دوربین HoloLens مایکروسافت تا یک سال دیگر در دست توسعه‌دهندگان نرم‌افزار

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«ساتیا نادلا» (Satya Nadella)، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، در جدیدترین مصاحبه‌اش، محدوده‌ی زمانی را برای عرضه‌ی دوربین واقعیت افزوده‌ی «هولولنز» (HoloLens) مشخص کرده است.

مایکروسافت نهایتا تا یک ‌سال دیگر دوربین HoloLens را در اختیار شرکت‌ها می‌گذارد

نادلا در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری بی‌بی‌سی داشته گفته است که حداکثر تا ۱۲ ماه دیگر دوربین واقعیت افزوده‌شان را در دست توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار خواهند داد. همانطور که قبلا گزارش شده بود، اولین مدل از هولولنز فقط برای شرکت‌ها و مصارف خاص عرضه خواهد شد.

Holo2

مدیر عامل مایکروسافت هم‌چنین به این موضوع اشاره کرد که فعلا با دیدگاهی پنج‌ساله به پروژه‌ی هولولنز نگاه می‌کنند و شاید عرضه‌ی نسخه‌ی خانگی آن برای مصرف‌کننده‌ها به این زودی‌ها صورت نگیرد. مایکروسافت تا به امروز نمایش‌های متعددی از دوربین واقعیت مجازی‌شان داشته است، اما خبرنگارهایی که هولولنز را آزمایش کرده‌اند، حق گرفتن تصویر از آن را نداشته‌اند. این موضوع آماده نبودن نسخه‌ی نهایی هولولنز را گوش‌زد می‌کند.

شنیده می‌شود که نسخه‌ی فعلی هولولنز بسیار بزرگ است، مصرف انرژی زیادی دارد و روی سر گذاشتن آن هم اصلا راحت نیست. توسعه‌دهندگان مایکروسافت هم ظاهرا می‌خواهند ابتدا نسخه‌ای قابل پوشیدن بسازند و سپس آن را در دست شرکت‌ها و سازندگان نرم‌افزار قرار دهند. با توجه به اینکه شرکت‌های نرم‌افزاری مهم‌ترین نقش را در پروژه‌هایی مثل هولولنز ایفا می‌کنند، در اولویت قرار دادن این گروه تصمیم درستی به نظر می‌رسد. هولولنز بدون نرم‌افزار یا بازی هیچ استفاده‌ای برای مصرف‌کننده‌ها نخواهد داشت.

Holo1

هولولنز تنها دوربین واقعیت افزوده‌ای نیست که ساخته می‌شود. شرکت گوگل هم نسخه‌ی دوم Google Glass را چند وقتی است که در دست ساخت دارد، اما این شرکت هم هیچ حرفی درباره‌ی عرضه‌ی آن نزده است.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه