این انگشت مصنوعی به ساخت حسگرهای پیشرفته‌تر کمک خواهد کرد

۴ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

محققان یک انگشت مصنوعی که شباهت زیادی به واقعیت دارد ساخته‌اند تا بتوانند از آن برای بهبود حسگرهای اثرانگشت استفاده کنند. در حال حاضر بیشتر گوشی‌های هوشمند از حسگرهای اثر انگشت استفاده می‌کنند، ولی گول زدن این حسگرها اصلا کار سختی نیست.

تا به امروز انگشت‌های مصنوعی مختلفی ساخته شده بود، ولی محققان دانشگاه میشیگان می‌گویند که انگشت مصنوعی آن‌ها بسیار واقعی‌تر و پیشرفته‌تر است و می‌توان بر اساس آن، حسگرهای اثر انگشت قوی‌تری ساخت؛ حسگرهایی که هک کردن آن سخت است.

انگشت جدید ساخته شده مشخصات تصویری، الکتریکی و مکانیکی یک انگشت واقعی را دارد.

ساخت انگشت‌های مصنوعی برای هک کردن گوشی‌ها کار سختی نیست. می‌توان با استفاده از یک عکس و یک پرینتر سه بعدی، انگشتی ساخت که به راحتی از سوی حسگرها به عنوان انگشت واقعی فرد شناخته می‌شود. در کنفرانس CCC سال ۲۰۱۴، یکی از محققان با استفاده از تصویری از دست وزیر دفاع آلمان، یک انگشت مصنوعی ساخت که کاملا حسگرهای اثر انگشت را فریب می‌داد.

حسگرهای اثر انگشت مختلفی وجود دارند. برخی یک عکس از اثر انگشت شما می‌گیرند و آن را با نسخه‌ای که ذخیره شده است مطابقت می‌دهند. برخی دیگر به جای استفاده از نور، با استفاده از جریان برق و رسانایی پوست، تصویری از اثر انگشت شما می‌سازند. این اسکنرها می‌توانند تصویر بسیار واضح‌تری از اثر انگشت بسازند.

روش دیگر استفاده از صوت است. در چنین حسگرهایی، یک پالس فراصوت به سمت انگشت شما فرستاده می‌شود. با توجه به پستی و بلندی‌های انگشت شما، بخشی از پالس جذب می‌شود و بخشی باز می‌گردد. سنسور سپس جزییات اثرانگشت شما را با استفاده از فشار مکانیکی ثبت می‌کند. سنسورهای فراصوت از دو روش دیگر دقیق‌تر هستند و می‌توانند عمق بیشتری را ببینند. البته این سنسورها بسیار گران هستند و به ندرت استفاده می‌شوند.

انگشت جدید ساخته شده مشخصات تصویری، الکتریکی و مکانیکی یک انگشت واقعی را دارد. می‌توان با استفاده از این انگشت مصنوعی، دقت سنسورها را نسبت به یکدیگر سنجید.

قرار است تیم دانشگاه میشیگان در مرحله‌ی بعدی، خودش دست به ساخت یک حسگر اثر انگشت بزند.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سیدحسین هاشمی رهق

    هیچکدوم امنیت همون پسورد قدیمی رو نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه