چیپ‌ست اضافه‌ی Pixel 2 را اینتل ساخته است

زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شاید از این موضوع خبر نداشته باشید، ولی به غیر از پردازنده‌ی اصلی گوشی، گوگل در Pixel 2 هم‌چنین یک تراشه‌ی دیگر هم قرار داده است. این تراشه قرار است به گوشی گوگل در انجام پردازش‌های هوش مصنوعی و هم‌چنین پردازش تصاویر کمک کنند. چیپ‌ست اضافه‌ی Pixel 2 در اصل با هدف تسریع پردازش عکس در گوشی قرار داده شده.

گوگل تایید کرد که چیپ‌ست Pixel Visual Core را اینتل برای آن‌ها ساخته است.

این چیپ‌ست Pixel Visual Core نام دارد و هنوز فعال نشده است؛ یعنی گوشی از این چیپ‌ست در حال حاضر هیچ استفاده‌ای نمی‌کند. با این حال، قرار است که از بروزرسان اندروید ۸.۱ که در چند هفته‌ی آینده‌ی عرضه می‌شود، توسعه دهندگان بتوانند از چیپ‌ست Pixel Visual Core هم استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که این پردازنده را اینتل برای گوگل ساخته است. اخیرا گوشی Pixel 2 باز شده و سخت‌افزار آن تک تک بررسی شده است. روی چیپ‌ست اضافه‌ی این گوشی شماره‌ی مدل آن حک شده است و این اسم با سه حرف SR3 شروع می‌شود. شرکت اینتل دقیقا از این سه حرف برای نام‌گذاری چیپ‌ست‌های خود استفاده می‌کنند.

پس از اینکه خبرگزاری‌ها از گوگل در این باره پرسیدند، این شرکت تایید کرد که چیپ‌ست Pixel Visual Core را اینتل برای آن‌ها ساخته است.

پس از فعال شدن چیپ‌ست Pixel Visual Core پردازش تصاویر در این گوشی سریعتر انجام خواهند شد و این گوشی هم‌چنین سریعتر پردازش‌های هوش مصنوعی را انجام خواهد داد. گوگل گفته که مصرف انرژی هم پایین خواهد آمد.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه