استفاده از بدن انسان برای انتقال رمز عبور

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«امنیت بیومتریک» (Biometric Security) کم‌کم به موضوعی تجاری تبدیل می‌شود و محصولاتی راهی بازار می‌شوند که از این نوع سیستم امنیتی استفاده می‌کنند. رمزهای عبور فعلی به شدت آسیب‌پذیر هستند و می‌توان آن‌ها را پیدا کرد؛ اما استفاده از رمزهای عبور بایومتریک مانند اثر انگشت یا عنبیه چشم باعث شده‌اند که بتوان سیستم‌های ایمنتری به وجود آورد. پس احتمال دارد که در آینده بتوان اطلاعات حساس را از طریق بدن انسان انتقال داد.

به‌تازگی محققان دانشگاه Washington آزمایش‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند. این محققان راهی پیدا کرده‌اند که به وسیله‌ی آن‌ می‌توانند امواج بی‌سیم را از طریق یک تاچ‌پد یا صفحه نمایش به دستگاهی که در دست دیگر کاربر قرار دارد، منتقل کرد.

on-body-graphic

این روش هنوز در مرحله‌ی آزمایشگاهی قرار دارد و نمی‌دانیم که در چه زمانی می‌توان از آن به صورت تجاری استفاده کرد. با این روش می‌توانید اطلاعات حساس خودتان مانند انواع رمز عبور را به شکلی که کسی متوجه آن‌ها نشود از یک دستگاه به دستگاهی دیگر منتقل کنید. در این انتقال اطلاعات هم دیگر نگران هکرها و سیستم‌هایی که کدهای امنیتی را از بین می‌برند نخواهید بود. در نتیجه دستگاهی خواهید داشت که بسیار امن است.

به طور مثال می‌توانید یک دست خود را روی دری بگذارید که برای ورود به آن نیاز به یک رمز عبور دارید. سپس با دست دیگر گوشی موبایل خودتان را فشار خواهید داد. امواج از گوشی و بدن شما عبور می‌کند و به سمت دست دیگر و دری می‌رود که می‌خواهید آن را باز کنید. بدون اینکه رمز ورود را به کسی نشان دهید می‌توانید وارد مکان مورد نظرتان شوید.

منبع: Engadget

‌‌‌‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه