اپ جدید ادوارد اسنودن یک سیستم امنیتی خانگی است

۵ دی ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ادوارد اسنودن

«ادوارد اسنودن»، کسی که آمار و اطلاعات جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا را لو داد، به ساخت یک اپ امنیتی جدید کمک کرده است. اپ جدیدی که اسنودن و تیمی از توسعه دهندگان ساخته‌اند، Haven نام دارد و روی تمام گوشی‌های اندرویدی نصب می‌شود. این اپ مثل یک سیستم امنیتی خانگی عمل می‌کند و با استفاده از دوربین گوشی، میکروفون گوشی و حتی حسگرهای حرکتی آن، هرگونه حرکت در اطراف خود را شناسایی و کاربر را خبردار می‌کند.

اپ Haven به افراد این امکان را می‌ٔدهد تا از دستکاری شدن دستگاه‌های خود با خبر شوند. برای مثال، گوشی اندرویدی خود را با اپ Haven در یک هتل کنار لپ‌تاپ خود قرار می‌دهد. اپ Haven در صورت احساس هرگونه حرکت یا شنیدن هر نوع صدایی، شما را با خبر می‌کند. پیغام‌ها توسط اس‌ام‌اس، اپ Signal یا یک سایت مبتنی تور فرستاده می‌شوند.

اپ Haven

نرم‌افزار ساخته شده در حال حاضر مشکلاتی هم دارد؛ برای مثال مصرف باتری بسیار بالایی دارد یا همیشه باید به اینترنت متصل باشد تا بتواند نوتیفیکشن بفرستد. با این حال، کسانی که می‌خواهند از دستکاری نشدن دستگاه‌های خود مطمئن شوند، می‌توانند به این اپ نگاهی بیاندازند.

می‌توان از Haven به عنوان یک سیستم ارزان برای جلوگیری از ورود به دفاتر کار یا تصویربرداری هم استفاده کرد؛ یا حتی برای شکار در جنگل‌ها و کشف حیوانات مختلف.

یکی از توسعه دهندگان اپ Haven هم‌چنین اخیرا به شوخی گفته بود که فرزندانش می‌خواهند از آن استفاده کنند تا ببینند چه کسی شب کریسمس، برای آن‌ها هدیه می‌آورد.

می‌توانید از لینک زیر Haven را برای دستگاه‌های اندرویدی خود دانلود کنید.

منبع: Tech Crunch

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مهمان

    از کجا معلوم همین هم جاسوسی نکنه ؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه