کمیسیون اروپا: دانلود غیرقانونی فیلم و بازی تاثیری روی فروش آن ندارد

۵ مهر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بر اساس گزارش جدیدی که از سوی کمیسیسون ارویا منتشر شده، دانلود غیرقانونی بازی‌ها تاثیر منفی روی فروش آن‌ها ندارد. این گزارش ۳۰۷ صفحه‌ای که توسط موسسه‌ی تحقیقاتی و آماری Ecorys تهیه شده، دانلود غیرقانونی بازی، موسیقی، فیلم یا کتاب و تاثیرات آن را بررسی کرده است.

۵۱ درصد بزرگسالان اروپایی و ۷۲ درصد افراد زیر سن قانونی در این کشورها، محتوای غیرقانونی دانلود یا تماشا کرده‌اند.

تحقیقات در کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا، لهستان و سوئد انجام شده‌اند. از بین این کشورها، دو کشور لهستان و اسپانیا بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را داشته‌اند. این گزارش می‌گوید که ۵۱ درصد بزرگسالان اروپایی و ۷۲ درصد افراد زیر سن قانونی در این کشورها، محتوای غیرقانونی دانلود یا تماشا کرده‌اند. فقط ۱۸ درصد افراد با دانلود بازی به صورت غیرقانونی اعتراف کرده‌اند و ۱۶ درصد هم گفته‌اند که یک کنسول دستکاری شده برای اجرای بازی‌های غیرقانونی داشته‌اند.

یکی از اهداف اصلی این تحقیقات، بررسی ضرر مالی بوده که دانلود غیرقانونی به شرکت‌های صنعت سرگرمی وارد می‌کند. در این گزارش آمده است: «به صورت کلی، نتایج به دست آمده این موضوع که نقض کپی‌رایت روی فروش تاثیر می‌گذارد را تایید نمی‌کند. البته این نتیجه بدین معنا نیست که دانلود غیرقانونی هیچ تاثیری ندارد، بلکه این تحقیقات و آمار و ارقام به دست آمده نمی‌تواند وجود تاثیر را ثابت کند.»

این گزارش هم‌چنین می‌گوید که کاهش قیمت یک بازی و تخفیف دادن هیچ تاثیری روی روند دانلود غیرقانونی ندارد. ۵۵ درصد افراد گفته‌اند که حاضرند با همان قیمت اصلی، محتوایی که دانلود غیرقانونی کرده‌اند را خریداری کنند.

ظاهرا تاثیر دانلود غیرقانونی نه تنها منفی نیست، بلکه به سود شرکت‌هاست: «دانلود غیرقانونی در نهایت منجر به افزایش خرید قانونی محتوا می‌شود.»

حتما به این موضوع توجه کنید که این تحقیقات در کشورهای اروپایی انجام شده است. دانلود غیرقانونی بازی در کشورهای اروپایی بسیار کم است، در حالی که در امریکای جنوبی، روسیه، چین و مشخصا کشور خودمان، بیشتر محتوایی که به دست مردم می‌رسد، به صورت غیرقانونی دانلود شده. بد نیست تحقیقاتی هم روی تاثیرات این کشورها انجام شود.

منبع: VG247

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. mehdi.viper310

    آخه توی ایران قیمت ها دیگه سر به فلک میکشه .۲۰۰ هزار برای یه بازی؟؟؟؟؟؟؟با عقل جور درمیاد؟؟؟؟؟؟

    1. Keiser

      برو بالا داداش دیگه ۲۰۰ تومن ماله چند سال پیش بود الان کف کفش باید ۲۲۰ تومن بدی تا یه گیم آکبند بگیری!

  2. Masoud

    همینطور که ما تحریم هستیم از خیلی چیزا باید خودمون هم تحریم کنیم اونارو (چرت به نظر میرسه)
    ولی واقعا در صنعت تکنولوژی ایران هیچ نفعی از دیگر کشور ها نمیکنه (مالی) و دلیل نداره ما پولمونو مستقیم بفرستیم واسه یه شرکت خارجی که دی ال سی یا جم یا کوین یا سی دی کی بگیریم البته اون سی دی هایی که وارد ایران میشه بحثش جداست ولی قیمت هرچی که از اونور میاد ایران بیست درصد گرونتر میشه لپتاپ هزار دلاری اینجا پنج میلیونه بازی پنجاه دلاری اول که میاد بالای دویست تومن هست و وقتی فروش نمیره اف میخوره خلاصه ایران باید اجازه بده شرکتای خارجی مورد نیاز با مدیریت خودشون تو ایران نمایندگی بزنن و ما قیمت اصلی همه چیو بخریم و کشورمون از حق سرویسی که به شرکتا خارجی میده پول در بیاره و تو اون صنعت خرج کنه
    نه اینکه ما یه ملیون بیشتر بدیم که اصلا دلیلی نداره حتی گمرک و ندونیم این پول تو جیب کی میره و الکی الکی چنتا دلالو پولدار کنیم که به پیشرفت کشور کمکی هم نمیکنن •کلا سیاست ایران با کالای خارجی پسندیده نیست وقتی کالای خودمون اصلا تو بیشتر زمینه های تکنولوژی اصلا وجود نداره???? و ما دم از حمایت بزنیم البته مشکل از هیچکی نیست و باید بپزیرم خیلی کشورا برند سازی میکنن و همین برندسازی و طرفداری یکی از دلایل خرید کالای خارجی هست هیچکی روج (ایسوس) با کالای ایرانی عوض نمیکنه پس اگه ما نمیتونیم مثل اونا فروش داشته باشیم باید اجازه بدیم اونا تو کشورمون نمایندگی بزنن در حدی که دیگه انگار برند کشور خودمونه مثل ایسوس که یه برند شرقی هست ولی همه دنیا میفروشه یا سونی که تو امریکا که مقعر مایکروسافت هست به همون اندازه ps میفروشه چون دیگه بخشی از کشور خودشون شده .متاسفانه مشکلات سیاسی ما بدجور لطمه وارد کرده که دیدمون به دنیا شده مثل گرگ و انگار که ما شکارشیم و هر لحظه باید ازشون فرار کنیم و از خودمون دفاع کنیم
    در اخر همه انسانیم و همکاری باعث پیشرفت
    میدونم زیاد به مطلب ربط نداشت ولی یهوهی رفتم رو مود brainstorming
    هرچی باشه ملت حرف هستیم????نه عمل☹️

  3. علی

    «بد نیست تحقیقاتی هم روی تاثیرات این کشورها انجام شود.»
    چه تیم تحقیقاتی بهتر از دیجی کالا مگ؟

  4. Cp.mahdi Cp.mahdi

    اگر هر کس به زجری که توسعه دهنده سر ساخت یا بازی میکشه به اندازه سر سوزنی فکر کنه با چشمان پر اشک میره گرونترین نسخه بازی ها رو میخره!
    مگر اینه مثل من بد بخت و بی پول باشه در این حد که حتی پول ارتقاء سیستم موجود نباشه! wubba lubba dub dub 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه