از نیدفوراسپید جدید تا خاصه خرجی‌های مایکروسافت؛ یک هفته با بازی

وحید پولادی سوینی ۱۳ مهر ۱۳۹۴ | ۱۷:۳۰ 22 جولای 2018

با شروع فصل پاییز، شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی هم فعال‌تر شده‌اند. سایت‌های مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی هم پر شده از اخبار مربوط به بازی‌ها و تکنولوژی‌های جدید بازی‌سازی. البته همان‌طور که هفته‌ی پیش هم گفتیم، تعداد زیادی از بازی‌های درست و درمان هر سال، در همین فصل پاییز عرضه می‌شوند و همین موضوع تاثیر مستقیمی بر گرم‌تر شدن تنور صنعت بازی‌ها می‌گذارد. به هر حال در یکی دو هفته‌ی گذشته خبرهای مربوط به هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خیلی زیاد بود.

اگر در هفته‌ی گذشته به هر دلیلی از اخبار مربوط به دنیای بازی‌ های رایانه‌ای و ویدیویی غافل بودید، با مطالعه‌ی این مطلب می‌توانید اطلاعات‌تان را بروز کنید.

از این‌که Oculus Rift به این زودی‌ها برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه نمی‌شود تا احتمال قیمت خوردن بیش ۳۵۰ دلاری برای این هدست واقعیت مجازی در زمان عرضه در سال ۲۰۱۶. هرچه هست به‌نظر می‌رسد این هدست‌ها در سال آینده نقش پررنگی در زمینه‌های مختلف تکنولوژی، خصوصا صنعت بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی ایفا خواهند کرد. راستی اگر می‌خواهید پیش از مطالعه‌ی مهم‌ترین خبرهای صنعت بازی در هفته‌ی گذشته، نیم نگاهی به مهم‌ترین بازی‌هایی که طی فصل پاییز عرضه خواهند شد بیاندازید، مقاله‌ی «۲۱ بازی که باید پاییز امسال تجربه کنید» را از دست ندهید.

اما مهم‌ترین اخبار و حواشی پیرامون صنعت بازی در هفته‌ای که گذشت:

VITA

سونی و ویتایی که حال و روز خوبی ندارد

سونی در نسل‌های هفتم و هشتم حسابی با کنسول‌های خانگی‌اش مانور داده و پول به‌جیب زده. اما در اوج موفقیت کنسول‌های پلی‌استیشن۳ و پلی‌استیشن۴، می‌رود تا یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بازارهای‌اش را از دست بدهد. بازار کنسول و بازی‌های دستی. سونی که با کنسول دستی PSP حسابی خوش درخشیده بود، با پلی‌استیشن ویتا حتی نتوانست به موفقیت‌های گذشته‌اش نزدیک بشود. خیلی ‌ها منتظر بودند تا سونی با معرفی نسل دوم کنسول‌های دستی‌ ویتا ناکامی‌های گذشته‌اش را جبران کند؛ یا حداقل بتواند روبه‌روی نینتندو و ۳DS، رقیب سنتی‌اش قد علم کند. اما حالا خبر رسیده سونی به این زودی‌ها قصد ندارد کنسول دستی جدیدش را معرفی کند. «شوهی یوشیدا»، مدیر استودیوهای بازی‌سازی سونی اخیرا در مصاحبه‌ای گفته که فعلا قصد ساخت ویتای جدیدی را ندارند. حتما می‌خواهید بدانید چرا سونی چنین تصمیمی گرفته و هدف مدیران این مجموعه از عدم ورود با قدرت به بازار بازی‌های همراه چیست؟ ادامه‌ی خبر…

BLACKOPS3

قصه‌ی ندای وظیفه که خیلی‌ها قرار نیست بشوند!

هفته‌ی پیش خبر آمد که جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «ندای وظیفه» (Call of Duty) روی کنسول‌های نسل هفتمی یعنی ایکس‌باکس۳۶۰ و پلی‌استیشن۳ سناریوی داستانی و تک‌نفره نخواهد داشت. این یعنی عملا تعداد زیادی از بازی‌کننده‌های ایرانی که ندای وظیفه را برای تجربه‌ی خط داستانی‌اش تهیه می‌کردند، دیگر دلیل خاصی برای خرید این بازی ندارند. البته این موضوع اعتراضات زیادی را در خارج از ایران هم به‌همراه داشت تا یک بار دیگر «اکتیویژن»، ناشر بازی به حمایت از سیاست‌های کاملا مبتی بر درآمد محکوم شود. حالا در چنین شرایطی سازنده‌ی بازی تریلر بخش داستانی «عملیات سری۳» (Black Ops III) را منتشر کرده است. می‌خواهید بدانید در این تریلر چه اتفاقاتی می‌افتد؟ ادامه‌ی خبر…

NFS_FEAT

بدون محدودیت، بران!

در حالی که فقط چند هفته تا عرضه‌ی جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «نیدفوراسپید» برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ زمان باقی مانده است، «الکترونیک ‌آرتز»، ناشر بازی، نسخه‌ی موبایل این عنوان محبوب را در اختیار بازی‌کننده‌ها قرار داده است. نسخه‌ی موبایلی نیدفوراسپید که با عنوان No Limits شناخته می‌شود به‌طور مشترک برای پلت‌فرم‌های اندروید و iOS عرضه شده است. می‌خواهید در مورد این بازی جدید موبایلی که با آمدن‌اش سروصدای زیادی هم به‌راه انداخته بیش‌تر آشنا شوید؟ ادامه‌ی خبر…

HEAVY_RAIN

مایکروسافت خاصه خرجی می‌کند

در هفته‌ی گذشته یک خبر عجیب و غریب هم در صنعت بازی منتشر شد. این‌که مایکروسافت دست به کار شده و رسما میان‌افزار Havok را از شرکت اینتل خریده است.  این میان‌افزار، وظیفه‌ی شبیه‌سازی فیزیک را در بیش‌تر بازی‌هایی که در دهه‌ی اخیر ساخته شده‌اند، برعهده داشته. نکته‌ی جالب‌تر این‌که شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی که برای کنسول‌های نینتندو و سونی بازی می‌سازند هم از همین میان‌افزار برای محسابات فیزیک بازی‌های‌شان استفاده می‌کنند. حالا معلوم نیست با این خرید جدید مایکروسافت، وضعیت استفاده از این میان‌افزار چگونه خواهد شد. خود مایکروسافت می‌گوید هنوز حق استفاده از این میان‌افزار را می‌فروشد؛ اما اگر مایکروسافت در آینده تصمیم به استفاده‌ی انحصاری از این میان‌افزار بگیرد، احتمالا شرایط برای استودیوهایی که می‌خواهند بازی‌های‌شان را برای پلی‌استیشن بسازند، حسابی سخت می‌شود. می‌خواهید درباره‌ی خرید جاه طلبانه‌ی مایکروسافت بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

BATS_FEAT

شوالیه‌ی آرکام می‌تواند از PCبازها دل‌جویی کند؟

تا همین یکی دو سال پیش، وقتی طرفداران رایانه‌های شخصی و کنسول‌بازها با هم کل‌کل می‌کردند، PCبازها ادعا داشتند که بازی‌های پلت‌فرم‌شان از همه کامل‌تر است و جلوه‌های گرافیکی هیچ‌کدام از کنسول‌ها، به پای رایانه‌های شخصی نمی‌رسد. اما حالا چند وقتی می‌شود که بازی‌سازها حسابی از خجالت رایانه‌های شخصی که به حق یکی از بهترین پلت‌فرم‌ها برای تجربه‌ی بازی‌هاست، درآمده‌اند. جدیدترین نمونه‌اش هم به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی «بتمن: شوالیه‌ی آرکام» مربوط می‌شود که حسابی خراب‌کاری کرده. حجم خراب‌کاری این نسخه آن‌قدر زیاد بوده که استودیوی سازنده و ناشر، بازی‌های عرضه شده‌شان را جمع‌آوری کردند تا به باگ‌ها و نواقص بازی رسیدگی کنند. اما حالا استودیوی بازی‌سازی «راک‌استدی» تایید کرده نسخه‌ی به‌سازی شده‌ی شوالیه‌ی آرکام را طی هفته‌های آینده عرضه خواهد کرد تا PCبازها بتوانند این عنوان را بی‌دردسر بازی کنند. می‌خواهید از ماجرای عرضه‌ی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی شوالیه‌ی آرکام بیش‌تر بدانید؟ ادامه‌ی خبر…

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. ترانه ترانه

    مطالب بازی مثل همیشه عالی