جک باوئر و سریال ۲۴ به تلویزیون برمی‌گردند

۱۰ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
سریال 24 و جک باوئر

این مهم‌ترین خبر روز است: داستان جک باوئر در شبکه فاکس هنوز تمام نشده. این شبکه در نظر دارد یک پیش‌درآمد (Prequel) برای «سریال ۲۴» بسازد. هاوارد گوردون، مسئول پخش این سریال و خالقان اصلی آن یعنی جوئل سرنو و باب کوچران روی روایت جدیدی از این سریال کار می‌کنند. این سریال جدید قرار است پیش‌درآمد قسمت‌های قبلی سریال ۲۴ باشد و روی داستان‌های جک باوئر جوان تمرکز کند. سریال ۲۴ از محبوب‌ترین کارهای شبکه فاکس بوده است.

تولید پیش‌درآمد سریال ۲۴ هنوز مراحل اولیه‌اش را سپری می‌کند و مشخص نیست که چه زمانی ممکن است روی آنتن برود.

اگر این پروژه با موفقیت به سرانجام برسد سومین باری خواهد بود که شبکه فاکس سریال محبوب ۲۴ را برای هوادارانش زنده می‌کند. سریال اصلی ۲۴ که در آن کیفر ساترلند نقش جک باوئر را بازی می‌کرد از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰ در هشت فصل روی آنتن رفت. بعدتر فاکس در سال ۲۰۱۴ نسخه دیگری از آن را به شکل مینی سریال و به اسم «۲۴: یک روز دیگر زندگی کن» روی آنتن برد. و اخیرا هم که سریالی به نام «۲۴: میراث» روی آنتن رفته که یک کاراکتر کاملا جدید به نام اریک کارتر دارد و بازیگرش هم کوری هاوکینز است. «۲۴: میراث» فوریه سال ۲۰۱۷ از شبکه فاکس پخش شد اما طرفدار چندانی پیدا نکرد.

فاکس بعد از تولید و پخش تنها یک فصل از سریال «میراث» آن را کنسل کرد. اما اعلام شد که با تهیه‌کنندگان در حال مذاکره برای ساخته شدن نسخه دیگری از سریال هستند. سریال ۲۴ فقط یکی از تولیدات شبکه فاکس است که در طول سال‌های اخیر بارها احیا شده. فاکس سریال محبوب «ایکس فایلز» یا همان «پرونده‌های گمشده» را هم برای دو فصل تمدید کرد.

نکته‌ای که وجود دارد این است که در پیش‌درآمد سریال ۲۴ دیگر ستاره اصلی فیلم یعنی کیفر ساترلند حضور ندارد. سریال از لحاظ ساختاری مدل زمان واقعی یا همان Real Time نیست. مدل زمان واقعی به این معنا بود که در سریال ۲۴ زمان سریال با زمان واقعی یکسان بود. به همین دلیل هر فصل به یک روز مربوط می‌شد. سریال در ۲۴ اپیزود ساخته شد و طول هر اپیزود هم یک ساعت بود. اما گوردون می‌گوید که نسخه پیش‌درآمد ۲۴ کمتر از این تعداد اپیزود خواهد داشت و به لحاظ ساختاری بیشتر به «۲۴: میراث» نزدیک است. نکته‌ی مهم این است که آیا هواداران سریال ۲۴ بدون کیفر ساترلند حاضر به پذیرش جک باوئر هستند یا نه. بعید به نظر می‌رسد که نسخه داستانی جوانی‌ها جک باوئر بتواند موفقیت سریال ۲۴ را تکرار کند. سریال ۲۴ درباره جک باوئر رییس عملیات بخش ضدتروریستی لس‌آنجلس بود که باید در مدت زمان کوتاه نقشه‌های تروریست‌ها را خنثی می‌کرد.

راهنمای تماشای سریال
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar احسان

    به نظر من که وقتی یه سریالی رو با یه بازگیر نقش اول شروع میکنن و تا چند فصل اون بازیگر مطرح میشه و مردم بهش عادت میکنن رو نباید نقشش رو به یه بازیگر دیگه انتقال بدن، چون مردم دیگه سریال رو با بازی اون بازیگر اول و اصلی دوست دارن!
    و این که اوقتی یه سریال این طوری محبوب میشه و موفقیت زیادی به دست میاره رو نباید همش ادامه بدن و بزارن از یه جایی به بعد تبدیل به یه اسطوره یا یه خاطره بشه و تک بمونه برای خودش، نه این که همش خرابش کنن!

    و این که به نظر من خوب نیست که سرنوشت بازیگر اصلی یه سریال در آخر نا مشص بمونه و اون سریال تموم بشه! این طوری خوب نیست! مثلا الآن کی میدونه که بعد از پایان فصل ۹ سریال ۲۴ دقیقا سرنوشت جک چی شده؟!

    در کل امیدوارم یا سریال رو با همون بازی جک ادامه بدن و در آخر سرنوشت جک رو مشخص کنن، و یا این که کلا بیخیالش بشن و بزارن یه اسطوره باقی بمونه.

  2. Avatar سینا

    اصلا ۲۴ با کیفرساترلندش ۲۴ هست وگرنه ارزش نگاه کردن نداره
    وسلاااام

  3. Avatar طرفدار سریال 24

    این سریال با کیفر ساترلند که فروشش بالا میره چون نقششو خیلی خوب بازی میکنه تو این سریال

  4. Avatar رها

    سلام
    قرار نیست منتشر بشه ؟ الان وسط سال ۲۰۲۰ هستیم ، چرا خبری ازشون نیست؟

  5. Avatar شهاب

    واقعا متوجه نشدن سریال ۲۴ بدون حضور کیفر ساترلند طرفداری نخواهد داشت؟!!

    1. Avatar ارسلان

      دقیقا این سریال بدون کیفرساترلند هیچ گونه ارزشی نداره و اینکه بنظر من اصلا و عبدا ارزش دیدن هم نداره. اگر میخان سریالشون مث اول پربازدید باشه سعی کنن با یه سازه هایی جک باور و برگردونن به سریال

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه