اسپاتیفای می‌خواهد سرویس پخش موسیقی ساوندکلاود را بخرد

۸ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

این روزها تعداد سرویس‌های پخش موسیقی از هر زمان دیگری بیشتر شده است. دیگر روزگاری که کلی CD توی اتاق‌هامان بود گذشته و در جهانی زندگی می‌کنیم که گوشی‌های هوشمندمان پر از موسیقی است. در این سال‌ها این حوزه از نظر رقابتی شرایط سخت و دشواری را طی می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از نام‌های بزرگ فعال در این حوزه این روزها با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. برای مثال می‌توان به شرکت Rdio اشاره کرد که سال ۲۰۱۰ آغاز به کار کرد اما در سال ۲۰۱۵ مجبور شد اعلام ورشکستگی کند. بسیاری از سرویس‌های پخش موسیقی برای کاهش مشکلات‌شان سعی کردند نسخه پولی‌ای از سرویس‌شان عرضه کنند. ساوندکلاود هم یکی از شرکت‌هایی است که با ارائه SoundCloud Go در همین زمینه تلاش کرده گرچه تا امروز در جا انداختن نسخه پولی‌اش توفیق چندانی نداشته است.

در این شرایط از چندماه پیش شایعاتی درباره این موضوع پخش شد که ساوندکلاود به دنبال یک خریدار بالقوه برای این شرکت می‌گردد اما آن زمان این موضوع را صرفا در حد یک شایعه کلی می‌دیدیم. حال با توجه به گزارشی که روزنامه فایننشیال تایمز تهیه کرده معلوم شده این شایعه جدی است و اسپاتیفای هم برای خرید ساوندکلاود پیش‌قدم شده و مذاکرات به شکلی جدی در حال پیشرفت است.

زمانی که بحث خرید ساوندکلاود مطرح شد قیمت‌هایی در حدود ۱ میلیارد دلار سر زبان‌ها افتاده بود. طبیعتا این سرویس هنوز هم محبوب است و خرید آن خیلی هم ارزان نیست اما با توجه به ناکامی SoundCloud Go خیلی متعجب نمی‌شویم اگر قیمت نهایی از این مبلغ پایین‌تر باشد.

به هر حال هنوز نمی‌شود حدس زد اگر اسپاتیفای ساوندکلاود را بخرد با آن چه می‌کند. آیا امکانات ساوندکلاود در اسپاتیفای ادغام می‌شوند یا اسپاتیفای با فراهم کردن بودجه لازم برای ادامه کار ساوندکلاود این سرویس را به شکل مستقل پیش خواهد برد؟

منبع: Engadget

‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه