آیا مایکروسافت بخش موبایل نوکیا را به شرکت‌های چینی می‌فروشد؟

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

براساس شایعات منتشر شده از منبعی داخل کشور چین، مایکروسافت پس از اینکه تنها ۱۵ میلیون تلفن همراه در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ فروخته، قصد دارد بخش تولید گوشی‌های ساده و ارزان قیمت خودش را تعطیل کند و لایسنس نوکیا را هم به شرکت Foxconn بفروشد. مایکروسافت از سال ۲۰۱۴ به بعد حق استفاده از نام نوکیا روی تلفن‌های همراه را به دست آورد و می‌توانست از این نام تا سال ۲۰۲۴ استفاده کند.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت از این به بعد گوشی‌های ارزان قیمت با نام نوکیا تولید نخواهد کرد و این قسمت را به شرکت چینی Foxconn می‌فروشد.

این خبر در حالی منتشر شد که شایعات به تولید گوشی جدید مایکروسافت که «سرفیس فون» (Surface Phone) نام دارد، اشاره می‌کنند. به نظر می‌رسد که مایکروسافت با فروش بخش موبایل نوکیا و تولید گوشی‌های ساده و ارزان قیمت، همچنان به تولید گوشی‌های لومیا ادامه خواهد داد و بخش تولید تلفن همراه هوشمند را با بخش تولید تبلت‌های سرفیس ترکیب خواهد کرد. همچنین با این اقدام، بیش از ۵۰ درصد کارمندان بخش موبایل این شرکت هم اخراج خواهند شد.

در حال حاضر مایکروسافت از لایسنس برنامه‌ها و پتنت‌های خودش روی سیستم عامل اندروید درآمد بیشتری از ساخت تلفن‌های همراه دارد؛ اما موفقیت تبلت‌های سرفیس پرو باعث شده که مایکروسافت به تولید گوشی‌های جدید با پیروی از استراتژی تبلت‌هایش دست بزند.

باید ببینیم که مایکروسافت چه سیاست‌هایی را در حوزه‌ی موبایل در پیش می‌گیرد. در چند سال گذشته آمار و ارقام در زمینه‌ی موبایل به نفع این شرکت نبوده است.

منبع: MS Power User

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. prabhu

    nokia was the best mobile ive used i was so happy to read this article thank you

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه