اپلیکیشنی که طراحی با آیپد را آسان می‌کند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

زمانی طراحی وب‌سایت و تراکت به سیستم‌های قدرتمند و مجهز احتیاج داشت. شاید تا همین چند سال پیش هم کمتر کسی فکر می‌کرد که بتوان به‌وسیله‌ی تبلت یا موبایل کار طراحی چنین مواردی را انجام داد. شرکت ادوبی (Adobe) که سابقه‌ی درخشانی در زمینه‌ی تولید نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌های چندمنظوره‌ی گرافیکی و هنری دارد، در چند سال گذشته با Khoi Vinh طراح وب‌سایت نیویورک تایمز وارد همکاری شده. این همکاری به عرضه‌ی اپلیکیشنی به نام Comp CC منتهی شد که کاربران iPad را هدف قرار داده است.

‌‌‌

این برنامه، امکان طراحی اولیه را به طراحان می‌دهد. بعد از اینکه کاربر طرح اولیه خود را در این برنامه به اتمام رساند می‌تواند روی آن بیشتر کار کند و توسعه‌اش بدهد. برنامه در ابتدا اشکال و طرح‌هایی از پیش تعیین‌شده را در اختیار کاربر می‌گذارد. طراحان همچنین می‌توانند تصاویرشان را به این برنامه منتقل کنند یا حتی به فونت‌های TypeKit دسترسی داشته باشند.

3

اگر کاربر بخواهد تا طرح اولیه خود را بیشتر توسعه داده و آن را پیشرفته‌تر کند، برنامه امکان انتقال طرح‌های فرد را به برنامه‌هایی نظیر ایندیزاین (Indesign)، فتوشاپ (Photoshop) و ایلاستریتر (illustrator) فراهم کرده است. به نظر می‌رسد Comp CC بتواند یک همراه خوب برای آن دسته از طراحانی باشد که می‌خواهند طرح‌‌های اولیه‌ی خود را بی‌دردسر و تمیز و در حداقل زمان ممکن، ترسیم کنند.

درهنگام اسکچ زدن با این اپلیکیشن می‌توان درون اشکال هندسی را با اشکال واقعی پرکرد. اشکال هندسی به‌صورت پیش‌فرض در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. همچنین امکان تغییر فونت‌ها نیز در این برنامه در نظر گرفته شده است.

1

با این ابزار، کاربر در سریع‌ترین حالت ممکن به یک طرح اولیه‌ی مرتب می‌رسد. این نکته را مدنظر قرار دهید که وظیفه‌ی اصلی این اپلیکیشن طرح زدن اولیه است و نمی‌توان تمام فعالیت‌های کاری یک طراح را با چنین برنامه‌ای انجام داد.

البته شرکت ادوبی می‌توانست این برنامه را کاربردی‌تر طراحی کند. به‌عنوان مثال در این اپلیکیشن امکان قرار دادن دو طرح اولیه در کنار هم و مقایسه‌ی آن‌ها وجود ندارد. ترکیب تمامی این ویژگی‌ها در اکوسیستم Creative Cloud، این امکان را به طراح می‌دهد تا بتواند راحت‌تر از قبل، طراحی کند. کافی است بعد از تمام شدن طرح، آن را به دیگر برنامه‌های ادوبی ارسال کنید تا درهمان لحظه، برنامه‌ی مربوطه طرحتان را به اجرا دربیاورد.

اپلیکیشن Comp CC گزینه‌ای رایگان و کاربردی برای طراحانی است که می‌خواهند در اکوسیستم Creative Cloud فعالیت کنند و با استفاده از آیپدشان به فرایند طراحی سرعت بدهند.

Label_Downlaod2

‌‌‌

نکته‌ی مثبت:

سرعت بالا در عین کارایی مناسب سبب می‌شود تا کاربر بتواند به‌وسیله‌ی این اپلیکیشن با سرعت هرچه بیشتر طرح‌های اولیه خود را روی یک دستگاه قابل‌حمل طراحی کند و آن را با سایر برنامه‌های شرکت ادوبی توسعه دهد.

نکته‌ی منفی:

ادوبی می‌توانست در این برنامه از قابلیت‌هایی استفاده کند تا این اپلیکیشن کاربردی‌تر از قبل بشود. برای مثال در برنامه امکان مقایسه‌ی دو یا چند طرح اولیه به‌صورت همزمان یا حتی کنار هم وجود ندارد. این نکته را می‌توان یکی از ضعف‌های این برنامه به‌حساب آورد.

‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ترانه

    اپلیکیشن خیلی بدرد بخوری به نظر میاد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه