لوگو کارخانه محتوا3

با نوشتن شرح و نقد اصولی محصول، بیشتر بفروشید!

یک سوال مهم؛ چطور مشتریان خود را قانع می‌کنید تا به شما اعتماد کنند و محصولتان را بخرند؟! جواب در دست شماست، با دادن اطلاعات در مورد محصول که مشتری به آن نیاز دارد. احتمالا این اطلاعات در مورد کاربرد، ویژگی‌ها، نحوه و مکان تولید و… است؛ حتی در مورد مشتریان خوش‌ذوق و آشنا به محصول، اطلاعات بیشتری هم در مورد ویژگی‌های خیلی تخصصی‌تر و مقایسه عملکرد آن محصول با دیگر محصولات می‌دهید.

این دقیقاً همان کاری است که در صفحه محصولات فروشگاه آنلاین هم باید انجام شود تا بازدیدکنندگان صفحه محصولات شما به خریداران آن تبدیل شوند. توضیحات کلی شما در مورد محصول، همان «شرح محصول» و توضیحات تخصصی‌تری که گفتیم همان «نقد و بررسی محصول» هستند.

اگر شما هم محصول یا محصولاتی در فروشگاه آنلاین دارید و فکر می‌کنید ارزش خریدن از جانب مشتری را دارد، در ادامه مطلب همراه ما باشید. در این بخش از سایت کارخانه محتوای دیجی‌کالا، به شما در مورد نحوه نوشتن شرح، نقد و بررسی محصولی که به دیده شدن بهتر و فروش بیشتر آن کمک کند، توضیح می‌دهیم.

شرح محصول چیست؛ اهمیت و اهداف استفاده از آن

شرح محصول یک محتوای خلاصه (معمولا 150 الی 300 کلمه‌) در مورد کالای شما در صفحه محصول است. برای نوشتن آن کافی است که محتوای شرح به پنج سوال اساسی زیر به صورت خیلی جامع پاسخ دهد:

  1. ویژگی‌های کلیدی و مهم محصول چیست؟
  2. ویژگی‌های برتر آن به نسبت محصولات مشابه دیگر چیست؟
  3. در چه زمان و چه مکانی باید از محصول استفاده کرد؟
  4. برای چه نوع افرادی مناسب است؟
  5. نحوه استفاده از محصول به چه شکل است؟

توجه کنید که طبق تحقیقات انجام‌شده 81 درصد کابران قبل از خرید یک محصول، سرچ می‌کنند؛ پس غنی بودن محتوای صفحه محصول بسیار مهم است. از طرف دیگر، 87 درصد خریداران آنلاین معتقدند که شرح محصول روی تصمیم‌‌گیری خرید آن‌ها موثر است؛ پس اهمیت این بخش از صفحه محصول را نباید نادیده گرفت! علاوه‌بر این، نوشتن شرح به افزایش سرچ ارگانیک محصول و برندینگ آن کمک می‌کند.

نکات مهم و حیاتی در نوشتن شرح محصول

حال چه نکاتی را باید در نوشتن شرح محصول باید رعایت کرد تا در فروشگاه آنلاینی مثل دیجی‌کالا بهتر فروخت و از رقبا در این زمینه پیشی گرفت؟! ویژگی‌های مهم شرح محصول شامل موارد زیر است:

  1. محتوای آن سئومحور باشد: باید از کلمات کلیدی که حجم سرچ بالایی دارد و هدف است، در متن شرح استفاده شود؛ چون هدف یک شرح خوب، تبدیل بازدیدکننده به خریدار است. پس در قدم اول شما باید مطمئن شوید که محتوای شما دیده می‌شود. تصور کنید که شما یک شرح محصول عالی داشته باشید، بقیه بخش‌های صفحه محصول کامل باشد و خود محصول هم فوق‌العاده باشد، اگر کسی با سرچ عبارت کلیدی به صفحه محصول شما برای دیدن این بخش‌ها دست نیابد، عملا تبدیل بازدیدکننده به خریدار صورت نگرفته است.
  2. در کنار ویژگی‌های مهم، باید فواید کالا را هم شامل شود: لیست کردن ویژگی‌های مثل: جنس، سایز، ظاهر و… کالا که معمولا در بخش مشخصات محصول هم قرار دارد، در اینجا خیلی جالب نیست! بین ویژگی‌ها و گفتن فواید کالا برای خریدار تفاوت وجود دارد. باید علاوه بر ویژگی‌های مهم، فواید و آورده‌هایی که محصول برای مخاطب دارد را هم اضافه کرد، شفاف نمودن فواید کالا در نهایت باعث جلب بیشتر اعتماد مخاطبان شما خواهد شد.
  3. روان باشد و اصول نگارشی در آن رعایت شود: همان‌طور که اشاره شد، شرح محصول، مطلبی کوتاه و جامع است؛ پس رعایت اصول نگارشی و شفاف و خوانا بودن جملات آن برای مخاطبی که کم‌حوصله بوده و خیلی سریع دوست دارد این مطالب را بخواند و اطلاعات مدنظر را کسب کند، بسیار حائز اهمیت است و توجه و احترام بیشتری را در ذهن او در پی دارد.
  4. خلاقانه و جذاب باشد: تنها گفتن ویژگی‌ها و فواید محصول به صورت جامع کافی نیست؛ نحوه نوشتار شرح مصحول باید به گونه‌ای باشد که احساسات مخاطب را درگیر کند و حس یک خرید حضوری و لمس کالا را در ذهن او با داستان‌سازی در مورد همان ویژگی‌ها و فواید، القا کند.
  5. ویژگی‌هایی که در طول زمان تغییر می‌کند را شامل نشود: بهتر است درباره مواردی مثل قیمت، گارانتی، نحوه خرید و… که در طول زمان ممکن است تغییر کند، در شرح محصول نوشته نشود.

نقد و بررسی محصول چیست؛ اهمیت و اهداف استفاده از آن

در صفحه محصول در کنار شرح و سایر قسمت‌ها، یکی از بخش‌های جذاب محتوای نقد و بررسی است که می‌تواند ترکیبی از محتوای متنی (معمولا بین 500 تا 1000 کلمه بسته به ماهیت محصول) و بصری (عکس، اینفوگرافیک و…) باشد. محتوای نقد و بررسی محصول در اصل تحلیل موشکافانه‌ی هر کدام از ویژگی‌ها و فواید محصول است که در قسمت شرح به صورت مختصر توضیح داده شده بود. نقد و بررسی در اصل یک نگاه ریزبینانه به محصول است. مخاطبان این بخش معمولا افراد اهل مطالعه بوده و جزء خریدارانی هستند که با حساسیت بالا و بررسی کامل محصول را انتخاب می‌کنند و جلب اعتماد آن‌ها با نوشتن نقد و بررسی صادقانه، شفاف و کامل، برداشتن قدمی برای برندینگ قوی‌تر محصول است.

نوشتن نقد و بررسی را به‌خصوص برای محصولاتی که تکنولوژی‌محور هستند یا به صنعت مد و فشن مرتبط‌اند، توصیه می‌کنیم.

چگونه یک نقد و بررسی جذاب بنویسیم؟

برای نوشتن نقد و بررسی، می‌توانید ویژگی‌ها، فواید، اجزا و ابعاد مختلف محصول را بشکافید، هر ویژگی، فایده، جزء و بعد را به تفصیل تجزیه و تحلیل کنید و نقاط قوت و حتی ضعفش را به صورت شفاف در هر پاراگراف بیان کنید. البته باید چند نکته را برای داشتن نقد و بررسی جذاب و گیرا رعایت کرد:

  1. با توجه به اینکه نقد و بررسی یک نگاه تخصصی به محصول است؛ احتمالا عموم افراد ویژگی‌های کلیدی و الفاظ تخصصی مرتبط با آن را به طور کامل نمی‌شناسند؛ پس از آوردن همه این عبارات در ابتدای متن به همراه تعاریف، ممکن است مخاطب را از هدف اصلی دور کند و حوصله‌سربر باشد.
  2. سعی کنید به روان‌ترین شکل ممکن و به همراه مثال و تصویر، کارکرد یا ویژگی‌های پیچیده و تخصصی را بیان کنید.
  3. محتوای نقد و بررسی محصول نباید الزاما فقط شامل محتوای خبری در مورد محصول هدف باشد؛ بلکه می‌توان با اضافه کردن محتوای آموزشی مرتبط، حس اعتماد بیشتری در خواننده ایجاد کرد؛ مثلا برای نقد و بررسی یک مدل تلویزیون در قسمت توضیح تکنولوژی صفحه نمایش این تلویزیون، در مورد انواع تکنولوژی‌های صفحه نمایش هم توضیح دهید.
  4. با توجه به نگاه تخصصی نقد و بررسی و طولانی بودن نسبی این محتوا در صفحه محصول، توصیه می‌کنیم از ترکیب قالب‌های محتوایی استفاده کنید؛ یعنی در کنار محتوای متنی، آوردن تصویر و اینفوگرافیک برای انتقال راحت‌تر اطلاعات، بسیار کمک‌کننده است. برای سریعتر پیش بردن این قسمت اگر محصولات خارجی و برند می‌فروشید، می‌توانید از تصاویر سایت‌های مرجع با رعایت محدودیت‌های اجتماعی و قانونی مثل پوشش و حق کپی، استفاده کنید.

شرح و نقد و بررسی محصولات در دیجی‌کالا

اگر فروشنده هستید و دغدغه فروش محصولات را در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا و فضای تجارت الکترونیک دارید، نباید از اهمیت داشتن شرح و نقد و بررسی در صفحه محصول چشم‌پوشی کنید! همان‌طور که اشاره کردیم، این دو محتوای به ظاهر ساده تاثیر بسزایی در تبدیل بازدیدکنندگان به خریداران و جلب اعتماد ایشان دارد. اگر جای این محتواها در صفحه محصولات شما در دیجی‌کالا خالی است، هر چه سریع‌تر شرح و نقد و بررسی محصولات خود را آماده کنید. با توجه به محدودیت فروشندگان برای بارگذاری نقد و بررسی، می‌توانید آن‌ها را بعد از آماده‌سازی برای ما بفرستید تا ما در کارخانه محتوای دیجی‌کالا به صورت کاملا رایگان بارگذاری کنیم.

 

علاوه‌براین، امکان استفاده از خدمات تولید محتوای شرح  و  نقد و بررسی محصولات مختلف را هم فراهم کردیم تا محتوای محصولاتتان را به ما بسپارید و با دغدغه کمتر بتوانید آن‌ها را بفروشید. همین الان، شما می‌توانید با ثبت سفارش در سایت کارخانه محتوای دیجی‌کالا از این خدمات بهره‌مند شوید. 

مطالب پیشنهادی

تضمین کیفیت محتوا

قیمت رقابتی

خدمات ویژه حمل و نقل

تحویل سریع سفارش

فرایند کاملا آنلاین

با دیجی‌کالا

خدمات مشتریان

راهنما

همراه ما باشید!

با ثبت ایمیل، از جدید‌ترین تخفیف‌ها با‌خبر شوید

برای استفاده از مطالب دیجی‌کالا، داشتن «هدف غیرتجاری» و ذکر «منبع» کافیست. تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت نوآوران فن آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) است.