از نمایشگاه CES 2019 چه انتظاراتی داریم؟

۱۶ دی ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۷ دقیقه
نمایشگاه CES 2019

چند روز دیگر نمایشگاه CES 2019 کار خود را در لاس‌وگاس آمریکا آغاز می‌کند. امسال، نباید انتظار معرفی نوآوری‌های زیادی را داشته باشیم و بسیاری از شرکت‌ها عمدتا موارد بهبودیافته محصولات و سرویس‌های خود را معرفی خواهند کرد. در هر صورت، در این نمایشگاه احتمالاً شاهد ارائه گوشی‌های تاشو، تعداد بیشتری از گجت‌های مبتنی بر الکسا و گوگل اسیستنت و گسترده‌تر شدن گجت‌های هوشمند خانگی خواهیم بود. در ادامه، انتظاراتمان را از این نمایشگاه به‌صورت مختصر و مفید مطرح می‌کنیم.

کامپیوتر شخصی

CES 2019

در نمایشگاه CES 2019 مانند دیگر بخش‌های صنعت تکنولوژی، شاهد عرضه‌ی کامپیوترهای شخصی تازه‌نفسی خواهیم بود که مثلاً تغییراتی مانند بهره‌گیری از جدیدترین پردازنده‌های اینتل، جدیدترین کارت گرافیک‌های انویدیا و دیگر موارد این‌چنینی را به ارمغان می‌آورند. یکی از ترندهای مربوط به این محصولات در نمایشگاه سال گذشته، کاهش حاشیه‌ی نمایشگرها بود که در نمایشگاه امسال هم باید انتظار مشاهده‌ی چنین ترندی را داشته باشیم. روی هم رفته چنین تغییراتی می‌توانند تجربه‌ی کاربری بهتری را ارائه کنند ولی در نهایت مفهوم کامپیوترهای شخصی را به‌طور بنیادین تغییر نمی‌دهند.

علاوه بر موارد اشاره‌شده، احتمال اینکه شاهد تعدادی لپ‌تاپ مبتنی بر اینترنت ۵G باشیم، وجود دارد و شاید در کنار گوشی‌های ۵G، چنین لپ‌تاپ‌هایی معرفی شوند. در نهایت باید بگوییم که همواره در چنین نمایشگاه‌هایی می‌توانیم انتظار غافلگیر شدن هم داشته باشیم.

گیمینگ

طی سال‌های گذشته، صنعت گیمینگ به بخش مهمی از نمایشگاه CES بدل شده است. اگرچه کنسول‌ها معمولاً برای رونمایی‌های خود نمایشگاه E3 را انتخاب می‌کنند، اما در نمایشگاه CES همواره شاهد رونمایی‌های مربوط به گیمینگ کامپیوترهای شخصی هستیم. امسال، گفته می‌شود انویدیا اخبار جدیدی را در رابطه با عرضه کارت گرافیک‌های RTX برای لپ‌تاپ‌ها ارائه می‌دهد. در همین حین، از شرکت‌هایی مانند ایسر، Alienware، ایسوس، Razer و دیگران می‌توانیم انتظار نمایش سخت‌افزارهای جدید مربوط به گیمینگ را داشته باشیم.AMD هم مطابق معمول اخبار مربوط به تراشه‌های جدید خود را اعلام می‌کند. در ضمن با توجه به ورود شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و گوگل به موضوع استریمینگ بازی‌ها، در این زمینه احتمالاً شاهد انتشار خبرهایی خواهیم بود.

حمل‌ونقل

CES 2019

در چند سال گذشته، نمایشگاه CES مورد توجه فزاینده شرکت‌های فعال در زمینه‌ی صنعت اتومبیل‌ها قرار گرفته و نمایشگاه اتومبیل دیترویت که کمی بعد از CES برگزار می‌شود، زیر سایه‌ی خود قرار داده است. به همین خاطر از سال ۲۰۲۰ نمایشگاه دیترویت در تابستان برگزار خواهد شد.

اگرچه در این چند سال در نمایشگاه CES شرکت‌های اتومبیل‌سازی خبرها و محصولات پر زرق‌وبرقی ارائه کرده‌اند، اما به نظر می‌رسد در CES 2019 شاهد چنین رونمایی‌هایی نخواهیم بود و مثلاً برخی از شرکت‌های بزرگ مانند آئودی و مرسدس بنز نسل جدید اتومبیل‌های شاسی‌بلند تمام برقی خود را معرفی خواهند کرد. در ضمن شاهد نسل جدیدی از اسکوترهای برقی هم خواهیم بود.

روی هم رفته، در CES 2019 کمپانی‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل محصولات چندان جذابی را معرفی نخواهند کرد و این نمایشگاه عمدتا بر محور تکنولوژی‌های پشت صحنه مانند باتری‌ها، سنجش از راه دور و موارد این‌چنینی خواهد بود.

پهپاد

بزرگ‌ترین بازیگر عرصه پهپادها یعنی شرکت DJI هنوز خبری در رابطه با معرفی پهپادهای جدید در CES 2019 منتشر نکرده است. آخرین محصول این شرکت چینی گیمبال مقرون‌به‌صرفه Osmo Pocket بود که فیلم‌برداری ۴K تقریباً بی لرزش را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند. به همین خاطر در این نمایشگاه، دیگر شرکت‌ها در زمینه‌ی پهپادها می‌توانند عرض‌اندام کنند. مطابق گذشته، باید انتظار معرفی پهپادهای نوآورانه زیادی را داشته باشیم که در این میان می‌توانیم به پهپادهای زیردریایی اشاره کنیم.

گوشی هوشمند

بسیاری از کاربران به دنبال گوشی‌هایی می‌گردند که تا حد زیادی نوآورانه عمل کنند و حرف زیادی برای گفتن داشته باشند. به همین خاطر در سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه‌ی گوشی‌های بهره‌مند از طراحی‌های عجیب‌وغریب زیادی بودیم و احتمالاً در سال ۲۰۱۹ هم این روند ادامه می‌یابد.

بسیاری از شرکت‌های فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند، در CES 2019 به‌نوعی گوشی‌های تاشو خود را به‌صورت عمومی یا پشت درهای بسته نمایش خواهند داد. البته بسیاری از این شرکت‌ها معرفی‌های مهم خود را به نمایشگاه MWC موکول می‌کنند اما در CES هم تا حدی خبرهای مربوط به این محصولات ارائه می‌شود.

تلویزیون

CES 2019

اگرچه هنوز محتوای ۸K چندانی وجود ندارد، ولی در CES 2019 هم شاهد معرفی تلویزیون‌های ۸K خواهیم بود. گفته می‌شود ال‌جی مدل نهایی تلویزیون رول شدنی را معرفی می‌کند و شرکت‌هایی مانند سامسونگ، سونی و TCL هم از محصولات قابل توجهی رونمایی خواهند کرد. در بین ترندهای مربوط به این حوزه، احتمالاً باز هم شاهد بزرگ‌تر شدن تلویزیون‌ها هستیم ولی در رابطه با تکنولوژی درون این تلویزیون‌ها نباید انتظار غافلگیری داشته باشید. سامسونگ سال گذشته یک پنل بزرگ مبتنی بر میکرو LED را نمایش داد و احتمالاً در CES 2019 مدل جدید آن ارائه می‌شود.

هدفون

CES 2019

در سال ۲۰۱۸، هدفون‌ها تغییرات زیادی را پشت سر گذاشتند و حالا مواردی مانند شارژ مبتنی بر USB-C، دستیار دیجیتالی داخلی و عمر باتری بالا، در بین هدفون‌های بی‌سیم رده‌بالا همه‌گیر شده است. در CES 2019 هم شرکت‌های سازنده تلاش می‌کنند هدفون‌هایی را معرفی کنند که نسبت به مدل‌های قدیمی هوشمندتر باشند و تجربه کاربری بهتری را برای افراد به ارمغان بیاورند.

در ضمن به نظر می‌رسد بعد از چند سال انتظار، بالاخره شاهد ایرفون‌های USB-C مقرون‌به‌صرفه خواهیم بود. در انتهای سال ۲۰۱۸، شرکت‌هایی مانند وان‌پلاس، Aiaiai و SoundMagic، ایرفون‌های USB-C مقرون‌به‌صرفه‌ای را معرفی کردند و دیگر شرکت‌ها هم با بهره‌گیری از این نمایشگاه می‌توانند چنین محصولات جذابی را معرفی کنند.

یکی دیگر از محصولاتی که روزبه‌روز تعداد آن‌ها بیشتر می‌شود، هدفون‌های روی گوش مجهز به قابلیت حذف صدای محیط است. در CES 2019، مدل‌های بهبودیافته این هدفون‌ها و نمونه‌های نوآورانه‌ی آن‌ها را خواهیم دید. بعد از گوشی‌های هوشمند، هدفون‌ها از جمله محبوب‌ترین گجت‌ها محسوب می‌شوند و به همین خاطر، شرکت‌ها توجه بیشتری به توسعه آن‌ها نشان می‌دهند.

خانه هوشمند

CES 2019

سال ۲۰۱۹ سالی است که انواع و اقسام گجت‌ها با یکدیگر یکپارچه‌تر می‌شوند. بیشتر گجت‌های خانگی از دستیار هوشمند گوگل اسیستنت و الکسا پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر، در این نمایشگاه احتمالاً شاهد معرفی نوآوری‌های نرم‌افزاری این دستیارها خواهیم بود که قابلیت‌های چنین گجت‌هایی را افزایش می‌دهند. مانند سال‌های گذشته، در زمینه‌ی معرفی سرویس‌ها و محصولات جدید، سامسونگ و گوگل حضور گسترده‌ای خواهند داشت.

سلامتی و تندرستی

CES 2019

گجت‌هایی که از قابلیت‌های مربوط به سلامتی و تندرستی بهره می‌برند، در نمایشگاه CES 2019 ادعاهای زیادی در رابطه با بهبود وضعیت فیزیکی افراد مطرح خواهند کرد. سال گذشته، اپل با معرفی سری چهارم اپل واچ قابلیت نوار قلب را معرفی کرد و احتمالاً در این نمایشگاه شاهد ارائه‌ی این مشخصه در برخی از گجت‌های پوشیدنی خواهیم بود. علاوه بر این، باید انتظار بهبود قابلیت پایش ضربان قلب افراد در انواع و اقسام گجت‌ها داشته باشیم.

دوربین

به غیر از موارد مربوط به پهپادها، معمولاً در نمایشگاه CES شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه‌ی دوربین‌ها، رونمایی قابل توجهی ندارند. به همین خاطر، احتمالاً مانند گذشته در CES 2019 شاهد رونمایی دوربین‌های جدید از شرکت‌های ناشناخته یا نه‌چندان فعال در این زمینه خواهیم بود. بیشتر شرکت‌های بزرگ صنعت دوربین، در چند ماه گذشته دوربین‌های جدیدی را معرفی کرده‌اند و در این زمینه فقط سونی است که در چند ماه اخیر دوربین تازه‌ای را معرفی نکرده است. ولی در رابطه با معرفی دوربین جدید سونی در CES 2019 خبری منتشر نشده است.

واقعیت مجازی و افزوده

CES 2019

سال‌ها قبل در زمانی که فناوری واقعیت مجازی تازه در حال پر و بال گرفتن بود، در نمایشگاه CES شرکت‌هایی مانند آکیولس جدیدترین محصولات خود را معرفی می‌کردند. اما حالا واقعیت مجازی به یک پدیده عادی بدل شده و اگرچه هدست‌ها روزبه‌روز قدرتمندتر و ارزان‌تر می‌شوند، ولی هنوز بسیاری از کاربران همچنان علاقه‌ی چندانی به استفاده از این گجت‌ها ندارند.

در CES سال گذشته هم اگرچه شرکت HTC از هدست وایو پرو پرده‌برداری کرد، ولی روی هم رفته در این نمایشگاه خبر چندانی از محصولات و نوآوری‌های مربوط به حوزه واقعیت مجازی نبود. به همین خاطر، مانند سال گذشته، احتمالاً تمرکز شرکت‌ها بیشتر معطوف به نوآوری‌های مربوط به واقعیت افزوده خواهد بود.HTC در این نمایشگاه قرار است مراسمی برای برند وایو برگزار کند و مطمئناً بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ انواع و اقسام هدست‌های جدید را معرفی خواهند کرد. ولی روی هم رفته، در زمینه‌ی واقعیت مجازی انتظار ارائه‌ی اخبار هیجان‌انگیزی را نداشته باشید و احتمالاً اخبار مربوط به نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط به واقعیت افزوده هیجان‌انگیزتر خواهد بود.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه