جدیدترین تصاویر از مدل جدید فورد GT منتشر شد

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

داخل ساختمان مرکزی بخش تولید و توسعه‌ی اتومبیل‌های فورد (Ford)، اتاقی هست که هیچ کس به جز تعداد انگشت‌شماری از کارمندان و طراحان اجازه‌ی ورود به آن‌جا را ندارند. این ساختمان در دیربورن (Dearborn) ایالت میشیگان قرار دارد.

این اتاق چهار طبقه زیر زمین قرار دارد و فقط تعداد معدودی از مهندسان و مامورین امنیتی مجاز به ورود هستند. طی دو سال گذشته، این‌جا محل مخفی طراحی مهم‌ترین پروژه‌ی فورد بوده است: مدل جدید اتومبیل GT که اولین مدل آن در دهه‌ی ۴۰ میلادی ساخته شده بود.

دو نمونه‌ی مسابقه و جاده‌ای از اتومبیل GT تولید خواهد شد که حدود ۲۸۰ هزار پوند قیمت دارند.

پنهان‌کاری‌های این پروژه تا حدی بود که وقتی مدل جدید فورد GT در نمایشگاه اتومبیل دیترویت رونمایی شد، خود کارمندان فورد و حتی بعضی از مدیران این شرکت هم از قضیه بی‌خبر بودند و متعجب شدند. فورد اعلام کرد که این اتومبیل در اتاق مخفی طراحی شده است. تنها ۱۲ نفر از حدود ۶۰۰ طراح شرکت از این پروژه مطلع بودند و در آن همکاری داشتند، ضمن این‌که هیچ‌یک از آن‌ها نباید کم‌ترین حرفی درباره‌ی این پروژه و این اتاق منتشر می‌کرد.‌

پروژه‌ی فورد GT جدید از حدود ۱۵ ماه قبل از نمایشگاه دیترویت آغاز شده بود و طبق اظهارات جمال حمیدی، یکی از مهندسین ارشد بخش عملکرد فورد «GT برای مسابقه و رقابت با فراری (Ferrari) تولید و طراحی آن از ساختار آیرودینامیکی اتومبیل آغاز شد. بدنه‌ی GT جدید از فیبر کربن ساخته شده. صرفه‌جویی در سوخت هم یکی از معیارهای اصلی طراحی آن بوده است.»

دو نمونه‌ی مسابقه و جاده‌ای از اتومبیل GT تولید خواهد شد که حدود ۲۸۰ هزار پوند قیمت دارند.

مدل مسابقه قرار است در فصل جدید World Endurance Championship شرکت کند و مدل جاده‌ای تا پایان پاییز سال آینده عرضه خواهد شد.

اتومبیل جدید Ford GT را در آلبوم زیر ببینید…

‌‌‌‌   ‌‌‌ ‌‌‌‌

منبع: Autocar

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar علی اکبر

    اگه طرحش را بدن سایپا یه باری براشون میزنه!!!

  2. Avatar علیرضا پورجبار

    این همون جی تی هست که تو فورزا هستش دیگه …
    تو کنفرانس مایکروسافت هم اوردنش وسط سن بعد بردن بالا.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه