واکنش فیفا به اتهام بازیکن مراکش به داور بازی با پرتغال

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
بازی پرتغال و مراکش

فدراسیون بین المللی فوتبال اتهام نسبت داده شده به داور بازی پرتغال و مراکش در جام جهانی ۲۰۱۸ را رد کرد. فیفا با انتشار بیانیه ای به اتهامی که یک بازیکن تیم مراکش به داور بازی این تیم با پرتغال زده واکنش نشان داده است.

نورالدین آمرابات، بازیکن تیم ملی مراکش پس از شکست ۱-۰ این تیم مقابل پرتغال در گفت با گو با تلویزیون کشور هلند مدعی شد که په په مدافع باتجربه پرتغال به او گفته داور در جریان بازی خواستار دریافت پیراهن او پس از پایان بازی شده است.

در بیانیه فیفا آمده:« فیفا اتهام نسبت داده شده از سوی یکی از اعضای تیم مراکش را قویا رد می کند. این اتهامات ناامید کننده است. داوران رسمی فیفا همیشه باید براساس قوانینی مشخص رفتار کنند و ما می توانیم تایید کنیم که آقای مارک گایگر در جریان بازی تیم های پرتغال و مراکش رفتاری حرفه ای و براساس قوانین داشته است. ما می خواهیم از این فرصت استفاده کنیم و وظیفه تیم ها مبنی بر احترام به تمامی جوانب بازی جوانمردانه را یاداوری کنیم.»

فیفا همچنین از تصمیم کادر فنی و پزشکی تیم ملی مراکش برای بازی دادن به نورالدین آمرابات در مقابل پرتغال انتقاد کرد. این بازیکن در جریان بازی با تیم ایران پس از برخورد سرش با بازیکن تیم حریف از زمین خارج شد و شب را در بیمارستان سپری کرد. به میدان رفتن آمرابات مقابل پرتغال که پس از این برخورد دچار فراموشی کوتاه مدت شده بود باعث انتقاد فیفا شد. براساس دستورالعمل فیفا یک بازیکن در چنین شرایطی حداقل تا ۶ روز نباید به میدان برود اما تصمیم گیری نهایی در این مورد با کادر پزشکی تیم ها است.

تیم مراکش پس از شکست ۱-۰ مقابل ایران در دور اول مرحله گروهی و سپس شکست با یک گل مقابل پرتغال از دور رقابت های جام جهانی حذف شد تا در دور سوم برای اعاده حیثیت به مصاف اسپانیا برود.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه