انتقاد سب پلاتر، رئیس پیشین فیفا از کمک داور ویدیویی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی 2018 سب پلاتر

رئیس پیشین فدراسیون بین المللی فوتبال به انتقاد از فناوری کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پرداخته است. سپ بلاتر که برای تماشای بازی های جام جهانی ۲۰۱۸ با دعوت رئیس جمهور روسیه به این کشور رفته، از نحوه استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی در این رقابت ها انتقاد کرده است.

بلاتر که در سال ۲۰۱۵ به دلیل فساد مالی به مدت ۶ سال از هرگونه فعالیت فوتبال محروم شد به خبرنگاران گفت:«فکر نمی کنم نحوه استفاده از این فناوری درست باشد. من مخالف کمک به داوران نیستم و در زمان ریاست خودم شروع به استفاده از فناوری تشخیص عبور توپ از خط دروازه کردیم اما داوری که در اتاق تعبیه شده کنار زمین می نشیند و با استفاده از تصاویر بازی قضاوت می کند باید در همه بازی ها یک نفر باشد. الان در هر بازی فرد متفاوتی مسئول بررسی تصاویر ویدیویی است و این باعث شده در تصمیمات اتخاذ شده ثبات وجود نداشته باشد. در یک بازی فردی از آمریکای جنوبی در این اتاق می نشیند و در بازی دیگر یک فرد از آسیا در این اتاق می نشیند. هر کدام از این ها دید مخصوص به خود را به فوتبال و داوری دارند و همین منجر به بی ثباتی شده است.»

رئیس پیشین فیفا در حالی این انتقادها را مطرح کرده که این سازمان اخیرا با انتشار بیانیه ای از عملکرد کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ ابراز رضایت کامل کرد. استفاده از این فناوری در جام بیست و یکم بی حاشیه نبوده و در چند بازی منجر به بحث و جدل زیادی شده است. سرنگونی هری کین انگلیسی در داخل محوطه جریمه تیم تونس و همچنین اعتراض بازیکنان تیم برزیل روی صحنه گل تیم سوئیس که در هر دو مورد داور اول بازی باوجود درخواست بازیکنان از بررسی تصاویر ویدیویی خودداری کرد باعث شده انتقاداتی در مورد نحوه استفاده از این فناوری مطرح شود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه