آمار فروش گوشی‌های سامسونگ همچنان رو به کاهش است

۷ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سامسونگ

در صنعت گوشی‌های هوشمند رقابت تنگانگی بین سازندگان گوشی‌ها جریان دارد و این رقابت روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود. طبق جدیدترین آمار منتشر شده از جانب Counterpoint Research، سامسونگ همچنان بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان است. البته اگرچه سامسونگ هنوز رتبه‌ی اول را در اختیار دارد، ولی آمار فروش گوشی‌های این شرکت همچنان رو به کاهش است.

طبق گزارش این شرکت، در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸، سهم بازار گوشی‌های سامسونگ حدود ۱۹ درصد بوده است. طی ماه‌های ژوئیه و سپتامبر، شرکت سامسونگ ۷۲.۲ میلیون دستگاه گوشی را عرضه کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد کاهش ۱۳ درصدی هستیم. در آن دوران، سهم بازار گوشی‌های سامسونگ ۲۱ درصد بود.

البته باید خاطرنشان کنیم که این آکاهش آمار فروش فقط به خاطر عملکرد سامسونگ نیست، زیرا آمار فروش کلی گوشی‌ها در این مدت ۵ درصد کاهش داشته است. علاوه بر این، کشور چین که دارای بزرگ‌ترین بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان است، برای پنجمین فصل مالی پیاپی با کاهش آمار فروش گوشی‌ها مواجه شده است.

اگرچه عرضه گلکسی نوت ۹ منجر به بهبود نسبی شرایط بخش موبایل سامسونگ‌ شده، اما این شرکت هواوی است که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. طبق این آمار، هواوی طی این مدت ۵۳.۲ میلیون دستگاه گوشی عرضه کرده که نشان‌دهنده‌ی رشد ۳۳ درصد عرضه گوشی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و حالا سهم بازار این کمپانی به ۱۴ درصد می‌رسد.

در مقام سوم شرکت اپل با داشتن سهم بازار ۱۲ درصدی قرار دارد و شرکت‌های شیائومی و اوپو هرکدام با داشتن سهم بازار ۹ درصد مقام‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.

منبع: BGR

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه