سامسونگ تولید تراشه‌های ۱۰ نانومتری نسل دوم را آغاز کرد

۹ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ گلکسی اس 9

سامسونگ امروز اعلام کرد که تولید تراشه‌هایی را آغاز کرده که با نسل دوم فناوری ۱۰ نانومتری خودش طراحی شده‌اند. سامسونگ جزئیات بیشتری را در مورد این موضوع بیان نکرده است، ولی به احتمال زیاد از نسل دوم فناوری ۱۰ نانومتری در ساخت تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و نسل بعدی تراشه‌ی اگزینوس استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود هر دوی این تراشه‌ها در سال ۲۰۱۸ در مدل‌های مختلف گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس و همین‌طور گلکسی نوت ۹ به کار برده شوند.

سامسونگ تولید تراشه‌های نسل جدید ۱۰ نانومتری را در کارخانه‌ی جدید خود به نام S3 که در شهر هواسئونگ کره قرار دارد شروع کرده است.

شیوه‌ی جدید ساخت تراشه‌های ۱۰ نانومتری، از فناوری جدیدی به نام ۱۰LLP بهره می‌برد که می‌تواند عملکرد تراشه‌های جدید را تا ٪۱۰ نسبت به نسل قبلی یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ بهبود دهد. در ساخت تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ از نسل اول فناوری ۱۰ نانومتری استفاده شده بود. نسل دوم این فناوری همچنین ٪۱۵ انرژی کمتری مصرف می‌کند که می‌تواند به بهبود عملکرد پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ از نظر طول عمر باتری کمک زیادی بکند.

امسال سامسونگ موفق شد پیش از سایر تولیدکنندگان از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ روی گوشی‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده کند. در نتیجه ال‌جی مجبور شد در اولین پرچم‌دارش یعنی LG G6 از تراشه‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۲۱ بهره بگیرد. ولی به نظر می‌رسد امسال ال‌جی با کوالکام به توافقی رسیده است تا مطمئن شود این اتفاق برای گوشی LG G7 تکرار نخواهد شد.

سامسونگ تولید تراشه‌های نسل جدید ۱۰ نانومتری و کار روی تکنولوژی‌های بعدی را در کارخانه‌ی جدید خود به نام S3 که در شهر هواسئونگ کره قرار دارد شروع کرده است. این کارخانه جایی است که سامسونگ علاوه بر این قصد دارد تراشه‌هایی را با فناوری ۷ نانومتری به تولید انبوه برساند.

منبع؛ Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه