اندروید P گوشی را به ماوس و صفحه کلید بلوتوثی تبدیل می‌کند

۲۳ اسفند ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اندروید P

در تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده درباره سیستم عامل اندروید P مشخص شده که این سیستم عامل می‌تواند گوشی‌ها را به ماوس و صفحه کلید بلوتوثی تبدیل کند. گفته شده این سیستم عامل از بلوتوث HID پشتیبانی می کند که باعث شده به وسیله آن بتوان از گوشی به عنوان یک صفحه کلید QWERTY یا ماوس بلوتوثی استفاده کرد.

البته این ویژگی از مدت‌ها پیش عملی شده بود. شرکت کوالکام در سال ۲۰۱۴ این ویژگی را با اسم بلوتوث HID معرفی کرده بود. در سال ۲۰۱۶ به نظر می‌رسید که این ویژگی کاملا اجرایی و عملیاتی شده باشد، اما باز هم روی سیستم عامل اندروید قرار نگرفت. حالا به نظر می‌رسد که سرانجام در اندروید P می‌توانیم از این قابلیت استفاده کنیم. گفته شده APIهای این ویژگی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته تا به وسیله آن بتوانند برنامه‌های خودشان را توسعه دهند.

به احتمال زیاد اولین گوشی‌هایی که رسما از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل خواهند بود. به احتمال زیاد گوگل نسل جدید گوشی‌های پیکسل خودش را در پاییز سال آینده معرفی خواهد کرد. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که این قابلیت به چه صورت کار می‌کند و چه امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منبع: xda

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه