دیجی‌کالا مگ دو ساله شد؛ مروری بر یک ماجراجویی دو ساله

۱۲ شهریور ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
دیجی‌کالا مگ دو ساله شد

شهریور ۱۳۹۴، یکی از همین روزها، آغاز به کار دیجی‌کالا مگ را جشن گرفتیم. حالا دو سال از عمر دیجی‌کالا مگ گذشته و وقتی به عقب نگاه می‌کنیم، کوله‌باری می‌بینیم از تجربه و نوستالژی.

در این دو سال به رسالت اصلی خود، یعنی اطلاع‌رسانی در حوزه‌ی علم، فناوری، سرگرمی و سبک زندگی دیجیتال ادامه دادیم و دائما سعی در بهبود آن داشتیم. در این مدت سعی کردیم بروزترین باشیم و مفیدترین محتوا را منتشر کنیم.

در پادکست‌ از سفر ۲۰۰۰ کیلومتری محمد حسین محمودزاده با دوچرخه به سیبری گفتیم و در ویدیوکست از اولین ایرانی که وارد مسابقات اتوموبیل‌رانی یورو ناسکار شد. در زندگی‌نامه، از مریم میرزاخانی، نابغه‌ی فقید ریاضیات نوشتیم و درباره‌ی فیروز نادری از مدیران ارشد سابق ناسا صحبت کردیم. در این دو سال سعی کردیم از انسان‌هایی بگوییم که ممکن است برای خیلی از ما الگو باشند و شاید زندگی آن‌ها، راه موفقیت را به ما نشان بدهد.

در دیجی‌کالا مگ، ده‌ها مقاله‌، خبر، پادکست و ویدیو درباره‌ی استارتاپ‌ها منتشر کردیم و سعی کردیم سهمی داشته باشیم در انگیزه‌ دادن و راهنمایی به کسانی که در پی کارآفرینی و راه‌اندازی کسب و کار خودشان هستند.

هرچند در ابتدا کار مشکلی به نظر می‌رسید، ولی با تلاش زیاد موفق شدیم پنج کتاب ترجمه کنیم. کتاب‌هایی که همه‌ی آن‌ها مسیر موفقیت در راه‌اندازی یک کسب و کار نوین را نشان می‌دهند. کتاب امپراطوری اپ با همه‌ی دردسرهایش چاپ شد و نسخه‌ی صوتی آن هم آماده شد. این کتاب‌ها را ترجمه کردیم و بطور رایگان روی دیجی‌کالا مگ قرار دادیم به این امید که حتی اگر روی یک نفر تاثیر بگذارند و چند سال دیگر یک استارتاپ بزرگ و موفق ایرانی بوجود آید، مزد زحمات خود را گرفته‌ایم.

در دیجی‌کالا مگ از محیط‌زیست ایران نوشتیم و مخاطراتی که متوجه آن است. فکر کردیم اگر یک چیز خیلی مهم در این کشور وجود داشته باشد که باید به شدت نگران آن باشیم، محیط‌زیست است و بس! درباره‌ی محیط‌زیست نوشتیم تا شاید هر از چند گاهی تلنگری بزنیم به خودمان و به کسانی که در کشور تصمیم‌های کلان می‌گیرند.

در این دو سال، اخبار، کنفرانس‌ها و رویدادهای مربوط به کالاهای الکترونیکی مصرفی مثل نمایشگاه CES، IFA، MWC، رونمایی از آیفون، معرفی گوشی‌های سامسونگ گلکسی و بازی‌های ویدیویی را پوشش دادیم، به این امید که بتوانیم راهنمایی باشیم برای انتخاب و خرید آگاهانه، در دورانی که خرید مردم هم اینترنتی شده است.

در تصویر گیف زیر می‌توانید آمار و ارقام دیجی‌کالا مگ در سالی که گذشت را ببینید

دیجی‌کالا مگ به روایت آمار و ارقام

دیجی‌کالا مگ به روایت آمار و ارقام

دیجی‌کالا مگ دو ساله شده و مثل بخش‌های زیادی که به آن اضافه و از آن کم شده‌اند، افراد مختلفی هم به آن وارد شده‌ و از آن رفته‌اند. از محمد زرین‌صدف که همین چند ماه پیش از تیم جدا شد تا سمیرا علی‌نژاد، بیتا مرزبان و خشایار شاهسون که چند ماه است به تیم اضافه شده‌اند. افراد مختلف ممکن است بروند و بیایند، ولی DNA دیجی‌کالا مگ که همان توانمند کردن مخاطب برای یک زندگی بهتر در عصر مدرن است، باقی می‌ماند.

همچنان به راه خود ادامه می‌دهیم و همواره به راه‌های جدید و روش‌های نو می‌اندیشیم. به راه و روش‌های نو می‌اندیشیم چون اعتقاد داریم یک رسانه‌ی خوب تنها از این طریق است که می‌تواند زنده بماند و تولد سال‌های پیاپی را جشن بگیرد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

تولد دو سالگی دیجی‌کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. احسان

    درجه یکید. با همین فرمون برید جلو که استانداردهای تولید محتوا رو دارید خیلی تمیز ارتقا می دید. خدا قوت.

  2. مهدی باقری

    ولی DNA دیجی‌کالا مگ که همان توانمند کردن مخاطب برای یک زندگی بهتر در عصر مدرن است، باقی می‌ماند.

  3. علی

    تو این یه سال (از ۹۵ تا الآن)خیلی افت کردید
    نویسنده های بسیار عالی داشتید که الآن دیگه نیستن
    بخش دانش رو تقریبا حذف کردید
    آقای مومن زاده خیییییلی کم پست میزاره
    دیگه عکس نجومی روز آپلود نمیکنید
    کلا همون سال اول عالی بودید

  4. حامد

    مرسی واقعا زحمت می کشید. و این تمامی کارهاتون باعث پیشرفت کشور هست مخصوصا کتابی مثل امپراطوری اپ

  5. همایون

    عمرمون مثل برق میره، انگار همین دیروز بود کار من شده بود دنبال کردن مقاله های اقای امیرحسین میرزایی! کم کار شدی برادر، فضا رو با خودت نبر!!

  6. ///mahdispd

    بسیار عالی امیدوارم همین طور بدرخشید و روز به روز به محبوبیت و کیفیت کارتون اضافه بشه.فقط یک نکته هست ک بنظر من مهمه و باید اونو بگم و اون اینکه کسی که سوال خودشو در قالب یک کامنت مطرح میکنه از شما کمک می خواد و این وظیفه شماست که باید به اون جواب مفید بدید؛احساس میکنم در این قسمت کنی ضعیف عمل کردید.در کل دمتون گرم

  7. دلارام

    بهترینید 🙂 دوسالگیتون مبارک باشه…موفق باشید

  8. مگنولیا

    تولد تولد تولدت مبارک
    مبارک مبارک تولدت مبارک

    بیا شعمارو فوت کن که صدسال زنده باشی

    آقا دمتون گرم خدایی حرف ندارید
    بهترینید

  9. اصغر

    دمتون گرم . خدایی حرف ندارید

  10. حسین مزینانی

    سلام وخدا قوت
    عالی بودید،عالی هستید،عالی بمانید…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه