احتمال تغییر سازوکار ارسال پست در فیس‌بوک

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر بخواهید در فیس‌بوک محتوایی را پست کنید اما آن محتوا روی صفحه‌ی پروفایل شما نمایش داده نشود، همین حالا هم برای آن راه‌هایی وجود دارد. برای این منظور باید بعد از ارسال مطلب از کادر بالای پست‌تان گزینه‌ی «مخفی کردن از تایم‌لاین خود» یا Hide From Your Timeline را انتخاب کنید. با این وجود خود برنامه‌نویسان فیس‌بوک هم احتمالا فکر می‌کنند این کار کمی سخت است. چرا که می‌خواهند قابلیت جدیدی را به فیس‌بوک اضافه کنند تا از این به‌بعد به‌راحتی پست‌های فیس‌بوکی‌تان را از پروفایل خود فیلتر کنید.

فیس‌بوک می‌خواهد در کنار منویی که تعیین می‌کند پست را دقیقا با چه کسانی به اشتراک می‌گذارید، گزینه‌ی Hide From Your Timeline را تعبیه کند.

فیس‌بوک می‌خواهد در کنار منویی که تعیین می‌کند پست را دقیقا با چه کسانی به اشتراک می‌گذارید، گزینه‌ی Hide From Your Timeline را تعبیه کند. بعد از تیک زدن مربع کنار این گزینه، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دکمه‌ی ارسال را انتخاب کنید. پست شما روی فید خبری (News Feed) دوستان و خانواده‌تان قرار می‌گیرد اما به‌صورت خودکار در صفحه‌ی شخصی‌تان نمایش داده نمی‌شود.

fb_hide_timeline-640x448

ممکن است بپرسید این قابلیت به چه کاری می‌آید؟ یکی از کاربرد‌ها شاید مربوط به موقعیت‌هایی باشد که از موضوع خاصی عصبانی یا منقلب شده‌اید. در این مواقع دلتان می‌خواهد خشم‌تان را در قالب یک استتوس تخلیه کنید اما چندان هم مناسب نمی‌دانید که نشانه‌های این خشم را تا ابد روی پیشانی پروفایل‌تان داشته باشید! (البته ناگفته نماند با استفاده از این قابلیت جدید هم از طریق جست‌وجو می‌توان به پست‌های پنهان‌‌شده‌ی شما دسترسی پیدا کرد اما به‌هرحال روی صفحه‌تان نمایش داده نمی‌شوند.)

مسئولان فیس‌بوک در مطلبی که برای سایت خبری Engadget فرستاده‌اند، گفته‌اند: “بعد از دریافت بازخوردهایی از مخاطبان مبنی بر نیاز به فراهم کردن چنین امکانی، به این فکر افتادیم که یک راه ساده‌تر را پیش‌روی کاربران قرار دهیم. در حال حاضر مشغول آزمایش این راهکار جدید هستیم.”

همچنان‌که اشاره کردیم، این قابلیت فعلا در مرحله‌ی آزمایش است و هنوز معلوم نیست به مرحله‌ی اجرا می‌رسد یا خیر.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه