تصمیمات عجیب BMW ادامه دارد؛ طراحی وانت مفهومی

۱۸ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

ب ام و این روزها به کانون اخبار عجیب صنعت خودرو تبدیل شده است، این خودروساز نامدار آلمانی حدود سه سال است که مقام برتر در بازار خودروهای لوکس را به رقیب دیرینه اش (مرسدس بنز) واگذار کرده و حالا به تکاپو افتاده تا با روش‌هایی عجیب و پر ریسک، محبوبیت از دست رفته‌اش را جبران نماید، تغییر در طراحی ظاهری مدل‌های مختلف در راستای هویت بخشی هر محصول با همین رویکرد انجام شده که البته انتقادات بسیاری را نیز به دنبال داشته است.

از طرف دیگر معرفی خودروهای مفهومی این شرکت نیز با موجی از انتقادات همراه شده‌است، سوپر اسپرت M Next که هفته گذشته رونمایی شد، نتوانست نظر مثبت علاقه‌مندان را به خود جلب کند و سیل عظیمی از نظرات منفی را در شبکه های اجتماعی روانه رسانه‌های خودرو و صفحات رسمی ب ام و کرد و به فاصله چند روز بعد نیز اولین تصاویر رسمی از نخستین وانت بار مفهومی ب ام و، دنیای خودروسازی را تکان داد.

ب ام و

در واقع ماه قبل بود که رندرهای جدیدی از بی ام و X7 منتشر شد و برخی از خبرگزاری‌ها در آن زمان احتمال دادند که این شرکت آلمانی، پیکاپی را به بازار عرضه خواهد کرد. پس از گذشت یکماه، تصاویری اصلی این پیکاپ لوکس منتشر شدند تا نشان دهند که شایعات خبرگزاری‌ها در این مورد صحت داشته است. وظیفه توسعه بی ام و X7 پیکاپ به سایت تولیدی اصلی بی ام و، واقع در مونیخ سپرده شده بوده است.

ب ام و

بی ام و X7 پیکاپ دوکابینه بوده و پنج صندلی دارد، به همین دلیل فضای بار بزرگی را نمی‌توان برای آن متصور شد و البته یک پیکاپ لوکس برای حمل‌ونقل یا امور تجاری استفاده نمی‌شود. طول کل محفظه بار بی ام و X7 پیکاپ، ۱.۴ متر است که در صورت باز بودن درب محفظه بار، این فاصله به دو متر افزایش می‌یابد. بی ام و برای ساخت برخی از اجزای خودرو، نظیر سقف، کابین و محفظه بار، از فیبرکربن استفاده کرده و به همین دلیل، بی ام و X7 پیکاپ نسبت به بی ام و X7 شاسی بلند، ۲۰۰ کیلوگرم سبک‌تر است.

ب ام و

در یکی از تصاویری که از بی ام و X7 پیکاپ منتشر شده، این خودرو در حال حمل موتورسیکلت بی ام و F850 GS به نمایش درآمده و شرکت سازنده، این پیکاپ و موتورسیکلت را همراهانی جدانشدنی می‌نامد. توانایی‌های فوق العاده این موتورسیکلت و پیکاپ در پیمودن مسیرهای صعب العبور خارج جاده‌ای، دلیل این نام‌گذاری بوده‌است. پیش از این خودرو، کادیلاک نیز شانس خود را با ارایه یک پیکاپ لوکس به بازار امتحان کرد، که به موفقیت خاصی در بازار دست نیافت و تاکنون نیز بی ام و در مورد تجازی سازی و تولید انبوه این پیکاپ، ابراز تمایل نکرده‌است.

ب ام و

براساس گفته‌های مدیران میانی ب ام و، این وانت کانسپت در واقع براساس یکی از نمونه‌های آزمایشی و پیش تولید X7 تولید شده‌است و جمعی از متخصصان طراحی و دانشجویان مهندسی تصمیم گرفته اند تا به جای اسقاط خودرو مذکور که رویه‌ای معمول در خطوط خودروهای آزمایشی و پیش تولید است، پروژه تبدیل این SUV هفت نفره را به یک وانت لوکس آغاز نمایند و در نهایت پس از گذشت ۱۰ ماه حالا با محصول نهایی این پروژه تحقیقاتی روبرو هستیم که البته تاکنون تصمیمی در خصوص تولید آن گرفته نشده‌است. چرا که به طور کلی، حجم بازار وانت‌های فوق لوکس در جهان بسیار کوچک است و معمولا چنین خودروهایی به محصولاتی شکست خورده تبدیل می‌شوند.

ب ام و

اما این درحالیست که علیرغم واکنش‌های منفی، مدیران ب ام و از تولید نمونه جاده‌ای کانسپت M Next خبر می‌دهند و قرار است حتی پس از پایان یافتن تولید سری محبوب i8، این سوپر‌اسپرت هیبریدی عجیب راهی جاده‌ها شود. مسلما امید می‌رود که خودرو نهایی از طراحی جذاب‌تری برخوردار باشد، چرا که با توجه به واکنش‌های عمدتا منفی کاربران و دوست داران ب ام و، در صورت عدم اصلاح ظاهری خودرو، شکست کامل این سوپر اسپرت آینده نگر بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

بی ام و

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. farham

    اینو از آریسان الگوبرداری کردن
    قشنگ میتونیم غرامت بگیریم 😀

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه