استارت‌آپ‌ها با حمایت دولت معاف از مالیات می‌شوند

۱۶ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
مالیات

به گزارش سایت اقتصادآنلاین دولت قصد دارد با یک طرح حمایتی استارت‌آپ‌ها را در سال‌های ابتدایی فعالیت خود از مالیات معاف کند. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این باره گفت: وزارت ارتباطات با همکاری سازمان فناوری اطلاعات به منظور رفع موانع مالیاتی و زیرساخت‌های حقوقی کسب‌وکارهای نوپا، طرح «نوآفرین» را به هیأت دولت ارائه کرده که مورد توجه شخص رییس جمهور نیز قرار گرفته است.

جهرمی

طرح نوآفرین، مشوق‌هایی برای کسب‌وکارهای نوپا در دوره نونهالی ارائه می‌کند. براساس این طرح استارت‌آپ‌هایی که در دوره سید و تری سید (دوره اولیه کسب‌وکارهای نوپا) قرار دارند شامل معافیت مالیاتی می‌شوند. هدف از این طرح حمایت از کسب و کارها  و گسترش بازار کسب و کارهای نوین برای افزایش حجم بازار و اشتغال در این حوزه است.

وزارت اقتصاد نیز با طرح نوآفرین موافقت کرده است.

پیش‌تر رییس سازمان امور مالیاتی کل کشور ادعا کرده بود که در حال حاضر هیچ استارت آپی حتی یک ریال مالیات بر درآمد پرداخت نمی‌کند و از سوی سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز هیچ تلاشی برای سازماندهی این شرایط انجام نمی‌شود. این ادعا واکنش‌های زیادی به همراه داشت. آذری جهرمی در این خصوص نیز گفت: اعتقاد دارم که صحبت‌های رییس سازمان امور مالیاتی کشور درست نبوده و نمی‌دانم ایشان با چه استدلالی این صحبت را مطرح کرده است در حالی که کسب و کارهای نوپا تا به امروز مالیات بر درآمد و ارزش افزوده را پرداخت کرده‌اند؛ طرح نوآفرین در دولت همچنان مطرح است و وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز این طرح را قبول و امضا کرده است و به زودی مشوق‌هایی برای کسب و کارهای نوپا در دوره نونهالی در نظر گرفته می‌شود.

دوره نونهالی معمولا ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد و بعد از آن این معافیت برداشته می‌شود. به گفته جهرمی این طرح می‌تواند به زودی و با اعمال برخی بازنگری‌ها در هیأت دولت به تصویب برسد.

منبع: سایت اقتصادآنلاین

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه