از گوشی شیائومی پوکوفون F2 چه انتظاراتی داریم؟

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
پوکوفون F2

هنوز چند ماهی تا معرفی گوشی پوکوفون F2 فاصله داریم و به همین خاطر هنوز اطلاعات زیادی در مورد این گوشی هیجان‌انگیز منتشر نشده است. با این حال، در این مطلب می‌خواهیم انتظاراتمان را از این گوشی مطرح کنیم به این امید که از نسل قبلی خود جذابیت بیشتری داشته باشد.

قبل از شروع کار، باید خاطرنشان کنیم که ما خواستار بهره‌گیری این گوشی از دوربین سه‌گانه، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و دیگر مشخصه‌های پر زرق‌وبرق گوشی‌های پرچم‌دار نیستیم. مهم‌ترین نکته قوت پوکوفون F1، قیمت بسیار پایین نسبت به امکاناتش است و به همین خاطر نسل جدید این گوشی باید دنباله‌رو همین رویکرد باشد. در نتیجه، ما فقط به دنبال بهبودهای جزئی هستیم تا قیمت آن ترجیحاً افزایش پیدا نکند یا در نهایت کمی بالاتر برود.

طراحی بهتر

پوکوفون F2

پوکوفون F1 با توجه به بهره‌گیری از بدنه پلاستیکی، طراحی چندان جذابی ندارد. همچنین در بخش فوقانی نمایشگر بریدگی بزرگی وجود دارد و در مقایسه با گوشی‌هایی مانند آنر پلی و وان‌پلاس ۶T، نمایشگر این گوشی از حاشیه‌های ضخیمی بهره می‌برد. با توجه به این موضوع، امیدواریم شیائومی برای طراحی پوکوفون F2 به این موارد توجه داشته باشد.

اول از هر چیزی امیدواریم نسل جدید این گوشی به جای بدنه پلاستیکی، مجهز به بدنه فلزی یا شیشه‌ای باشد. اگرچه هر کدام از این‌ها دارای مزایا و معایبی هستند، ولی روی هم رفته ظاهر گوشی را جذاب‌تر می‌کنند. انتخاب هرکدام از آن‌ها هم به این موضوع بستگی دارد که کدام‌یک ارزان‌تر تمام می‌شود.

با توجه به اینکه بسیاری از گوشی‌ها به بهره‌گیری از بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل روی آورده‌اند، امیدواریم نسل جدید پوکوفون هم چنین رویکردی را اتخاذ کند. این نوع بریدگی نمایشگر اختلال کمتری در تجربه کاربری ایجاد می‌کند و فضای بیشتری در اختیار آیکون نوتیفیکیشن‌ها قرار می‌دهد. همچنین کاهش حاشیه‌ی پایینی نمایشگر هم باعث می‌شود این گوشی ظاهر مدرن‌تری پیدا کند.

پنل پشتی نسل اول این گوشی هم چندان قابل توجه نیست. در این پنل، دوربین دوگانه به‌صورت عمودی چیده شده و در پایین آن حسگر اثر انگشت قرار دارد. اگرچه این پنل زشت نیست، اما ظاهر مدرنی هم ندارد. پنل پشتی پوکوفون F2 بهتر است ساده و مینیمالیستی باشد و از المان‌های طراحی شاخصی بهره ببرد. به‌عنوان مثال می‌توانیم به میت ۱۰ پرو اشاره کنیم که یک نوار افقی با بافت متفاوت دوربین‌های اصلی را احاطه کرده بود و در ضمن نباید بدنه شیشه‌ای پیکسل ۳ که به دو قسمت تقسیم شده بود را از قلم بیندازیم.

چیپ NFC

پوکوفون F2

اگرچه در بسیاری از کشورها همچنان از مشخصه NFC استفاده نمی‌شود اما در کشورهای پیشرفته این قابلیت طرفداران زیادی دارد. بیشتر پرچم‌داران، تعداد زیادی از گوشی‌های میان‌رده و حتی برخی از گوشی‌های پایین‌رده از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. متأسفانه شیائومی چیپ NFC را در پوکوفون F1 قرار نداد و به همین خاطر امیدواریم نسل جدید این گوشی از این قابلیت بهره ببرد.

چیپ NFC به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق سرویس‌هایی مانند Google Pay، Apple Pay و Samsung Pay پول مربوط به خریدهای موردنظر را از طریق گوشی خود پرداخت کنند. در سال‌ها اخیر محبوبیت این روش پرداخت افزایش یافته و روزبه‌روز کشورهای بیشتری از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

البته قابلیت‌های NFC محدود به بخش پرداخت نیست و با استفاده از آن می‌توانید انواع و اقسام محتواها را با دیگران به اشتراک بگذارید و حتی با یک ضربه ساده تمام تنظیمات گوشی خود را در اختیار دوستانتان قرار بدهید. در ضمن باید خاطرنشان کنیم که چیپ‌های NFC بسیار ارزان‌قیمت هستند و کمتر از ۱ دلار قیمت دارند. به همین خاطر تعبیه آن‌ها در گوشی موردنظر هزینه سخت‌افزاری برای شیائومی ندارد ولی در عین حال قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: مروری بر مشهورترین گوشی‌های شیائومی

بهبود تجربه نرم‌افزاری

پوکوفون F2

پوکوفون F1 به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۸.۱ اوریو مجهز به MIUI و پوکو لانچر بهره می‌برد. اگرچه رابط کاربری شیائومی ویژگی‌های قابل توجهی دارد، ولی تعداد زیادی اپلیکیشن پیش‌فرض در آن تعبیه شده که بیشتر کاربران معمولاً به آن‌ها نیاز چندانی ندارند. با توجه به این موضوع، امیدواریم پوکوفون F2 به پروژه اندروید وان ملحق شود و از نسخه‌ی خالص اندروید بهره ببرد. این موضوع باعث می‌شود کاربران تجربه نرم‌افزاری ساده‌تر و روان‌تری داشته باشند. در ضمن با عضویت در پروژه اندروید وان، کاربران می‌دانند که تا دو سال نسخه‌ی جدید اندروید و تا ۳ سال آپدیت‌های امنیتی را دریافت خواهند کرد.

عدم تغییر ویژگی‌های پرطرفدار

پوکوفون F2

شیائومی برای پوکوفون F2 باید ضعف‌های نسل قبلی را تا حدی برطرف کند ولی از طرفی دیگر، نباید به ویژگی‌های قابل توجه دست بزند و آن‌ها را تغییر دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل نخست این گوشی، بهره‌گیری آن از باتری حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که آن را هم‌رده‌ی گوشی‌های گران‌قیمتی مانند گلکسی نوت ۹ و هواوی P20 پرو قرار می‌دهد. در ضمن نباید وجود جک هدفون را فراموش کنیم که اگرچه بسیاری از گوشی‌ها آن را حذف کرده‌اند، ولی هنوز هم در بین بسیاری از کاربران طرفداران زیادی دارد.

همچنین نباید پشتیبانی از کارت حافظه microSD را فراموش کنیم که به کاربران اجازه می‌دهد حافظه داخلی آن را ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهند و به لطف بهره‌گیری از پوشش نانو، این گوشی تا حد کمی در مقابل نفوذ آب مقاومت می‌کند و البته با توجه به مبلغ این گوشی، نباید انتظار پشتیبانی از استاندارد IP را داشته باشیم.

در نهایت امیدواریم این گوشی مجهز به جدیدترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ باشد و مانند نسل قبلی از ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه بهره ببرد. این گوشی مانند گجت‌های شیائومی می میکس ۳ و نسخه مک‌لارن وان‌پلاس ۶T به ۱۰ گیگابایت حافظه رم نیازی ندارد زیرا این مقدار رم در حال حاضر فایده‌ی چندانی ندارد و در ضمن قیمت این گوشی را هم افزایش می‌دهد.

و در نهایت، باید به قیمت این گوشی اشاره کنیم. مهم‌ترین دلیل موفقیت پوکوفون F1، ارائه‌ی مشخصه‌های رده‌بالا با قیمت عالی بود و امیدواریم در مورد این گوشی هم شاهد تکرار این موضوع باشیم. اگر شیائومی برخی از موارد ذکر شده در این مطلب را عملی کند، احتمالاً بسیاری از کاربران با افزایش اندک قیمت مشکلی نخواهند داشت؛ فقط امیدواریم شرکت شیائومی در این زمینه زیاده‌روی نکند.

شما در مورد پوکوفون F2 چه فکر می‌کنید؟ آیا به نظر شما این گوشی می‌تواند موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند؟

بیشتر بخوانید: ۵ حقیقت جالب در مورد برند شیائومی که نمی‌دانستید

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه