آنچه شما گفتید؛ پیام‌رسان داخلی یا خارجی؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۲

در «شما بگویید» این هفته نظر شما را درمورد پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی پرسیدیم؛ از این پرسیدیم که درصورت فیلترینگ دائمی تلگرام، شما به سمت پیام رسان های داخلی می‌روید یا خارجی؟

این هفته یکی از داغ‌ترین و جنجالی‌ترین شما بگویید‌های اخیر را داشتیم. استقبال شما عزیزان در سایت و شبکه‌های مجازی بی‌نظیر بود. با شرایط کنونی به نظر می‌رسد فیلترینگ تلگرام دائمی باشد. ممکن است خیلی از کاربران تا مدت‌ها به تلاش خود برای استفاده از تلگرام ادامه ‌دهند اما درنهایت تعداد قابل توجهی از کاربران به فکر یک پیام‌رسان جایگزین مناسب باشند.

 این چند وقت اخیر پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر سر زبان‌ها افتادند تا به لطف امکاناتی مشابه تلگرام، داشتن کانال و رایگان بودن مصرف اینترنت آن‌ها، نظر کاربران ایرانی را به سمت خود جلب کنند.

پیام‌رسان‌های داخلی هنوز به تکامل نرسیده‌اند و باگ‌های زیادی دارند. هم‌چنین یک اپلیکیشن به عنوان پیام‌رسان اصلی و جایگزین معرفی نشده است. همین موضوع باعث شده تا شاهد پراکندگی کاربران پیام رسان های ایرانی باشیم. این درحالیست که تلگرام و وایبر برای مدت‌ها پیام‌رسان اصلی کاربران ایرانی بودند. ریتم کامنت‌های شما بگویید این هفته نشان می‌دهد خیلی از کاربران پیام‌رسان‌های خارجی را امن می‌دانند؛ به خصوص اپلیکیشنی مثل تلگرام که از فناوری پیشرفته‌ای مثل رمزنگاری سرتاسری بهره می‌برد. از طرفی در بعضی از کامنت‌ها دیدیم که کاربران پیام‌رسان‌های داخلی به مزایایی هم‌چون ظاهر مشابه به تلگرام و مصرف رایگان اینترنت این اپلیکیشن‌ها اشاره می‌کنند.

امروز من و صوفیا کنار هم نشستیم تا مروری بر نظرات شما عزیزان داشته باشیم و کامنت سایت و اینستاگرام را جمع‌بندی کنیم. همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم، پیام‌رسان‌های خارجی بیشترین سهم از آرای نظرسنجی را به خود اختصاص داده‌اند، توصیه می‌کنیم اگر علاقمند به شنیدن کامنت‌های متنوع و هیجان‌انگیز کاربران هستید، ویدیوکست «آنچه شما گفتید» این هفته را از دست ندهید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. amjad14

    سلام.من این فیلم رو دیدم یک نقد بسیار ضعیف بود. اگر واقعا فقط خواندم کاممنت ها بود دیگه این دو عزیز نباید اطلاعات نادرست میدادن. واقعا انبوهی از اطلاعات غیر واقعی و غیر منصفانه در اینجا مطرح شده. آقای خشایار شاهسون عزیز و محترم که حتی پیام رسان های داخلی رو نصب نکرده بود و فقط به پرسیدن از تعدادی از افراد برای قضاوت نسبت به پبام رسان های بسنده کرده.
    مطلب غیر واقعی دیگه نرسیدن پیام و عکس ها و فیلم ها در پیام رسان داخلی بود که این قویا تکذیب میشه. شما پیام رسان گپ رو ببینید متوجه میشید چه سرعتی داره و سرعت دانلود فیلم ها و عکس ها رو با تلورام مقایسه کنید. البته سروش چند روزیه که اختلال داره ولی امیدوارم برطرف بشه. پیام رسانهای داخلی به جای کانال های ویترینی صرف که در تلگرام وجود داشت فروشگاه ساز دارن میشه فروشگاه درست کرد قیمت زد و از اونجا پرداخت کرد. فروشگاه مورد تاییدی درست کرد که قبلا مدارکش توسط پیام رسان تایید شده. سیستم حمل و نقل براش تعریف کرد.
    مساله اینجاست که دوستان حاضر نیستند از حاصل کار متخصصین داخل کشور استفاده کنن و یه جورایی این پیام رسان ها آش نخورده و دهن سوخته ای شدن که انگ حکومتی و نا امنی و سیاسی شدن بهشون خورده. بیایید این قدر نسبت به تولیدات خودمون نامهربون نباشیم. خواهش میکنم تدلیدات داخل رو با خودروی داخلی مقایسه هم نکنیم که این جفاست به بقیه تولیدهای داخلی. چون خودروی داخلی به اندازه مافی ازش حمایت شده و نسبت به نمونه های خارجی به اون شکل پیشرفت نداشته ولی ما بسیاری از تولیدات رو داریم که بدون حمایت آن چنانی به پیشرفتهای قابل توجهی دست پیدا کردن. گیام رسا نهای داخلی هم واقعا پیشرفت های قابل توجهی داشتن. بیایید احساسی عمل نکنیم.
    درباره اجبار هم باید بگم که جوری در این فیلم تصویر شدکه هر اجباری بدهک در صورتی کع این طور نیست. بسیاری از اجبارها به میل آدم نیست ولی در نهایت به خیر آدمه. مثلا اجبار بیمار قنذی یا قلبی به نخوردن شیرینی یا روغن چطز بدیه. یا اجبار مردم به رعایت بعضی از قوانین چیز بدیه؟ در آمریکا مثلا قانون هست که اگر کسی از فروشگاه شراب میخره حق نداره اون رو در ملا عام جلوی مردم بگیره بلکه باید اون رو در کیسه ای قرار بده که داخلش معلوم نباشه.
    اگر فیلتر نمی شد به هیچ وجه بسیاری حاضر نمیشدن کسب و کار و ارتباطاتشون رو به پیام رسان های داخلی بیارندخصوصا با این تبلیغات سنگینی که علیه این بیچاره ها هست. کدوم عاقلی حاضر کانالی که سالها در میان اعضاش جا افتاده و دنبال کننده های بسیاری که در تلگرام میلیونی داره رو رها کنه و بیات در پیام رسان داخلی فعالیت کنه. حتی اگر هزار نوع از امکانات رو داشته باشه. کما اینکه الآن بعضی این حرف رو میزنن که حتی اگر چنین و چنان بشه حاضرم با دود پیام بدم ولی از داخلی استفاده نکنم. مرود دیگه منتقدان فیلتر بگویند اگر پیام رسان تلگرام فعالیت می کرد دقیقا چطور میشد ارز “گرام” رو میتونستن کنترل کنند که میلیاردها دلار از کشور بدون نظارت خارج نشه.
    لطفا بفرمایید کلاه برداری های که در تلگرام به هزاران نمونه رسیده چگونه قابلیت پیگیری از طرف شکایت کنندگان داره. تلگرام که جوابی نمیده.
    لطفا بفرمایید بغرمایید بحث استغاده تروریست ها در کشورهای مختلف از این پیام رسان برای هماهنگی های ترور رو چگونه میشه پوشش داد. نگید که از جاهای دیگه استفاده میکنن که واقعا نمیشه سرعتی که پیان رسان ها در اطلاع رسانی مردم دارن با چیز دیگه ای مقایسه کرد. میدونید که در اغتشاش و ترور چیزی که بسیار اهمیت داره سرعت انتقاله. در این رابطه “مستند گرگ تنها” رو ببینید.
    مورد آخر درباره امنیته که بحثی که دوستان میکنن واقعا عجیبه متخصصین حوزه ارتباطات میدونن این اطلاعاتی و مثلا عکسی که شما در تلگرام میگذارید در حداقل چاارده نقطه دنیا در کپی میشه چیزی که در پیان رسان های داخلی اصلا دیده نمیشه.
    در پایان خواهشا به این دوستتون که سعی کرد مستدل حرف بزنه، منصفانه و مستدل نقد کنید و از اظهار نظرهای احساسی دوری کنید که رشد و شکوفایی هر بحثی با استدلالهای منطقی و اندیشمندانه ایجاد میشه.
    از سایت محبوب دی جی کالا و از زحمت کشان دی جی کالا مگ و خصوصا این دو عزیز آقای خشایار شاهسون و خانم سوفیا بسیار متشکرم.

  2. هیوا

    محاله پیام رسان داخلی توان مانور و رقابت با تلگرام رو داشته باشه

  3. سیدحسین هاشمی رهق

    در ضمن هر چقدر میکروفون خشایار عالیه
    میکروفون سوفیا صدای فراگیر و غیر متمرکز داره

    خیلی بده یعنی داغونه

  4. سیدحسین هاشمی رهق

    هدف اصلی پراکنده کردن مردم هست نه انتقال از جایی به جایی دیگه

  5. S.A 2002

    خوب بود ولی نباید سروش رو نماینده داخلی هر قرار داد چون بی خود ترینشونه و این کندی ها عموما توی سروشه

  6. علیرضا

    مرسی آقا خشایار و همکار محترمتون…

    خیلی خوب بود.
    ممنون که این قدر شهامت دارین که یه کمی از حرف دل مردمو بزنین.

  7. محسن

    خوشم اومد که نظر نهایی مردم رو گفتین!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه