ایرباس می‌خواهد تاکسی هوایی بسازد

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در حال حاضر، شرکت‌های مختلفی در حوزه‌ی تکنولوژی مشغول ساخت خودروهای هوشمند و بدون راننده هستند؛ طوری که این شرکت‌ها می‌خواهند در آینده‌ی نزدیک، خودروها بتوانند خودشان رانندگی کنند. با این حال،‌ موضوعی به سادگی از زیر دست شرکت‌های خودروسازی رد شده است: اینکه خودروها در دنیای امروز، جا برای حرکت کردند ندارند. به همین دلیل هم شرکت «ایرباس» (Airbus) برنامه‌ی جدیدی تنظیم کرده است؛ ایرباس می‌خواهد به جای خودروی خودران، تاکسی‌های هوایی خودران بسازد.

ایرباس در اعلام این خبر، به این موضوع اشاره کرده است که مشکلات ترافیک نه تنها باعث از دست رفتن زمان، بلکه باعث از دست رفتن هزینه‌ی زیادی می‌شوند. این شرکت گفته است: “طبق مطالعات، به دلیل ترافیک حداقل سالانه ۳۱ میلیارد دلار به اقتصاد برزیل صدمه وارد می‌شود. مطالعه‌‌ی دیگری می‌گوید که شهروندان لندن سالانه ۳۵ روز خود را در ترافیک هستند. وضعیت حتی در مومبای، مانیل یا توکیو بدتر است.”

BacktotheFuture

پروژه‌ی جدید ایرباس، CityAirbus نام گرفته است. طبق ایده‌ی این پروژه، می‌توانید با استفاده از یک اپ، تاکسی هوایی بگیرید. نمی‌دانیم این پروژه‌ی ایرباس، قرار است تخیلی باشد، یا اینکه مثل سیستم تاکسی هلیکوپتری شرکت اوبر عمل می‌کند. ایرباس می‌گوید که هزینه‌ی سوار شدن به تاکسی‌های هوایی این شرکت به اندازه‌ی تاکسی‌های معمولی خواهد بود.

این پروژه آن‌قدر مانع دارد، از مهم‌ترین آن که تکنولوژی باشد گرفته تا قوانین شهرها، که از همین حالا هم نتیجه‌اش را می‌توانیم پیش‌بینی کنیم.

منبع: Ubergizmo

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar reza ch

    هه 🙂
    اینا دارن از زمین به هوا کوچ میکنن
    بعد ما همچنان درگیر پرایدیم 🙁
    من دیگه حرفی ندارم :/

    1. Avatar شلغم

      صبور باش دیرا زود داره اما سوختا سوز نداره

      حداقل امید داشتن خوب.

  2. Avatar حسین

    شتر در خواب بیند پنبه دانه.
    بازم خوبه که برنامه ریزی برای آینده میکنن .

  3. Avatar شایان

    منبع عکس: GTA V :دی

    1. Avatar امیر

      خیلی خوب بود (-۹

  4. Avatar محمدرضا

    هری پاتر و تالار اسرار

    اصلن باید این چیزها بیاد دیگه. چقدر صبر کنیم. به جای لامبرگینی ۲ میلیارد تومنی، یه کم فکر کاربرد بیشتر باشیم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه