفن‌های همراه جدید فیلیپس نور آبی کم‌تری تولید می‌کنند

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

نوری که از بیشتر صفحه نمایش‌های موجود روی تلفن‌های همراه ساطع می‌شود، چیزی شبیه به رنگ آبی است. این موضوع بیشتر در محیط‌های تاریک مشخص می‌شود و کاربران زیادی هم آن را دوست ندارند.

در تلفن‌های همراه شرکت فیلیپس نور آبی بسیار کمی از صفحه نمایش آن‌ها ساطع می‌شود.

این نگرانی باعث شده که شرکت «فیلیپس» (Philips) راه حلی برای آن پیدا کند. فیلیپس به‌تازگی دو تلفن همراه به نام‌های S616 و Sapphire Life V787 را در کشور چین معرفی کرده است. از ویژگی‌های این دو محصول می‌توان به تولید نور آبی کم صفحه نمایش اشاره کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده، نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش این محصولات ۸۶ درصد کاهش پیدا کرده است. صفحه نمایش به‌کار رفته در این محصولات توسط شرکتی به نام SoftBlue ساخته شده‌اند. البته تکنولوژی به کار رفته در صفحه نمایش‌های تلفن‌های جدید فیلیپس قبلا در مانیتورهای مختلف استفاده شده بود.

همان‌طور که گفته شد این تلفن‌های همراه قرار است در کشور چین عرضه شوند و به همین دلیل احتمال دارد که در کشورهای دیگر راهی بازار نشوند. باید امیدوار باشیم که در آینده سایر شرکت‌های سازنده‌ی تلفن‌های همراه هم از این تکنولوژی در محصولات خودشان استفاده کنند.

روی تلفن همراه S616 یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت Full HD، تراشه‌ی مدیاتک MT6753 هشت هسته‌ای با فرکانس ۱٫۳ گیگاهرتز، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قرار گرفته است. یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی همراه با فلش و دیافراگم f/2.0 در پشت و یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی هم روی آن مشاهده می‌شود. این تلفن همراه از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

روی گوشی Sapphire Life V787 هم از یک صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت Full HD استفاده شده و سایر مشخصات سخت‌افزاری آن مانند گوشی S616 است؛ اما یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی داخل آن قرار گرفته است.

در ادامه می‌توانید تصاویر منتشر شده از گوشی S616 را مشاهده کنید:

Sapphire-S616 Sapphire-S616 Sapphire-S616

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه