ویندوز ۹۵ را دوباره روی مرورگر تجربه کنید

۱۴ بهمن ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

کاربران زیادی هستند که از سال‌ها پیش، وقتی نسخه‌های اولیه‌ی ویندوز ارایه می‌شدند، از این نرم‌افزار و سیستم اجرایی روی کامپیوترشان استفاده می‌کردند. کار کردن با آیکون‌ها و ساختار نرم‌افزارهای قدیمی مایکروسافت برای بسیاری از ما خاطره‌انگیز است؛ به خصوص نسخه‌های ویندوز XP و ویندوز ۹۵ با آن منوی استارت کوچک‌اش و های‌لایت‌های آبی پررنگ برای انتخاب گزینه‌ها و آیکون‌ها. امروز دیگر تقریبا هیچ سیستمی را پیدا نمی‌کنید که با این نرم‌افزارها، کار کند.

حالا یک برنامه‌نویس ۱۹ ساله‌ی اسکاتلندی به نام «آندرئا فالد» (Andrea Fauld) به این حس نوستالژیک توجه کرده و طرحی ریخته که کاربران بتوانند ویندوز ۹۵ را روی مرورگرهای امروزی‌شان اجرا کنند. اکثر مرورگرهای امروزی روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ اجرا می‌شوند.

ویندوز ۹۵ با کد ++C و به زبان JavaScript نوشته شده بود. آندرئا با برنامه‌ی Emscripten توانست این کدها را ترجمه کند و رابط کاربری رابه شکل ویندوز قدیمی رندر بگیرد. او علاوه بر این‌ها از Dosbox و Em-Dosbox هم استفاده کرد و نتیجه‌ این شد که حالا با دانلود این پروتکل، هرکسی می‌تواند ویندوز ۹۵ را روی مرورگر امروزی‌اش اجر کند.

در این حالت اطلاعات با کمی تاخیر روی مرورگر لود می‌شوند و البته که این برنامه نمی‌تواند جای نسخه‌ی امروزی سیستم عامل را بگیرد.

  

‌‌‌‌ ‌‌‌

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. مرد بی باک

    یادش بخیر با ویندوز ۹۵ و ۹۸ رودورانی گذروندیم باهاشون.زمانی اوج تکنولوژی بودن اما امروز کارایشون اندازه یه گوشی میانرده نیست.

  2. علیرضا

    خیلی خیلی زیبا بود بسیار زیبا با تشکر از شما که چنین مطلب قشنگی گذاشتید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه