افزایش درآمد و کاهش سود آلفابت در فصل مالی چهارم

۸ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند درآمد شرکت آلفابت در فصل مالی چهارم سال ۲۰۱۶ با افزایش ۱۸ درصدی به ۲۵ میلیارد دلار برسد. آلفابت با درآمدی بیش از ۲۶ میلیون دلار از این پیش‌بینی‌ بهتر عمل کرد و نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش درآمد را تجربه کرد. برخی از تحلیل‌گران هم درآمد ۹.۶۴ دلاری را برای هر سهم این شرکت بزرگ پیش‌بینی می‌کردند که برای آلفابت رکورد جدیدی محسوب می‌شد اما شرکت مادر گوگل در این زمینه کمی از پیش‌بینی‌ها ضعیف‌تر عمل کرد و به درآمد ۹.۳۶ دلاری برای هر سهم رسید. رقمی که سود ۶.۵۹ میلیارد دلاری این شرکت را نشان می‌دهد.

بخش Other Bets این شرکت، که شامل همه شاخه و شعبه‌های آلفابت به جز گوگل و یوتیوب می‌شود موفق شد ضرر و زیان خود را کاهش دهد. البته این پیشرفت اصلا آسان به دست نیامد. آلفابت در تلاش برای بهبود عملکرد مالی‌اش کل پروژه ماشین‌های خودران را به شکل جداگانه و تحت عنوان شرکتی جدید با نام Waymo پیش برد تا اهداف مالی‌ خود را شفاف‌تر و رسیدن به این اهداف را ضروری‌تر کند. بسیاری از پروژه‌های مهم دیگر مثل Google Glass، Project Loon، Project Wing و Google Fiber هم در این مدت تعدادی از مدیران کلیدی خود را از دست دادند.

مثل همیشه هسته اصلی درآمد شرکت آلفابت و هسته مرکزی کسب و کار موتور جستجوگر گوگل تبلیغات بود. بزرگترین بخشی که آلفابت در این فصل مالی هم شاهد رشدش بود. البته گوگل هم مثل مایکروسافت و آمازون در حال سرمایه‌گذاری بر روی سرویس‌های ابری بوده است تا از این طریق بتواند درآمد آینده خود را تضمین کند. بسیاری از کارشناسان گمان می‌کنند سرویس‌های ابری در سال‌های آینده نقش کلیدی‌تری در زندگی ما ایفا می‌کنند.

نباید این نکته را هم فراموش کرد که شرکت آلفابت ورود پررنگی به حوزه سخت‌افزار داشته و برای نمونه گوشی‌های پیکسل و اسپیکر هوشمند خانگی‌اش را به بازار عرضه کرده است. آنطور که به نظر می‌رسد شرکت مادر گوگل با سه ضلع نرم‌افزار، سخت‌افزار و سرویس‌هایش به جنگ رقبا رفته و احتمالا در سال‌های آینده رقابت در این حوزه‌ها پیچیده‌تر هم خواهد شد.

‌‌

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه