اندروید ۹.۰ به صورت پیش‌فرض از بریدگی‌های صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اسنشال فون

با اینکه جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل اندروید، یعنی «اندروید ۸.۰ اوریو» (Android 8.0 Oreo) فقط به اندازه‌ی یک درصد سهم دستگاه‌های اندرویدی را در اختیار دارد، ولی از همین حالا هم از شایعات و اطلاعات اندروید بعدی می‌شنویم. اندروید ۹.۰ یا اندروید P فعلا با اسم رمز «بستنی پسته‌ای» (Pistachio Ice Cream) در گوگل توسعه پیدا می‌کند و ظاهرا تغییرات بزرگی کرده است.

در اردیبهشت سال آینده در قالب رویداد سالانه‌ی Google IO از اندروید ۹.۰ بیشتر خواهیم شنید.

اطلاعات منتشر شده می‌گویند که یکی از بزرگترین تغییرات اندروید ۹.۰ ظاهر آن است؛ طوری که گوگل در حال طراحی دوباره‌ی اندروید از نظر ظاهری است تا تجربه‌ی کاربری جذاب‌تری ارایه دهد. گفته شده که اپل می‌خواهد با ظاهر جدید اندروید ۹.۰ این سیستم عامل را راحت‌تر به کاربران iOS معرفی و آن‌ها را به سمت خود جذب کند.

گفته شده که اندروید ۹.۰ به صورت پیش‌فرض از بریدگی‌های روی صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند.

در حال حاضر تنها دستگاه اندرویدی که روی صفحه‌ی نمایش خود بریدگی دارد، «اسنشال فون» (Essential Phone) است. صفحه‌ی نمایش بدون قاب این گوشی، در قسمت بالایی یک بریدگی دارد تا دوربین جلو در آن قرار بگیرد. با توجه به اینکه اندروید به صورت پیش‌فرض از این بریدگی پشتیبانی نمی‌کند، سازندگان اسنشال فون رابط کاربری گوشی و اپ‌های خود را تغییر داده‌اند.

شایعات جدید گفته‌اند که پرچم‌دار جدید هوآوی هم یک صفحه نمایش کاملا بدون حاشیه دارد و به همین دلیل، هوآوی مجبور به استفاده از یک بریدگی روی آن شده است.

پشتیبانی از ساختار متفاوت دستگاه‌های اندرویدی (مثل دستگاه‌های هیبریدی یا تاشو)، و هم‌چنین بهینه‌سازی بیشتر باتری، از دیگر قابلیت‌های جدید اندروید ۹.۰ خواهد بود.

احتمالا در اردیبهشت سال آینده در قالب رویداد سالانه‌ی Google IO از اندروید ۹.۰ بیشتر خواهیم شنید.

منبع: Phone Arena

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. Avatar بهنود

    با سلام
    در متن یک اشتباه تایپی وجود دارد
    به این صورت که اسم انروید ۹ را «بسته پسته‌ای» اعلام کرده اید در صورتی که در همین مت اسم انگلیسی آن (Pistachio Ice Cream) نوشته شده است که به معنی بستنی پسته ای می باشد

    با تشکر

  2. Avatar سینا

    دیگه خودش علنا داره میگه میخوام از iosکپی بزنم????

  3. Avatar میثم

    سطر سوم اشتباه نگارشی وجود دارد!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه