اینتل یا AMD؛ آنچه شما گفتید

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
پردازنده AMD یا اینتل - آنچه شما گفتید

اگر به خاطر داشته باشید هفته‌ی گذشته مطلبی با عنوان اینتل یا AMD منتشر کردیم و از شما خواستیم تا نظر و تجربه‌های خود را در مورد انتخاب از بین پردازنده‌های این دو برند با ما در میان بگذارید. حال زمان آن رسیده تا نگاهی به نظرات ارایه شده از سوی دوستان خوب دیجی‌کالا مگ بیندازیم و بهترین‌های آن‌ها را با هم مرور کنیم.

  • برخی نظرات برای خوانایی بهتر ویرایش شده‌اند. برای خواندن تمام نظرات به‌صورت دست‌نخورده می‌توانید به مطلب «شما بگویید: اینتل یا AMD؟» مراجعه کنید.
  • نظراتی که در این نوشته می‌آید از سوی مخاطبان دیجی‌کالا مگ منتشر شده و لزوما بیان‌گر دیدگاه‌های نویسنده نیست.

اکثر افراد AMD را برای قیمت کمتر و اینتل را برای کارایی بیشتر ستایش می‌کنند

بخش زیادی از کاربران معتقدند پردازنده‌های AMD قادر خواهند بود با هزینه‌ی کمتر پاسخ‌گوی نیازهای عادی باشند ولی اگر کارایی بالا اهمیت داشته باشد یا قصد داشته باشیم بیشتر هزینه کنیم بهتر است به سراغ پردازنده‌های اینتل برویم.

رضا:

تو محصولات رده‌بالا قطعا اینتل و تو رده پایین قطعا AMD. مصرف انرژی پردازنده‌های اینتل کمتره و در مجموع اینتل نمره‌ی بالاتری می‌گیره.

سعید:

من خیلی از محصولات AMD رو استفاده کردم. برای کارای عادی خیلی تفاوت نمی‌کنن با هم. حتی به نظر من تو رنج قیمت یکسان AMD برتری داره. ولی وقتی بحث کارایی بالا مطرحه اینتل با فاصله جدا می‌شه.

سید علی موسوی:

AMD بیشتر به نظر من برای رده‌های پایین کاربرد داره و مقرون به صرفه‌تره. کسی که از لحاظ بودجه محدودیت داره با AMD راحت‌تر و با صرف هزینه‌ی کمتر به کارایی که می‌خواد می‌رسه. اما اگر کسی بودجه‌ی بالاتری داشته باشه مسلما اینتل بهتره.

عارف:

من در کل اینتل رو ترجیح می‌دم. AMD برای سیستم‌های ارزون و دم‌دستی مناسبه… اینتل برای کارهای سنگین خوبه… AMD بیشتر روی قیمت پایین پافشاری داره ولی اینتل روی قدرت بیشتر.

امیر:

من خودم سال‌ها از طرفداران و مشتریان AMD بودم… همیشه قیمت پایین‌تر جزو مزایای AMD بوده… ولی وقتی صحبت از کارای می‌شه واقعیت اینه که AMD جلوی اینتل خیلی ضعیفه. تنها شاید برای بازی بهتر باشه که اون هم همون‌طور که نوشتید با وجود کارت‌های گرافیک قوی (که معمولا برای بازی لازمه) چندان مفید نیست.

بنیامین ت.د:

…برای سیستم‌های معمولی که کارایی خاصی ندارن باید قبول کرد AMD به‌علت قیمت پایین‌تر به‌صرفه‌تر هست. اما اگه سیستم کاری باشه از نظر من… AMD تا به این لحظه به پای اینتل نرسیده و بعید می‌دونم تا زمانی‌که معماری بهتری پیدا کنه بتواند توی زمینه‌های تخصصی کارایی بهتری داشته باشه.

حتی برخی افراد AMD را بیشتر قبول دارند

در میان نظرات به کاربرانی هم برخورد کردیم که بیشتر جانب AMD را گرفته بودند. البته به نظر می‌رسد اکثر آن‌ها بیشتر با قیمت پردازنده‌های اینتل مشکل داشته باشند.

Smash:

من AMD رو بیشتر قبول دارم. همیشه و هرجا با پردازنده‌هاش کار کردم حتی اگر زیاد هم قوی نبودن کار رو راه انداختن. ولی با اینتل تو پردازنده‌های پایین رده و میان رده همیشه یه مشکلی داشتم. در کل از لحاظ قدرت تقریبا یکی هستن. شاید تنها تفاوتی که از بقیه موارد محسوس‌تره قیمت باشه. اینتل در مقایسه با AMD الکی گرونه!

احسان:

فقط AMD. تازه معماری ZEN هم که بیاد دیگه نگو و نپرس. اینتل اگه بخواد قدرت و سرعت به مشتری بده جیب طرف رو تا ته خالی می‌کنه اما AMD با هزینه‌ی کم کیفیت مناسبی نسبت به اینتل می‌ده.

حمید:

به نظر من توی چند سال اخیر شرکت AMD پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته… اما نمی‌دونم چرا پردازنده‌های اینتل هنوز طرفدارهای خیلی زبادی داره. شاید به خاطر سابقه طولانی مدتش تو این زمینه باشه. در هر حال حتی اگر پردازنده‌های اینتل قوی‌تر از AMD باشه شرکت AMD نشون داده برای قدرت بالا نیازی به هزینه‌ی هنگفت نیست!!!

ولی بسیاری معتقد هستند اینتل در همه حال بهتر است

برخی از کاربران هم معتقد هستند که پردازنده‌های اینتل در هر حال بهتر از پردازنده‌های AMD هستند. عده‌ای کیفیت ساخت بهتر، عمر بیشتر و پشتیبانی گسترده‌تر از سایر قطعات را به عنوان دلیل خود مطرح می‌کنند. عده‌ای هم با استناد به نتایج بنچمارک‌ها معتقد هستند که بحث مقرون به صرفه‌تر بودن پردازنده‌های AMD صحیح نیست. به اعتقاد برخی هم داغ کردن مشکل اصلی پردازنده‌های AMD است.

علیرضا:

…تو مقایسه پردازنده فقط یه چیز مهمه، اونم قدرت پردازشه… طبق بنچمارک‌هایی که تا حالا من رو سایت‌های مختلف دیدم در هیچ رده قیمتی AMD پردازنده‌ای قویتر از اینتل نداره و بحث مقرون به صرفه‌تر بودن AMD کاملا اشتباهه. اینتل در هر بازه‌ی قیمتی که در نظر بگیرید پردازنده‌هاش قوی‌تر از AMD هستن.

آرمین:

اینتل خیلی بهتره؛ علتش اینه که توی تمام تست‌های من اینتل خیلی فرزتر و سریع‌تر عمل می‌کنه و به دلیل حرارت پایین‌تر در مقابل پولی که میدین عمره قطعه بیشتره. نیاز اصلی یک پردازنده‌ی خوب یه مادربرد خوبه و خودتون بهتر می‌دونید که مادربردهای اینتل خیلی هیولاترن.

اشکان:

به نظر من صددرصد اینتل. اینتل کلا خدای پردازنده‌ی کامپیوتره… من شخصا موقع جمع کردن کامپیوترم خیلی دلم میخواست AMD باشه ولی خوب بهترین کارت گرافیگ اون زمان رو AMD جواب نمی‌داد و مجبور به خرید اینتل شدم.

محمد:

اینتل از نظر کیفیت ساخت بسیار بهتر از AMD هست. مثلا اگر اتفاقی برای فن کامپیوتر یا لپ تاپ شما بیفتد و به هر صورت نتواند به کارش ادامه دهد، پردازنده AMD حتماً می‌سوزد. در صورتی که اینتل در این شرایط سیستم را ریست می‌کند.

احمد:

من هم با AMD کار کردم هم با اینتل. چه رده پایین چه میان رده چه رده بالا فقط اینتل؛ چون همیشه ازش جواب گرفتم. AMD یک سیستم من رو کامل نابود کرد با این که پایین رده بود. میان ردش هم که فقط هنگ می‌کرد و داغ می‌کرد.

البته برخی هم معتقد هستند مشکل داغ کردن پردازنده‌های AMD مربوط به گذشته است.

سهیل تبریزی:

خیلی چیزا دیگه عوض شدن. دوستانی که میگن AMD داغ می‌کنه و فن اگه کار نکنه می‌سوزه ماله خیلی قدیماس. دیگه اینطور نیست چون الان مادربردها هوشمند شدن و به محض بالارفتن بیش از حد دمای پردازنده سیستم خاموش یا ریست می‌شه.

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

E3_News

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    من تجربه کار با پردازنده های AMD را فقط روی کنسولهای بازی دارم و از نظر بنده پردازنده های خیلی خوبی هستند…
    و همچنین از نظر شرکت های بزرگی مثل سونی یا مایکروسافت که بالای ۳۵ میلیون نسخه از پردازنده های جگوار این شرکت روی کنسول های بازی ps4 و xbox 1 نصب کردند و به فروش رساندند…
    پس بسته به نوع کاربری و هماهنگی بین کارت گرافیک و پردازنده,پردازنده های اینتل و AMD هر دو پردازنده های خوبی هستند

  2. Avatar شایان

    نظر سنجی جالبی بود. ممنون دیجیکالا.
    قشنگی بازار به همین اختلاف نظر هاست و البته شاید نشه در خیلی موارد حتی به عنوان یه کارشناس نظر قطعی داد.
    بسیاری از سایت های بزرگی که بنچمارک میگیرن گاهی نتایجشون اختلاف داره با هم. مهم اینه که کی پولش چقدره و بتونه بهترین چیز رو با پول خودش بگیره.

  3. Avatar عابر پیاده

    من سالهای سال از پردازنده های اینتل استفاده کردم از سری پنتیوم ۱ تا آخرین CPU ای که گرفتم Core i5 . در عین حال روی سیستم خانگیم هم AMD 6 هسته ای دارم و واقعا تفاوت کارکرد آنچنانی احساس نمی کنم. در اکثر موارد واقعا هیچ تفاوتی با هم ندارند. کار من بازه ی کاملی از رفتارهای پردازنده رو در بر میگیره، از رندر کردن و محاسبات مهندسی سیالات گرفته تا برنامه نویسی و کارهای گرافیکی و حتی فیلم سازی و بازی های سنگین.
    واقعا می گم در رده های بالاتفاوت عملکرد محسوسی قابل تشخیص نیست. هرچند سری سلرون اینتل که الان روی سیستم حسابدرای نصبه واقعا خیلی وقتا اذیت می کنه ولی توی رده های بالا مثل سی پی یو های چهار هسته ای اینتل سری های QuadCore و Corei و رده های بالای AMD مثل سی پی یو های چهار هسته ای و بالاتر ، واقعا من که به شخصه تفاوت خاصی رو ندیدم.
    البته یکم به صورت حسی (نه علمی!) به نظرم ویندوز با اینتل راحت تره و برخی کارها رو با فشار کمتری انجام میده. هرچند تفاوتی رو شما احساس نمی کنید و این چیزی که گفتم از نمودارهای سی پی یو در هنگام کار گفتم.
    و ضمنا با هزینه تقریبا نصف Intel شما می تونید پردازنده های واقعا خوبی در AMD پیدا کنید.

  4. Avatar hamedevil4

    AMD هیچ وقت نتوانسته حتا نمره ۵ بیاره از (۱ تا ۱۰) ولی اینتل بترین حالت ۶ هست
    AMD توان عملکردی نداره درسته ارزونه ولی همیشه میگن هیچ ارزونی به حکمت نیست بیشترین سوختن خرابی فقط برای CPU هی AMD هست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه