اکتیویژن استودیوی فیلم‌سازی خود را راه‌اندازی می‌کند

۱۸ آبان ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

بازی «دنیای وارکرفت» (World of Warcraft) درآمد قابل توجهی برای «اکتیویژن بلیزارد» (Activision Blizzard) به همراه داشت. اخیرا ویدیویی از نسخه‌ی سینمایی وارکرفت منتشر شد و حالا امید می‌رود که نسخه‌های سینمایی، سریال و اسباب بازی‌های خوبی از روی آن ساخته شود و سود فراوانی عاید این کمپانی کند.

نسخه‌ی سینمایی وارکرفت توسط استودیو Legendary Pictures ساخته شد و طبیعتا بخشی از سود حاصله نصیب این استودیو می‌شود.

اما کمپانی اکتیویژن که در سال‌های اخیر درآمد هنگفتی بالغ بر ۴ میلیارد دلار داشته، حالا  تصمیم گرفته تا بخشی از سرمایه‌ی خود را صرف تاسیس یک استودیوی فیلم‌سازی کند. به این ترتیب امتیاز و سود این تولیدات منحصرا متعلق به خود این کمپانی خواهد بود.

گویا برای اکتیویژن که به تازگی با بلیزارد ادغام شده، کسب درآمد و پول سازی در اولویت است. از آگوست ۲۰۱۴ شایعاتی مبنی بر ساخت استودیوی فیلم‌سازی شخصی اکتیویژن منتشر شده بود. ولی این کمپانی به تازگی اعلام کرده که در حال تاسیس استودیوی فیلم و تلویزیون خود است؛ با این هدف که اختیار کامل تمامی محصولات سرگرمی و انواع نسخه‌های آن‌ها مانند سریال، انیمیشن و مجموعه‌های کلکسیونی را در دست بگیرد. این استودیو «اکتیویژن بلیزارد استودیوز» (Activision Blizzard Studios) نام دارد.

skylanders_giants.0

امروز صنعت کتاب‌های کمیک رو به گذر است و زمان مانور بازی‌های کامپیوتری فرا رسیده که با سرعت بالایی رو به رشد است.

اکتیویژن امیدوار است که بتواند موفقیتی معادل آن‌چه «مارول» (Marvel) در سال‌های اخیر کسب کرده، به دست آورد. از این جهت فرمولی را در اختیار دارد که قبلا امتحان شده و کارآمد بودن آن ثابت شده است.

نسخه‌ی سینمایی وارکرفت توسط استودیو Legendary Pictures ساخته شد و طبیعتا بخشی از سود حاصله نصیب این استودیو می‌شود.

البته قدمت فرهنگی داستان‌های اکتیویژن به اندازه‌ی داستان‌های مارول نیست. به علاوه، در حوزه‌ی تلویزیون و فیلم هم تجربه‌ی کار و مهارت بازاریابی شرکت‌هایی مانند دیزنی را ندارد؛ در حالی که این دو عامل‌های مهم اساسی در موفقیت مارول بوده‌اند. این‌ها باعث شد تا اکتیویژن «نیک ون دیک» (Nick van Dyk)، یکی از مدیران سابق دیزنی، را به استخدام خود درآورد.

ون دیک در پروفایل لینکدین‌اش نوشته که از سپتامبر ۲۰۱۴ همکاری خود با اکتیویژن را آغاز کرده است. وی در مورد اکتیویژن بلیزارد استودیوز می‌گوید: “این استودیو کار خود را با یکی از بزرگ‌ترین منابع کتابخانه‌ای حاوی سی سال فرهنگ سرگرمی دنیا آغاز خواهد کرد. در ۱۲ ماه اخیر بازی‌های آن‌لاین این شرکت بیش از ۱۳ میلیارد بار توسط طرفداران‌اش استفاده شده است.”

کمپانی اکتیویژن که در سال‌های اخیر درآمد هنگفتی بالغ بر ۴ میلیارد دلار داشته، حالا  تصمیم گرفته تا بخشی از سرمایه‌ی خود را صرف تاسیس یک استودیوی فیلم‌سازی کند.

اولین محصول این استودیو یک انیمیشن تلویزیونی بر اساس بازی Skylanders خواهد بود. تا کنون بازی‌های ویدیویی و اسباب بازی‌های فراوانی از روی Skylanders ساخته شده است. صداپیشگان اصلی این انیمیشن «جاستین لانگ» (Justin Long)، «اشلی تیسدیل» (Ashley Tisdale)، «جاناتان بنکس» (Jonathan Banks) و «نورمن مک‌دانلد» (Norm Macdonald) هستند.

دومین محصول، سری فیلم‌هایی از Call of Duty خواهد بود. این بازی با فروشی بالغ بر ۱۱ میلیارد دلار یکی از پرفروش‌ترین بازی‌ها بوده است. بازی‌های Starcraft و HearthStone  هم از دیگر محصولات پرطرفدار این شرکت هستند. اکتیویژن اعلام کرده که Advanced Warfare  و  Black Ops III، از زیر مجموعه‌های Call of Duty، پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به سریال را دارند؛ همچنین از اقتباس تلویزیونی آن‌ها سخن گفت.

Blizzard-Is-Still-Searching-for-Next-World-of-Warcraft

این کمپانی جدیدا یک بخش ورزش به نام eSports هم تاسیس کرده که توسط «استیو برانشتاین» (Steve Bornstein) مدیر پیشین ESPN و «مایک سپسو» (Mike Sepso) اداره می‌شود.

منبع: Engadget و Theverge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه