پرتاب اولین موشک Falcon 9 پس از فاجعه‌ی قبلی، به تاخیر افتاد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
موشک Falcon 9

به دلیل مشکلاتی در سیستم سوخت موشک Falcon 9 و انجام آزمایش‌های لازم، پرواز این موشک با تاخیر انجام خواهد شد.

به خاطر انفجاری که شش ماه پیش رخ داد، این تاخیر طبیعی است.

پرتاب موشک Falcon 9 شرکت SpaceX به تاخیر افتاد چرا که در سیستم پرتاب‌کننده‌ی این موشک مشکلاتی وجود دارد. ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، در توییترش اعلام کرده که با کنترل دمای سوخت و پایین نگه داشتن آن مشکلاتی دارند. حالا مشخص نیست که آیا این موشک در این هفته پرتاب خواهد شد یا خیر.

این تاخیر به مشکلات و استرس‌های مربوط به این ماموریت شدت می‌دهد. چرا که این اولین پرتاب موشک Falcon 9 پس از فاجعه‌ی ماه ژوئن «خرداد ماه» به حساب می‌آید. شش ماه پیش یکی از موشک‌های SpaceX در میانه‌ی مسیرش به ایستگاه بین‌المللی فضایی منفجر شد. چند هفته پیش از هم قطعه‌ای از این موشک در سواحل جزایر سیلی نزدیک به کشور انگلستان پیدا شد. پرتاب بعدی، به وقفه‌ی ایجاد شده در پروازهای این شرکت پایان خواهد داد.

این موشک Falcon 9 که قرار است برای این پرواز استفاده شود، هم‌اکنون در سکوی پرتاب قرار داده شده و ۱۱ ماهواره‌ای که حمل می‌کند، در آن بار شده‌اند. اما SpaceX می‌خواهد قبل از بلند شدن آن، آزمایش‌هایی روی آن انجام دهد. آنها می‌خواهند موتورهای موشک مورد اشاره را برای مدت کوتاهی مشتعل کنند تا بینند که آیا همه چیز درست کار می‌کند یا خیر. قرار بود این آزمایش روز چهارشنبه انجام شود و موشک هم سه روز بعد از آن پرتاب شود. اما این آزمایش تا پنج‌شنبه به تاخیر افتاد و امروز هم دوباره تاخیر خورد. اما مسوولان SpaceX اعلام نکرده‌اند که چه زمانی انجام خواهد بود.

به خاطر انفجاری که شش ماه پیش رخ داد، این تاخیر طبیعی است. مهندسان و کارشناسان این پروژه می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که این فاجعه دوباره تکرار نخواهد شد. وقتی مشکل سیستم سوخت Falcon 9 رفع شود، این شرکت جزییات بیشتری درباره‌ی تاریخ پرتاب ارایه خواهد داد.

منبع: Twitter

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه