اتوبوس‌‌های هیدروژنی تویوتا راهی خیابان‌های شهر می‌شوند

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت تویوتا اعلام کرده قرار است در توکیو فروش اتوبوس‌هایی با پیل‌های سوخت هیدروژنی را آغاز کند. این اتوبوس‌ها قرار است تا پیش از المپیک تابستانی ۲۰۲۰ که قرار است در توکیو برگزار شود به بازار عرضه شوند.

البته خود این موضوع چندان عجیب نیست. ساخت اتوبوس‌هایی که با سوخت هیدروژنی کار کنند اصلا اقدام بی‌سابقه‌ای نیست و در حال حاضر در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان چنین اتوبوس‌هایی یافت می‌شوند. اما نکته جالب درباره اتوبوس‌هایی که قرار است در توکیو ساخته شوند این است که در مواقع لازم می‌شود از این اتوبوس‌ها به عنوان یک ژنراتور برقی هم استفاده کرد.

در واقع گروه تویوتا در بیانیه‌اش اعلام کرده که هیدروژن را به عنوان یک منبع مهم تولید انرژی برای آینده می‌داند.

این اتوبوس‌ها قرار است با ده تانک سوختی کار کنند که در خود ۶۰۰ لیتر هیدروژن تحت فشار را جای داده‌اند و می‌توانند ۲۳۵ کیلووات بر ساعت انرژی تولید کنند.

این میزان چیزی در حدود ۳ برابر انرژی‌ای است که باتری تسلا مدل S می‌تواند تولید کند. البته این را هم بگوییم که این تنها خودرویی نیست که می‌توان از آن به عنوان ژنراتور استفاده کرد. برای مثال یکی از مدل‌های Chevrolet Colorado که ارتش آمریکا از آن استفاده می‌کند هم چنین قابلیتی دارد.

جالب است که تویوتا ادعا کرده این اتوبوس قادر است با سلول‌های سوختی خود حتی نور یک تالار را تامین کند.

هدف تویوتا فروختن ۱۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها پیش از شروع المپیک تابستانی است. البته دولت ژاپن هم متعهد شده در این مدت ۶ میلیارد دلار برای زیرساخت‌های حمل و نقل شهر توکیو صرف کند.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar کامبیز

    تکنولوژی برتر ژاپن….

  2. Avatar آرمین

    چه جالب

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه