شایعات مربوط به نمایشگر ۴K در اکسپریا +Z5 جدی‌تر شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش فاش شده بود که اکسپریا Z5 پلاس، گوشی بعدی سونی نمایشگر ۴K خواهد داشت. اگر این شایعه صحت داشته باشد، به این ترتیب سونی اولین شرکتی خواهد بود که گوشی‌های هوشمند با چنین دقت تصویری می‌سازد. البته، احتمال ساخت چنین گوشی‌ای توسط سونی کم است.

براساس اخبار و اطلاعات منتشرشده در وب‌سایت چینی Digi-Wo، شرکت ژاپنی سونی قصد دارد تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون‌هایش را به دستگاه‌های موبایلش هم بیاورد.

سونی تاکنون برای اکثر گوشی‌هایش از نمایشگرهای Full HD استفاده کرده است؛ به استثنای اکسپریا Z4v که از یک نمایشگر QHD با دقت تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد. با این حساب، به‌کارگیری نمایشگر ۴K یک جهش ناگهانی خواهد بود. گزارشی در وب‌سایت چینی Digi-Wo ادعایی کرده که به این شایعه قوت می‌دهد. براساس این وب‌سایت، سونی از تکنولوژی ۴K X-Reality Pro در دستگاه‌های موبایل استفاده خواهد کرد.

اکسپریا

تکنولوژی X-Reality PRO سونی در تلویزیون‌های ۴K این شرکت دیده می‌شود. به طور ساده می‌توان گفت کاربرد تکنولوژی مذکور این است که محتوای ضبط‌شده با کیفیت HD را به گونه‌ای ارتقا می‌دهد که هنگام پخش آن در نمایشگر‌های ۴K تصویر آن تار یا پیکسلی نباشد. بنابراین، احتمالا تکنولوژی X-Reality PRO در دستگاه‌های موبایل‌ هم همین عملکرد را خواهد داشت و می‌تواند کیفیت برنامه‌ها و ویدیوها را ارتقا داده تا با نمایشگر ۴K تطابق داشته باشد.
با توجه به اینکه اکسپریا Z5 پلاس تنها گوشی‌ مجهز به نمایشگر ۴K خواهد بود، بنابراین گوشی‌های اکسپریا Z5 و Z5 کامپکت از تکنولوژی X-Reality Pro بهره نخواهند برد. در هر صورت تا اطلاع ثانوی با دیده‌ی تردید به این شایعات بنگرید.

منبع: Xperia Blog

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه