اینترنت اکسپلورر دیگر محبوب‌ترین مرورگر دنیا نیست

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مرورگر پیش‌فرض سیستم عامل مایکروسافت، سال‌ها است که بیشترین میزان استفاده را بین تمام مرورگرهای وب دارد. میلیون‌ها کامپیوتر در دنیا از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و اینکه «اینترنت اکسپلورر»، محبوب‌ترین مرورگر دنیا باشد. موضوع چندان عجیبی نیست. با تمام این اوصاف، اینترنت اکسپلورر بالاخره مقام اول را به عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا، از دست داده است.

سهمی که به اینترنت اکسپلورر اختصاص داده شده، جدا از مرورگر Edge مایکروسافت است.

طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی شرکت Net Marketshare، گوگل کروم در ماه گذشته‌ی میلادی، ۴۱.۶۶ درصد از سهم مرورگرهای دنیا را در دست داشته است. از سوی دیگر،‌ سهم اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای دنیا، ۴۱.۳۵ درصد بوده است. تفاوت بسیار کم است، اما گوگل کروم توانسته است مقام اول را از مرورگر مایکروسافت بگیرد.

IE Share Browsers

موسسه‌ی آماری Net Marketshare، آمار و ارقام خود را با بررسی داده‌های ۴۰ هزار وب‌سایت مختلف به دست آورده است. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که سهمی که به اینترنت اکسپلورر اختصاص داده شده، جدا از مرورگر جدید مایکروسافت است؛ یعنی میزان استفاده‌ی مرورگر Edge محاسبه نشده. در حال حاضر هم کامپیوترهای زیادی در دنیا وجود دارند که از سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند و اگر درصد استفاده از مرورگر Edge را محاسبه کنیم، احتمالا به عدد قابل توجهی می‌رسیم.

مرورگر Internet Explorer دیگر قرار نیست ارتقا و پیشرفت پیدا کند و مایکروسافت تمام تمرکزش را روی مرورگر Edge گذاشته است.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. مهران

    من که الآن حدود شش سال هست که دارم از اپرا استفاده میکنم و کاملا راضی ام و اصلا هیچ نیازی به مرورگر جدیدی احساس نمیکنم. همیشه هم در حال بروزرسانی هستش و ورژن های جدیدش داره میاد.
    از نظر سرعت بارگذاری و امنیتی واقعا فوق العادست.
    من هم روی کامپیوتر و هم روی گوشی اندرویدم فقط از اپرا استفاده میکنم. بخصوص اپرا مینی که روی گوشی واقعا عالیه چون حجم دیتای بسیار کمی رو استفاده میکنه و کاملا مقرون به صرفه هست. اگه یکبار از اپرا مینی استفاده کنین اونوقت متوجه منظور من میشین.
    من توصیه میکنم دوستانی که تا حالا از OPERA استفاده نکردند برای یکبار هم که شده از مرورگر اپرا استفاده کنند هم از نوع دسکتاپش و هم از نوع موبایلش. واقعا بی نظیره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه