اگزینوس ۸۸۹۰ سریعتر از اسنپ‌دراگون ۸۲۰

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

یک تست سرعت نشان می‌دهد گوشی‌های گلکسیS7 ‌مجهز به تراشه اگزینوس نسبت به نسخه اسنپ‌دراگون این گوشی عملکرد بهتری دارند.

سال گذشته شرکت سامسونگ در تمام گوشی‌های گلکسیS6 خود از تراشه اگزینوس ۷۴۲۰ استفاده کرد، اقدامی که در مسیر همیشگی این شرکت نوعی انحراف به حساب می‌آمد. این تولید کننده گوشی‌های هوشمند عموما از تراشه‌های اگزینوس در خارج از ایالات متحده استفاده می‌کند و گوشی‌هایی که در ایالات متحده عرضه می‌کند به تراشه اسنپ‌دراگون مجهز هستند. اما نگرانی‌های بوجود آمده درباره بیش از حد داغ شدن تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۰  باعث این تغییر مسیر و استفاده از تراشه‌ی اگزینوس شد، تراشه ای که خود این شرکت تولید می‌کند.

اما امسال شرایط به حالت همیشگی خود بازگشته و شرکت سامسونگ گوشی‌های گلکسیS7 خود را در کشورهای چین و آمریکا با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۰ به بازار عرضه کرده است. این در حالی است که سایر گوشی‌های این شرکت در نقاط دیگر جهان به تراشه اگزینوس ۸۸۹۰  مجهز هستند. گرچه هر دوی این تراشه‌ها کیفیت بالایی دارند اما برای بسیاری از مصرف‌کنندگان این سوال مطرح است که کدام یک از این دوتراشه عملکرد بهتری دارد؟

حال یک تست سرعت که در ویدیوی زیر می‌توانید آن را تماشا کنید می‌تواند به این سوال پاسخ دهد. گرچه باید این نکته را مدنظر داشت که مدل آمریکایی این گوشی با وجود برخی Bloatware ها بارگذاری شده است. اما قبل از انجام این آزمایش، تمامی آن Bloatware ها که امکان حذف شدن آنها وجود داشت از روی گوشی حذف شده اند. در عین حال بد نیست به این مساله هم اشاره کنیم که به دلیل جنبه انسانی این آزمایش، چنین آزمایشی نمی‌تواند یک جواب دقیق علمی ارائه کند. با این حال در پایان این آزمایش گوشی گلکسیS7 مجهز به تراشه اگزینوس ۸۸۹۰، توانست این تمرین را ۳۸ ثانیه زودتر از مدلی که در آن از تراشه ‌اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده شده، به پایان ببرد.

 

منبع:Phonearena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۰ دیدگاه
  1. علیرضا

    اگر اگزینوس بهتره پس چرا در اس۷ و اس ۸ ،اسنپدراگون بکار برده؟؟؟

  2. جواد

    سلام چجوری قبل از خرید بفهمم پردازنده ی گوشی مورد نظرم اگزینوس هست یا اسنپ دراگون؟ لطفا کمکم کنید .ممنون از لطفتون

  3. Ali S

    یعنی سامسونگ دمش گرم با این که تخصصش فقط تراشه نیست تونست شرکتی که تنها تخصصش تراشه هست رو شکست بده

  4. مهدی

    پس اگه از پردازنده اگزینوس تو تست سرعت با آیفون ۶s انجام میشد ، شاهد تحقیر سامسونگ مقابل اپل نمیشدیم.

  5. SiaV

    دوستان توجه کنید که همیشه به نتایج بنچمارک ها نمیشه به صورت ۱۰۰% و کامل تکیه کرد.
    عوامل سخت افزاری و نرم افزای زیادی می تونن روی نتایج بنچمارک ها تاثیر بزارن.
    در تست هایی هم که به صورت دستی و با عامل انسانی صورت میگیره و عملیات بر اساس استفاده روزانه انجام میشه، باز هم به عوامل زیادی از جمله
    بهینه سازی های نرم افزاری و سخت افزاری میتونن توی نتایج تاثیر بسزایی داشته باشن.
    توی این مورد فکر میکنم سامسونگ بهینه سازی هایی روی سیستم عامل برای پردازنده Exynos خودش انجام داده که احتمالا تا چند وقت دیگه با یک آپدیت
    این بهینه سازی ها برای پردازنده Snapdragon هم انجام میشه.
    احتمال دیگه وجود سیستم Caching بهتر روی پردازنده Exynos هست.
    در مورد نتایج بنچمارک HTC 10 ، به دو دلیل هنوز برای اظهار نظر زود هست، ۱. چون هنوز نرم افزار این گوشی کامل و بهینه نیست و ممکن هست خیلی تغییرات روی نرم افزار گوشی انجام بشه.
    ۲. با اینکه پردازنده این گوشی Snapdragon 820 هست ولی ممکنه سرعت کلاک هسته این پردازنده به خواست شرکت HTC بیشتر شده باشه و همینطور
    در بنچمارک ها به جز پردازنده قطعات دیگه هم مورد آزمایش قرار میگیرن که ممکن هست روی نتیجه تاثیر زیادی داشته باشه(مثلا مقدار رم یا سرعت کلاک رم).

  6. پارسا

    سلام
    دوستان من کمی گیج شدم
    چند وقت پیش نتیجه ی بنچمارک ها نشان میداد اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با اختلاف زیادی
    سریع تر از اگزینوس سامسونگ هست اما این جا یک جور دیگه نوشته راهنمایی کنید لطفا

    1. آرش

      دو دلیل میتونه داشته باشه:
      ۱- سامسونگ زمان بیشتری برای بهینه سازی اندروید روی اکسینوس داشته تا نسبت به اسنپدراگون
      ۲- واسط ارتباط با حافظه رم با اکسینوس بهتره و از رم سریعتری و حافظه سریعتری برای نسخه اکسینوس استفاده کرده.
      هر یک از این دو دلیل و یا هر دو با هم دلیل سرعت بیشتر اکسینوس در قسمت لود برنامه هاست. چون لود برنامه به سه پارامتر وابسته است:
      ۱- سرعت حافظه که برنامه در ابتدا در انجا قرار دارند و باید به حافظه رم منتقل بشوند.
      ۲- سرعت واسط حافظه رم با پردازنده و سرعت رم مورد استفاده
      ۳- سرعت پردازنده در اجرای برنامه پس از لود شدن به حافظه
      پارامتر سوم در تست هایی مثل Antutu نشون داده که نمیتواند باشد چون با وجود پردازنده ضعیف تر نمیتوان به اعداد بالای این بنچمارک رسید. البته سرعت رم هم مهم است و با رم ضعیفتر نمیتوان خیلی نتایج خوبی کسب کرد. به نظر پارامتر اول و تا حدودی پارامتر دوم از نظر سخت افزاری نقش داشته اند. البته بهینه سازی بهتر اندروید با اگیسونس را هم نباید فراموش کرد.آنچه دیگر گوشی ها از دیگر تولیدکنندگان نشان میدهد (تست اولیه htc با اسنپدراگون) قدرت واقعی این پردازنده را باید فعلا در گوشی های غیر سامسونگی جستجو کرد.

    2. hossein

      من فکر کنم توی تعوری شاید تقریبا برابر باشند ولی در عمل اگزینوس با اس۷ بهتر جفت میشه چون مخصوص این گوشی ساخته شده و در اس۷ بازدهی بیشتری داره

  7. حسین صدری

    من یه سوال داشتم می خواستم ببینم اگه پردازنده ی اگزینوس ۸۸۹۰ از اسنپدراگون ۸۲۰ تو گلکسی سریع تره اگه ما این دوتا رو روی دوتا گوشی اچ تی سی ۱۰ قرار بدیم باز هم اگزینوس سریع تره؟ (قابل توجه که اگه اخبار رو دنبال کرده باشید اچ تی سی ۱۰ با پردازنده ی ۸۲۰ با اختلاف زیادی سریع ترین شد)

    1. محمد

      دقیقاً

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه