[نظرسنجی] امکان ویرایش پیام‌ها در تلگرام را می‌پسندید؟

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امروز صبح در دیجی‌کالا مگ خبری منتشر کردیم که از امکان ویرایش پیام‌های ارسال شده در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام خبر می‌داد. این قابلیت که در جدیدترین بروزرسان نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام گنجانده شده است، به کاربران این برنامه‌ی محبوب در میان ایرانی‌ها امکان می‌دهد تا پیام‌هایی که در گروه‌های مختلف ارسال کرده‌اند یا حتی برای یکی دیگر از کاربران فرستاده‌اند را ویرایش و اصلاح کنند.

واکنش‌ها به این قابلیت متفاوت بود. پیش از همه اعضای تحریریه‌ی دیجی‌کالا مگ درباره‌ی آن به گفتگو نشستند. تعدادی از نویسنده‌ها معتقد بودند قابلیت ویرایش پست‌ها ابدا جالب نیست و عملا شبیه به تحریف حرفی می‌ماند که پیش‌تر گفته شده است و هیچ‌کس نباید امکان اصلاح و تغییر آن را داشته باشد. به‌نظر آن‌ها در دسترس بودن این قابلیت باعث می‌شود تا سنگ روی سنگ بند نشود و هرکس هر زمان که می‌خواهد بزند زیر حرف‌هایی که پیش‌تر گفته است! خصوصا که امکان ویرایش پست‌ها در کسری از ثانیه چه روی پست‌های دیده شده و چه پست‌هایی که هنوز مطالعه نشده‌اند، اعمال می‌شود. البته درنظر داشته باشید برای استفاده از این قابلیت، دستگاه پیام‌رسان منبع و مقصد هر دو باید به جدیدترین نسخه از بروزرسان تلگرام مجهز شده باشند.

Telegram2

البته تعدادی دیگر از اعضای تحریریه بر این باور بودند که وجود چنین قابلیتی نه‌تنها جنسی از تقلب نیست، بلکه می‌تواند در مواردی خیلی هم به‌درد بخور باشد. مثلا زمانی که یک متن طولانی را با تلاش فراوان به‌شکلی بی‌نقص تنظیم می‌کنید و برای کسی یا گروهی می‌فرستید، ممکن است در میان آن حجم از کلمات به یک غلط نگارشی برخورد کنید که متن طولانی‌تان را خراب کرده است. این‌جاست که ابزار ویرایش حسابی به‌کار می‌آید و می‌توانید متن‌تان را اصلاح کنید. این گروه حتی معتقدند هرکسی می‌تواند در مواقعی اشتباه کند و باید بتواند پستی که به اشتباه برای دیگری یا گروه غیر مرتبط فرستاده، اصلاح کند.

نظر شما درباره‌ی این ابزار جدید چیست؟ آیا امکان ویرایش متن‌‌‌ها و پست‌های ارسالی در تلگرام، حتی زمانی که کاربر مقصد پست را مطالعه نکرده است، می‌تواند مفید باشد؟ یا با این گزینه مخالفید و معتقد هستید کاربران باید در ارسال آن‌چه برای دیگران می‌فرستند نهایت دقت را به‌خرج بدهند و اجازه ندارند بعد از ارسال متن یا پست آن را ویرایش کنند؟

[CP_POLLS id=”21″]

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۹ دیدگاه
  1. محمد

    به نظر من تلگرام این قابلیت می تونه به روش های زیر اصلاح و به قابلیتی بسیار خوب تبدیل کنه که در کل نظرم برای این قابلیت مثبت هستش:
    ۱- فقط مطالبی که خوانده نشده امکان ویرایش داشته باشه.
    ۲- مطالب ارسالی که خوانده نشده امکان حذف هم داشته باشه.(خیلی وقت ها به اشتباه مطالبی رو ارسال می کنیم در مورد استیکر ها که این موضوع خیلی فاجعست چون هیچ سوالی رو نمی پرسه)
    ۳- مطالب خوانده شده درصورتی که یک علامت (Edited)جلوی اون قرار بگیریه یا مثلا با تاچ کردن مطلب نسخه ویرایش نشده رو بشه دید می تونه اون مشکل که همه میگن (یه موردی رو کسی اعلام می کنه بعدش می تونه حرفش رو عوض کنه) رو حل کنه

  2. nili

    خیلی بد و مسخرست ! هرکی هرچی میخواد اصلاح کنه پایینش بگه خب ! اینجوری هرکی یه موقع یه حرفی میزنه بعد فوری عوضش میکنه واقغا بد هست این آپدیت من که اصلا آپدیت نمیکنم که اینطور نشه ! امیدوارم تو آپدیت بعدی این امکان حذف شه !

  3. Webi

    یه سری تغییرات توی تلگرام میتونه تجربه کار با تلگرامو خیلی لذت بخش تر کنه ولی مسئولان تلگرام توجهی بهش ندارن. راهی هست که پیشنهادهای خودمونو بهشون بدیم؟ اهمیتی به نظرات میدن؟

  4. Webi

    سلام. به نظر من امکان ویرایش پیام باید وجود داشته باشه ولی فقط تا چند دقیقه بعد از ارسال پیام.اینجوری ایرادهای سهوی و املایی سریع ویرایش میشه.

  5. حسين

    سلام
    به هر حال این امکان جدید مزایا و معایبی داره که بدرستی به اونا اشاره شده اما به نظر من بهتر این بود که هر پیام فقط تا زمانی قابلیت ویرایش رو داشت که گیرنده پیام هنوز اون رو ندیده . در این صورت سنگ ها هم رو هم بند میشدن !

  6. Erfan Nzr

    آقا مـثلا یه هو آدم حواسش نیس یه پیام رو یه جایی مینویسه آبروش میره. الان ک قابلیت ویرایش پیام اضافه شده قطعا خیلی بهتره

  7. saman

    از نظر من مسخرس خیلیا با این امکان که توپی وی ها میشه تغییرداد پیامو دیر جرفشون میزنن متنفرم از این امکان

  8. امين

    سلام.
    هر طور که فکرش رو کنید، امکان ویرایش متن ارسالی نباید وجود داشته باشه و نباید عملیاتی بشه.
    هر کس مسؤول حرفیه که میزنه.
    سه دلیل برای ویرایش (یا حذف) پیام ارسالی وجود داره:

    ۱ـ سهوی فرستادیم و خیلی بد شد که فرستاده شد و نباید به این شخص میرفت: مسؤولیت با خود فرستنده است و باید همیشه دقت کنه. اصلاً چرا باید پیام بد و ناجور تولید کنه که بخواد کسی رو ناراحت کنه؟ پیامهای محرمانه رو هم باید دقت کنه.

    ۲ـ درست فرستادیم ولی غلط املایی داره: اگه یکی دو مورد غلطه، در یه متن دیگه بلافاصله، اصلاحیه کلمات اشتباه رو میفرستیم. این دیگه عادی شده. اگرم میخوایم بی عیب باشه، متن رو کلاً دوباره درست میفرستیم و قبلش مینویسیم “اصلاح و ارسال مجدد:”

    ۳ـ از ارسال متنی که قبلاً درست فرستادیم، بعد از مدتی و یا چند روز پشیمون شدیم و نمیخوایم دیگه اونجا باشه: بیخود که نمیخایم. خوب که چی؟ فکر میکنید خونده نشده؟ کسی ازش کپی نگرفته؟ جاهای دیگه منتشر نشده؟ باید مسؤولیت حرفی رو که میزنیم بپذیریم.

    خواهش میکنم همه با این طرح خانمان سوز، مخالفت کنن.
    با تشکر.

    1. فینگیلی

      خانمان سوز!!!!!!خیلی جدی گرفتی اقا خوب هر کی خوشش نیومد از برنامه دیگه استفاده کنه…خانمان سوز طرز فکر احساسی شماست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه