«جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» همچنان رکورد می‌شکند

۲ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
نیرو برمی‌خیزد

فروش «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» ظرف تنها پنج روز از ۳۰۰ میلیون دلار رد شد و رکورد سریع‌ترین فیلمی را که به این رقم رسید، شکست.

«نیرو برمی‎‎خیزد» با فروش ۵۲۸ میلیون دلاری در آخر هفته، بزرگ‌ترین اکران در سطح جهان را هم برای خود رقم زد.

قسمت هفتم فیلم جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد ساخته‌ی جی. جی. آبرامز، در اولین هفته‌ای که اکران شده، همین‌طور رکوردشکنی می‌کند. هالیوود ریپورتر نوشته که این فیلم ظرف تنها پنج روز پس از اکران‌اش، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار فروش داشته است. با این حساب، نیرو برمی‌خیزد سریع‌تر از هر فیلم دیگری در تاریخ سینما توانسته به چنین رقمی برسد و همه‌ی رکوردها را از فیلم «دنیای ژوراسیک» (Jurassic World) می‌دزدد. «دنیای ژوراسیک» در هشت روز به ۳۰۰ میلیون دلار رسید. در روز اول اکران‌اش هم با ۱۲۰٫۵ میلیون دلار رکورد زد.

این تنها رکوردی نیست که نیرو برمی‌خیزد طی چند روز اخیر ثبت کرده است. آمار و ارقامی که امروز به دست رسیده، نشان می‌دهند که فروش ۴۰٫۱ میلیون دلاری این فیلم در روز دوشنبه با اختلاف زیادی رکورد مرد عنکبوتی ۲ را شکست که رقم ۲۷٫۷ میلیون دلار در اولین دوشنبه‌ی پس از اکران‌اش بود. از این گذشته، با فروش ۵۲۸ میلیون دلاری در آخر هفته، بزرگ‌ترین اکران در سطح جهان را هم برای خود رقم زد.

داستان «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد»، ۳۰ سال پس از اتفاقات قسمت ششم، جنگ ستارگان: بازگشت جدای، شکل می‌گیرد. در این فیلم یک قهرمان زن قدرتمند به نام «ری» (Rey) با بازی «دیزی ریدلی» (Daisy Ridley) نقشی کلیدی ایفا می‌کند. ری با همراهی سربازی (جان بویگا) علیه قدرت پلید برمی‌خیزند.

در چنین شرایطی، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که نیرو برمی‌خیزد در نهایت در باکس آفیس چگونه عمل خواهد کرد. آواتار جیمز کامرون در سال ۲۰۰۹ در آخر هفته با ۷۷ میلیون دلار فروش راهش را آغاز کرد و در آخر با ۲٫۷۹ میلیارد دلار به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما در جهان تبدیل شد. فیلم تایتانیک هم در هفته‌ی قبل از کریسمس تنها ۲۸٫۶ میلیون دلار فروخت و در نهایت میزان فروش‌اش به ۲٫۱۹ میلیارد دلار رسید.

منبع: THR

اخبار مرتبط: جنگ ستارگان

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه