آیا سونی ساخت تبلت‌های اکسپریا را متوقف می‌کند؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس گزارش‌های منتشر شده،‌ مدیر فروشگاه‌های سونی در کشور ژاپن به این موضوع اشاره کرده که این شرکت قصد ندارد مدل جدیدی از تبلت‌های اکسپریا را راهی بازار کند.

به دلیل فروش کم تبلت‌های اکسپریا، شایعات به توقف تولید این محصولات اشاره می‌کنند.

در این گزارش، گفته شده که به احتمال زیاد تولید تبلت‌های اکسپریا از اواخر اسفند ماه (ماه مارس) به پایان می‌رسد. البته این احتمال هم وجود دارد که سونی تولید مدل وای-فای را متوقف کند و همچنان به تولید مدل LTE ادامه دهد. منبعی که این خبر را منتشر کرده، می‌گوید که سونی هنوز تصمیم نگرفته مدل جدیدی از تبلت‌های اکسپریا را بسازد.

محصولات اندرویدی سونی در کشور ژاپن با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه نشده‌اند. برخلاف اینکه محصولات اندرویدی سونی در کشورهای مختلف بسیار زیاد هستند، این شرکت چند محصول محدود اندرویدی در ژاپن عرضه کرده است. بسیاری از تلفن‌های همراه میان‌رده و رده پایین سونی در ژاپن به فروش نمی‌رسند. به همین دلیل عرضه نشدن تبلت‌های اکسپریا در ژاپن اتفاق تعجب برانگیزی نیست.

Xperia Z3 Tablet

تبلت اکسپریا Z3 کامپکت

‌‌‌‌‌‌

از طرف دیگر محصولات سونی با قیمت بالایی به فروش می‌رسند. به طور مثال تبلت اکسپریا Z3 کامپکت با قیمت ۴۵۰ دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و اگر فردی بخواهد این محصول را با تمام سرویس‌ها و قرار دادهای موجود داشته باشد، باید برای آن ۸۰۰ دلار بپردازد. قیمت بالای این محصول باعث می‌شود که به عنوان رقیبی برای iPad شناخته شوند. محصولات اپل در ژاپن بسیار محبوب هستند و به همین دلیل تبلت‌های سونی با فروش خوبی مواجه نمی‌شوند. همچنین محصولات هم رده‌ی سونی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و بسیاری از کاربران به خرید آن‌ها تشویق می‌شوند. سونی امسال تبلت اکسپریا Z5 را معرفی نکرد که این موضوع می‌تواند دلیلی بر عدم ساخت تبلت‌های جدید از طرف این شرکت باشد.

Tablet Xperia

تبلت اکسپریا Z3 کامپکت

‌‌‌‌‌‌

براساس اطلاعاتی که از فروش محصولات سونی منتشر شده بود، فروش تبلت‌ها تنها ۵ درصد از سود این شرکت در سال ۲۰۱۳ را به خودشان اختصاص داده بودند. این آمار باعث شده که سونی سرمایه‌گذاری روی بخش تحقیق و توسعه‌ی تبلت‌های خودش را کم کند تا در سال ۲۰۱۶ شاهد محصولی جدید از خانواده‌ی تبلت‌های این شرکت نباشیم.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. حسین

    سونی واقعا تبلتهای معرکه ای داره من خودم بزودی میخوام تبلت z4 رو بگیرم,, البته اگه اصلا تو بازار موجود باشه چون امیدی ندارم:(

  2. ali.sh

    تبلت های اکسپریا واقعا معرکه ان ، فقط کافیه یه بار تو دستتون بگیرید تا کیفیت و ظرافت رو یکجا حس کنین تازه فکر کنین زد آب هم باشه ، حتی خود دیجیکالا هم تو فیلم بهترین تبلت های سال ۲۰۱۴ خیلی از Xperia Z3 Tablet Compact تعریف کرد و حتی بعد از آیپد ایر به عنوان بهترین تبلت برای بازی انتخاب شد
    اصلاً از نظر من کیفیت محصولات ژاپنی مثل سونی با محصولات کره ای مثل سامسونگ قابل مقایسه نیست و سامسونگ عمراًِ اصالت سونی رو نداره

  3. حمید

    ۲تا از اعضای خانوادم تبلتای پرچمدار سامسونگ داشتن.(یکیش یه ۷ایتچی بود که ۲سال پیش حدود ۱میلیون و۲۰۰ خرید) ولی بعد یه مدت از اندروید متنفر شدن کلا! چون واقعا لگهای اعصاب خوردکنی داره، حتی الان که فرمت فکتوری شده و فقط تلگرام و لاین نصبه روش.
    ولی با تبلتای سونی هم کار کردم،مثل گوشیای رده بالاش روون کار میکنن، وزن سبکی دارن و خوشگل و مهمتر از اون ضد آبن

    1. امید

      اقا این سونی واقعا تبلت هاش معرکه اس………………….
      ولی متاسفانه تبلیغات با سامسونگه و هر مغازه ای که میری حتی اگر از قبل برنامه ریخته باشی که مثلا تبلت سونی بگیری, وقتی بخوای سونی بگیری چنان بهت حمله میکنند که اگر تو تصمیمت یک ذره محکم نباشی,تا بیای بجنبی یک تبلت سامسونگ بهت قالب کردند… متاسفانه تبلت سامسونگ به اسم قابلیت چیزهای دهن پر کن بی خاصیت و کم خاصیت زیاد داره. ولی قسمت اصلی کار که اون روانی و پایداری است را فاقدش هست. خریدار هم در لحظات اول خیلی گیرها و لگ ها و ناپایداری سامسونگ به چشمش نمیاد. اینه که راحت با قابلیت های که اگر نگیم بی استفاده, ولی کم استفاده و فرعی , فریب فروشنده ها را میخوره. و در دراز مدت دچار زیان میشه.

      1. علی

        خواستم یاد اوری کنم که لطفا محصولاتی از این دو شرکت رو با هم مقایسه کنید که هم زمان باشن اگه یه تبلت سامسونگ خریدین چند سال هم با اون کار کردید بعد اکپریا خریدید این مقایسه درست نیست چون اگه همون موقع تبلت جدید سامسونگ هم می خریدید شاید همون طور روون می بود. من یه تبلت نوت ۱۰.۱ داشتم با این که خیلی قدیمی به حساب میاد حدود ۴۰۰ تا اپ فقط یکم تونسته بود کندش کنه و من ازش راضی بودم.

  4. رضا

    به نظر میرسد سونی تولید نسخه wifi این تبلت را به جهت خریداری و در اختیار گرفتن شرکت تولید کننده چیپ های LTE, حذف کرده است و از این به بعد محصولات سونی بر اساس چیپ های این شرکت به بازار عرضه میگردد که هم برایش مقرون به صرفه است و هم موجب تولید محصولات بسیار کم مصرف و شارژدهی بهتر می گردد.

  5. سهراب

    خبر تکمیلی از همان منبع این است که سونی خود را برای نسخه جدیدی از تبلت ها آماده می کند و به همین سبب است تولید نسخه قبلی را متوقف کرده است.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه