نگاهی به بازخوردهای منفی کاربران در فروش‌های ویژه‌ی آمازون و فلیپ‌کارت

۱۴ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
مشتریان خرید اینترنتی

تجارت الکترونیکی در دو دهه‌ی اخیر توانسته سبک زندگی عموم مردم را تغییر دهد. ‌آمارها نشان می‌دهد که تجارت الکترونیکی و به‌خصوص خرید اینترنتی، در سال‌های آینده به رشد خود ادامه داده و شیوه‌ی کسب‌وکار صدها میلیون‌ نفر را متحول می‌کند. اما آیا همیشه اوضاع به وفق مراد خریداران است؟ آیا بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی خرید اینترنتی همواره بی‌نقص عمل می‌کنند؟ در ادامه‌ی این نوشته به سراغ دو شرکت آمازون و فلیپ‌کارت می‌رویم و برخی از بازخوردهای کاربران را در قبال خدمات این دو شرکت بررسی می‌کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

    ‌‌‌‌‌

ما در این مطلب دو نمونه از سایت‌های فروش آنلاین، از دو منطقه‌ی جغرافیایی مختلف با دو فرهنگ گوناگون را انتخاب می‌کنیم: آمازون به‌عنوان نماینده‌ی کشورهای غربی و فلیپ‌کارت به‌عنوان نماینده‌ی آسیا.

اول از همه با آمازون و تابستان ۹۴ شروع می‌کنیم. تیرماه ۹۴، شرکت آمازون به مناسبت بیستمین سالگرد تاسیس‌اش، فروش ویژه‌ای داشت. در این فروش ویژه که با نام «پرایم‌دی» (Prime Day) معرفی شد، آمازون سعی کرد بهترین تخفیف‌های سال را به خریداران پیشنهاد بدهد. با وجود رکوردهایی که شرکت آمازون در زمینه‌ی ارایه‌ی خدمات ثبت کرد، نارضایتی‌های زیادی از سوی خریداران در شبکه‌های اجتماعی منعکس شد.

پرایم دی

بیشترین هجمه‌ی انتقادات به رویداد پرایم‌دی از جانب کاربران شبکه‌های اجتماعی بود. بسیاری از کاربران با اظهار ناامیدی از تخفیف‌های آمازون، بیان می‌کردند که اکثریت کالاهای مشمول فروش ویژه، کیفیت پایینی دارند. اکثریت کاربران اتفاق‌نظر داشتند که سخت‌افزارهای خود آمازون (مثل تبلت‌های کیندل)، از معدود کالاهای باکیفیت این فروش ویژه بودند که متاسفانه همان‌ها هم موجودی‌شان به اندازه‌ی تقاضای کاربران نبود. بیشتر شکایات کاربران در ارتباط با به‌دردنخور بودن کالاهای تخفیفی بود.

شرکت تحقیقاتی «اموبی» (Amobee) که در زمینه‌ی ارایه‌ی راهکارهای بازاریابی فعالیت دارد، مطالعه‌ی مشابهی را انجام داد. بر اساس اطلاعات این شرکت، تا ساعت ۱ عصر روز پرایم‌دی، تنها ۲۳ درصد توییت‌های کاربران رویکردی مثبت داشت. این شرکت اعتقاد دارد آمازون با تمام نگرانی‌های موجود در مورد بازخوردهای منفی، فروش خوبی را در این روز تجربه کرده است.

آمازون پرایم دی

در آن زمان، دیدگاه‌های مختلفی در مورد تاثیر بازخورد کاربران در شبکه‌های اجتماعی بر روی فروش آمازون وجود داشت. به‌طور مثال در وب‌سایت تحلیلی «اینترنت ریتیلر» (Internet Retailer) به عدم موفقیت آمازون در ایجاد شور و شعف در کاربران برای روز پرایم‌دی اشاره شده است. این در حالی است که تحلیل‌گر ارشد شرکت «ادوبی» (Adobe) دیدگاه متفاوتی داشت. به عقیده‌ی او «چیزی به نام شهرت بد وجود ندارد.» او فکر می‌کند که حتی توییت‌های منفی هم در اطلاع‌رسانی وجود چنین رویدادی، نقشی مثبت بازی می‌کنند.

این‌طور می‌توان نتیجه گرفت که نظرات بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی در مورد پرایم‌دی، منفی بود؛ با این‌حال همین توییت‌ها خیل عظیمی از کاربران را به سمت آمازون کشاند و به خریدشان منجر شد. قسمت بحث‌برانگیز ماجرا اینجاست که دقیقا همان کالاهایی که در توییتر مسخره می‌شدند (‌مثل حوله‌های ارزان‌قیمت میکرو فیبر)، بیشترین فروش را در آمازون تجربه کردند و در دسته‌ی اقلام پرفروش این روز قرار گرفتند.

اما می‌رسیم به فلیپ‌کارت و فراز و نشیب این شرکت در فروش ویژه‌اش. فلیپ‌کارت در مهر ۹۴ فروش ویژه‌ای را با نام «بیگ بیلیون دی» Big Billion Day انجام داد. این فروش ویژه به مدت ۶ روز و تنها از طریق اپلیکیشن موبایل صورت گرفت. این رویداد یکی از نقاط عطف تاریخ تجارت الکترونیکی در دنیا به‌حساب می‌آید. فلیپ‌کارت با این فروش ویژه رکوردهای زیادی را در فروش جابه‌جا کرد و از لحاظ بازاریابی و ارایه‌ی خدمات به الگویی موفق برای فعالان حوزه‌ی تجارت الکترونیکی تبدیل شد. اما بازخوردهای منفی در مورد این رویداد فلیپ‌کارت بسیار زیاد بود.

فلیپ کارت

همان‌طور که اشاره کردیم، فلیپ‌کارت کاملا هوشمندانه فروش ویژه‌ی خود را به کاربران اپلیکیشن موبایل‌اش محدود کرد. به عبارتی دیگر، کاربرانی که هنوز اپلیکیشن فلیپ‌کارت را دانلود نکرده‌ بودند نمی‌توانستند کالاهای تخفیفی این شرکت را بخرند. سیاست بازاریابی فلیپ‌کارت به‌خوبی عمل کرد و این شرکت موفق شد کاربران زیادی را به استفاده از اپلیکیشن خود مجاب کند. این شرکت موفق شد در ۱۰ ساعت اول فروش ویژه‌اش صدها هزار کالا بفروشد. بر اساس آمارها، تراکنش‌های مربوط به خرید کالاها در فروش ویژه‌ی سال ۲۰۱۵ در مقایسه با همین رویداد در سال ۲۰۱۴، حدود ۳۹۵ درصد رشد داشت. با توجه به خریدهای صورت‌گرفته در پلتفرم موبایل، فروش ویژه‌ی Big Billion Day‌ امسال را می‌توان به‌عنوان انقلابی در تجارت همراه به‌حساب آورد. اما همه‌چیز به‌خوبی و خوشی تمام نشد. بازخوردهای منفی از این فروش ویژه از در و دیوار می‌ریخت! گویا هرچه مقیاس پروژه بزرگ‌تر باشد، شکایت‌ها و غر زدن‌ها هم ابعاد جدیدتری پیدا می‌کند.

بزرگ‌ترین شکایت خریداران از رویداد Big Billion Day، تمام شدن موجودی کالاهای فلیپ‌کارت بود. در مواردی کاربران شاکی بودند که به‌محض قرار گرفتن کالا در فلیپ‌کارت و تصمیم به خرید، پیش از فشار دادن دکمه‌ی خرید، کالا ناموجود می‌شد.

فلیپ‌کارت یک پلتفرم «مارکت‌پلیس» (Marketplace) هم دارد. به این معنی که تولیدکنندگان و خرده‌فروشان قادرند خودشان کالا را روی فلیپ‌کارت قرار داده و بفروشند. یکی دیگر از شکایت‌های عمده‌ از فروش ویژه‌ی امسال Big Billion Day، از سوی تامین‌کنندگان کالاها بود. ظاهرا به‌خاطر حجم زیاد درخواست‌ها و سفارشات، فلیپ‌کارت مجبور می‌شد لیست بسیاری کالاها را به خریداران نمایش ندهد. همین موضوع باعث نارضایتی تامین‌کنندگان شده بود.

   ‌‌

در دو مثال بالا دیدیم که موفقیت‌ها و رکوردشکنی‌های دو شرکت آمازون و فلیپ‌کارت در فروش کالا و ارایه‌ی خدمات با بازخوردهای منفی زیادی همراه بود. بزرگ‌ بودن پروژه‌ها ابعاد جدیدی را به انتقادات کاربران اضافه می‌کرد. با این حال، این دو شرکت برای شکستن مرزها و گذشتن از چارچوب‌های تکنولوژیک و لجستیک، ریسک‌های زیادی را متحمل شدند و به توسعه‌ی هرچه بیشتر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی کمک کردند.

‌‌‌   ‌‌

منابع: TimesOfIndia ،BusinessInsider ،Time ،TechCrunch

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar Armin

    سلام………..به نظر من انقدری کارشون درست و دقیق هست که بشه این بارو چشم پوشی کرد از تاخیر در ارسال سفارشات

  2. Avatar محمد

    چقدر خدیدم 🙂

  3. Avatar سید مهدی

    با سلام
    خب این هم روشی هست که بطور تلویحی تاخیر در ارسال کالا ها رو توجیه کنید. البته حق هم دارید.
    در مورد دیجی کالا که دوستمون گفتن کالاهای بی کفیت توش کم بود درست گفتن ولی قطعا کالاهای کم فروش رو گذاشته بودن مثلا تافن AEG که گذاشته بودن مدلی بود که حتی امکان خاموش کردن صدا یا تغییر آهنگ رو نداشت و خیلی موردهای دیگه. گرچه باز هم بنظرم خیلی کار خوبی بود.
    در مورد ارسال هم خب تجربه اول دیجی کالا بود که بایداز این تجربه استفاده کنن برای دفعات بعدی
    من یک پیشنهاد دارم:
    لطف کنید دو گزینه ارسال سریع و در واقع اولویت دار و ارسال با تاخیر رو بگذاریداین کار چند مزیت داره اول اینکه مشتری راضی میشه چون اون کسی که میدونه فقط یه خرید داره یا اینکه مثل اون بنده خدا میخواد از اون بعنوان هدیه استفاده کنه درخواست خرید رو میزنه و کار تموم میشه و شما به موقع براش ارسال میکنید و این خود مشتری هست که تصمیم میگیره مثلا براش ارزش داره که خرید زیر ۱۰۰ تومان انجام بده و هزینه ارسال بده یا نه، سبدش رو پر کنه که هزینه ارسال هم ندهد
    دوم کسانی که از یه چیزی خوششون میاد و میخوان بخرن ولی نیاز زیادی بهش ندارن و در عین حال هنوز سبدشون به ۱۰۰ تومان نرسیده و هزینه ارسال باید پرداخت کنن میتونن با انتخاب گزینه ارسال با تاخیر صبر کنن و شاید باز مثل اون دوستمون که روزی چند تا خرید داشته خرید هاش رو یکپارچه کنه و در آخر طرح گزینه ارسال رو بزنه با این کار شما کالا رو فاکتور کردید و هزینش رو هم گرفتید و شخص امکان کنسل کردن نداره و در عین حال شما هم با مشکل تراکم خیلی زیاد مواجه نمیشید و هم در هزینه بسته بندی و ارسال صرفه جویی قابل توجهی میکنید و هم این که احتمالا فروشتون بیشتر میشه چون یه کسی مثل من در مورد خرید بعضی از اجناس با احتساب هزینه حملش برام صرف نمیکرد که خرید رو انجام بدم و بیخیال خرید میشدم ولی اگه این گزینه تاخیر ارسال رو داشتم لااقل ۱۰ ۱۵ مورد خرید داشتم و البته اگر کسی تا آخر طرح هم چیزی به سبدش اضافه نمیشد و هنوز سبدش زیر ۱۰۰ تومان بود شما با ارسال پیام به شخص اعلام میکنید که هزینه ارسال رو هم پرداخت کنه تا کالایی که خریده ارسال بشه براش
    سوم اینکه شما بخاطر تاخیر ارسال سرزنش نمیشدید و یه معامله دو سر برد برای شما و مشتری میشد
    البته قبلا هم در فرم پیشنهادات این رو گفتم ولی ترتیب اثری ندادید که همین گزینه ارسال با تاخیر رو در روزهای عادی سال هم بگذرید چون مثلا بعضی وقتها هست میخوام یه خرید انجام بدم ولی مثلا روزهای بعدش سفر هستم و نمیتونم کالا رو تحویل بگیرم و مجبور میشم بیخیال خرید بشم و بعضا کالایی هست که مدتی هم منتظر موجود شدنش هستم و بعد هم دوباره ناموجود شده.

  4. Avatar آرش

    سلام به نظر من با توجه به تجارب این شرکت ها دیجی کالا باید پیشبینی همین اتفاق رو برای خودش هم میکرد و از پیش اومدنش جلوگیری میکرد.

  5. Avatar حمید فتحی

    سلام دوستان…
    امید وارم نقد بنده رو مطالعه کنید وان شاالله مورد پسند قرار بگیره.

    با توجه به این مقاله اگه بخواهیم اینطوری حساب کنیم یلدای شگفت انگیز دیجی کالا مثل «بیگ بیلیون دی» Big Billion Day در فلیپ‌کارت بود.
    در دیجی کالا هم به‌محض قرار گرفتن کالا ( البته کالاهایی که واقعا شگفت انگیز بود وگرنه تخفیف هایی که بیشتر کالاها خورده بودن تازه قیمت اونا رو متعارف کرده و یجواریی با قیمت بازار همسطح شده بود) کالا ناموجود می‌شد ، البته شاید بشه گفت ن به اندازه تمام شدن آنی کالا ها در آمازون و فیلیپ کارت.

    همونطور که گفتم در یلدای شگفت انگیز بعضی کالا ها واقعا تخفیف ویژه ای داشتند و ناخود آگاه هرکس تمایل به خریدن پیدا میکرد مثل خود من که در ۶ روز حداقل روزی ۲ سفارش داشتم ، البته از کالاهایی که خیلی شگفت انگیز شده بودند!

    و بنظر من در این ۶ روز بیشتر مشتریان دیجی کالا با توجه به فیمت های شگفت انگیز، که نظر هر کسی رو جلب میکرد، حتی با وجود اینکه شاید اصلا به اون کالا نیازی نداشته باشه، خرید میکردن … صادقانه بگم بطور مثال خود من از سفارشاتی که تو این ۶ روز دادم شاید به ۵۰% اون کالا ها، نیاز واقعی داشتم ولی در مورد بقیه خرید هایم باید بگم که مجذوب قیمت شگفت انگیز اونا میشدم و با طرز فکر اینکه شاید به دردم بخوره خرید میکردم، ن از روی نیاز داشتن به اون کالا … و این در مورد بیشتر خریدارن بنظر من صدق میکنه!

    در مورد کالا های دیگری که در یلدای شگفت انگیز بودند به نظر من با تخفیف هایی که خورده بودند، برای کسایی که نیاز به اون کالا ها داشتند واقعا براشون خیلی رضایت بخشه بوده.
    میشه گفت دیجی کالا حدودا و نزدیک به ۱۰۰% سعی کرد که تمام گروه ها، کالایی خودش رو در طی این ۶ روز به نمایش بزاره … و بخصوص برای تمام گروه های سنی و مهم تر از اون گروه های جنسی( مردان و زنان) ، کالا های متناسب رو موجود کنه تا هرکس بر حسب سلیقه و نیازش بتونه کالای مورد نظرش رو خرید کنه.

    با توجه به سخن تحلیل‌گر ارشد شرکت «ادوبی» (Adobe) که به عقیده‌ی او «چیزی به نام شهرت بد وجود ندارد.»و فکر می‌کند که حتی توییت‌های منفی در آمازون هم، برای اطلاع‌رسانی وجود چنین رویدادی، نقشی مثبت بازی می‌کنند، دقیقا همین موضوع رو میشه در نظرات کاربران برای کالاهایی که در یلدای شگفت انگیز بودن و در صفحه همون کالا به اشتراک گذاشتن بررسی کرد، یا از نقد هایی که در جامعه تا حدودی وجود داشت ، مثلا حتی خود من در جمع دوستانم در این مورد بحث و گفت گو داشتیم!

    همونطور که در این مقاله گفته شد بسیاری از کاربران آمازون با اظهار ناامیدی از تخفیف‌های آمازون، بیان می‌کردند که اکثریت کالاهای مشمول فروش ویژه، کیفیت پایینی دارند که در دیجی کالا میشه گفت این موضوع اصلا وجود نداشت و اکثریت کالاهایی که وجود داشت از کیفیت خوبی برخوردار بودند و نیز به همراه داشتن ضمانت های شرکتی معتبر یا ضمانت های اصل و سالم بودن دیجی کالا، باعث میشد که مشتری راحت خرید کنه.
    و یا در این مقاله در مورد فیلیپ کارت گفته ش: بزرگ‌ترین شکایت خریداران از رویداد Big Billion Day، تمام شدن موجودی کالاهای فلیپ‌کارت بود. در مواردی کاربران شاکی بودند که به‌محض قرار گرفتن کالا در فلیپ‌کارت و تصمیم به خرید، پیش از فشار دادن دکمه‌ی خرید، کالا ناموجود می‌شد، که تا حدودی این مورد در دیجی کالا هم به چشم میخورد و در این مورد نظر خودمو در سطر های اولیه بیان کردم.

    ولی بزرگترین مشکل دیجی کالا که حتما تمام خریداران در یلدای شگفت انگیز مثل من طعم اونو چشیدن، اونم تاخیر های چند روزه در ارسال کالای خریداری شده بود … حتما خیلی ها مثل جناب احمد آقا که نظرشون رو در مورد دیر کرد ارسال بیان کردن و اینکه از تاخیر ۵روزه خیلی ناراحته در گیر این موضوع شدن ، که البته من ایشون رو درک میکنم چون هر دوتامون هم دردیم …!!!

    همان طور که گفتم من طی این ۶ روز ، هر روز حداقل سفارش ۲ کالا رو داشتم و با توجه به تمام شدن یلدای شگفت انگیز در پنجشنبه هفته گذشته، تازه سفارشات من تا امروز فاکتور شده و معلوم نیست که آیا تا هفته دیگه تمام کالا ها به دستم برسه یا ن.
    و این بنظر من بزرگترین ضعف دیجی کالا در یلدای شگفت انگیز بود ، میشه طبق این مقاله گفت که نارضایتی خریداران از شرکت آمازون بخاطر کیفیت اجناس بوده ن اینکه کالا با تاخیر ۱ هفته ای به دستشون برسه و این در مورد شرکت فیلیپ کارت هم صادقه.
    من طی این ۱ هفته تماس های مکرری با دیجی کالا داشتم و تنها جواب آن ها در مورد این تاخیر اینه که حجم سفارشات در یلدای شگفت انگیز زیاد بوده، حتی با وجود اینکه دیجی کالا شهرهای بزرگ رو تحت پوشش ارسال کالا از طریق اکسپرس خودش کرده(من اهل اصفهانم و تمام کالا های من قراره بوسیله ارسال اکسپرس دیجی کالا به دستم برسه، البته ان شاالله اگه خدا بخواد! ) اما مشکلات زیادی در ارسال داشته.

    و این بزرگترین نقطه ضغف دیجی کالا یعنی تاخیر در ارسال کالا در یلدای شگفت انگیز یا بزرگترین فروش این شرکت طی این چند ساله هستش، و باید در نظر گرفت با تمام محاسنی که در یلدای شگفت انگیز وجود داشت، نمیشه از این نقطه ضعف چشم پوشی کرد. و دیجی کالا حداقل باید پیش بینی این موضوع رو میکرد تا با ارسال سریع کالا به مشتریانش، اون ها رو واقعا شگفت زده میکرد!!

    البته حرف های دیگه ای هم در این مورد دارم که با توجه به زیاد شدن متن از گفتن اون ها صرف نظر کردم …. با تشکر از زحمات دیجی کالا و شما دوستان عزیزی که وقت خودتون رو صرف خوندن این مطلب کردید.

    با عرض پوزش از تمامی دوستان بخاطر زیاد بودن مطلب … البته بنده بجای نظر دادن ، نقد کردم!
    ممون میشم اگه نظر بدید در مورد نقد من.

    1. Avatar وحید

      ببینید آقای فتحی دیجی کالا شاید این جور انتظار فروشی رو نداشت و گرنه کارکنانش رو از قبل اضافه میکرد این به نفع خودش هم بود چون برای مشتریانی که تازه از این سایت خرید می کنند تاخیر در ارسال کالا یه تبلیغ منفی بزرگ حساب میشه ولی برای مشتریان قدیمیش چون تا حالا همیشه سر وقت و حتی زودتر سفارشات رو براشون ارسال کردن خیالشون راحته که با کمی تاخیر همون جنس با کیفیت و اصالت در بسته بندی مناسب همیشگی رو دریافت می کنند.(به قول معروف دیر و زود داره سوخت و سوز نداره)

      من تو کامنت قبلی هم گفتم که بیشتر نارضایتی مردم علاوه بر تاخیر برمیگرده به انتخاب هایی که هوشمندانه نبوده از طرف خودشون.خیلی از کالاهایی که شگفت انگیز میشد شما تنها اگه کامنت های مربوط به اون کالا رو می خوندین می فهمیدین که ارزش خریدش در چه حد هستش.ولی مردم چون تخفیف خورده بود به تعداد زیاد میخریدن و الان دیجی کالا رو مقصر میدونن که اصلن درست نیست.

      در مورد دیر ارسال شدن کالا هم به نظرم بخش شهرستان ها هم در این موضوع مستثنی نیستند.تو همدان قبل از این که تحویل دیجی اکسپرس دیجی کالا راه اندازی بشه تیپاکس بسته که شب قبل رسیده رو تا قبل از ساعت ۱ ظهر میاورد ولی دیجی اکسپرس دیجی کالا همدان شاید تا آخر شب هم نیاره.برای من بسته ای که تحویل بهم ندادن تو سایت زده بود تحویل شده و بعد از پیگیری از تهران با چند ساعت تاخیر آوردن.

      در کل به نظرم دیجی کالا در مسیر موفقیت داره پیش میره و من شخصا به آینده دیجی کالا امیدوارم…

      1. Avatar علی

        آقای وحید به نظر میرسد شما به دلیل خاصی این مقدار سنگ دیجیکالا رو به سینه میزنید!
        اگه قرار باشه کسی از دیجیکالا دفاع کنه خود مدیرانه جوانش هستن!
        شما با ادامه خرید از دیجیکالا به حمایتت ادامه بده 😉

  6. Avatar عمو مجید

    من از کالاهای یلدای شگفت انگیز چند قلم جنس خریدم به محض اینکه پرداخت اینترنتی کردم همون لحظه زودتر از اس.ام.اس بانک (واسه گزارش برداشت از حساب) از دیجیکالا اس.ام.اس اومد که :
    “دیجی کالا
    ضمن سپاس از استقبال چشمگیر شما از طرح یلدا، به علت تراکم سفارشات، سفارش شما ممکن است با کمی تاخیر پردازش و ارسال گردد.
    از صبر و شکیبایی شما متشکریم”
    گفتم یا خدا حالا تا ۲ هفته نمیرسه به دستم ! ولی دمشون گرم حداقل سفارشات من مثل سفارشات قبلیم به موقع و سرموعد رسید دستم. دیجی جان از این کارا بیشتر بکن ولی خداوکیلی امکان بده سبد ببندیم. کالاهایی که همشون همزمان سفارش دادم واسه هرکدوم مبلغ ارسال جداگانه منظور شده بود. این خیلی بده.

  7. Avatar وحید

    خوب مطلق هیچ وقت وجود نداره.
    ببینید اگه واقع باشین این غول های فروش اینترنتی خیلی بیشتر از تخفیفی که به مردم میدند سود کلانی نصیب خودشون میشه ومهمتر از همه اینه که رمز موفقیت اونها در راضی نگهداشتن مشتریانشون هست که باعث میشه این سود رو ببرند.ببینید اگه یه فروشگاه اینترنتی مثل آمازون قرار باشه همه جنس های خوب رو تخفیف بده در واقع ضرر بزرگی هم میکنه و این برای هیچ فروشنده ای مستثنی نیست.
    در مورد دیجی کالا هم به نظرم هوشمندانه عمل کردش و مردم ما هم باید به جای ناراضی بودن سعی کنند هوشمندانه کالایی رو انتخاب و خرید کنند تا راضی باشند هر کالایی حتمن ارزش خرید نداره به خاطر اینکه تخفیف خورده و بر عکس اگه کالایی واقعن ارزش خرید داره باید این فرهنگ رو یاد بگیریم که به اندازه نیازمان تهیه کنیم و مشتریان دیگه رو هم در نظر بگیریم.
    در مورد نارضایتی در تاخیر ارسال کالا به نظرم بهتر بود دیجی کالا کاری میکرد که همه سفارش ها در صورت رضایت مشتری یکباره ارسال بشه.این طوری هم در وقت و هزینه برای دیجی کالا و مشتریان صرفه جویی میشد…

  8. Avatar احمد

    دیجی کالا هم با جشنواره یلدای شگفت انگیز علی رغم استقبال مردم، انتقادات زیادی رو هم برانگیخت. و اون هم بیشتر بخاطر تاخیر در تحویل کالا بود. وجود این جشنواره ها خوبه و باعث میشه شرکتها خودشون و محک بزنن و ظرفیتهاشونو بهتر بشناسن و همچنین فروش بهتری داشته باشن ولی فکر میکنم احترام به مشتری نباید این وسط فراموش بشه. کالایی که من سفارش دادم با ۵ روز تاخیر بدستم رسید. درحالیکه قرار بود بعنوان کادو بدم به همسرم.
    خیلی بهتر بود که تاخیر ها قبل از سفارش اطلاع رسانی میشد نه بعدش!

    1. Avatar سیاوش

      موافقم . . . منم دقیقا از همین موضوع ناراحت شدم . . .بهتره که دیجیکالا قبل از گذاشتن همچین فستیوال های فروشی، توان ارسال کالای خودشم مد نظر بگیره !

  9. Avatar حمید

    مطلب جالبی بود. این نشون میده دنیا داره به سمت و سوی اینترنت پیش میره چند سال دیگه مثله این فیلما همه چی اینترنتی میشه ..
    ولی نمیشه این ها رو نقص و یا ایراد تو سیستم دونست بلکه یه پیشرفت بزرگیه که وقتی یه فروشگاه اینترنتی یک محصولی رو عرضه میکنه و در عرض چند دقیقه تموم میشه.. این قدرت رو نشون میده. همون چیزی که تو دیجی کالا هم اتفاق افتاد. و تو همین چند روز فروش ویژه شب یلدا حتما باهاش روبرو شدید.

    یک چیز مهم هست که هر چقدر هم کار خوب باشه نمیشه همه رو راضی نگه داشت… این قانون طبیعته..

    موفق باشید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه