گوگل: کاربران آیفون تجربه‌ای یکسان دارند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مراسم دیشب جوایز «گرمی» (Grammy)، تبلیغی از گوگل را در خود جای داده بود؛ تبلیغی که با هدف گرفتن کاربران آیفون، سیستم عامل اندروید و تجربه‌های مختلفی که ارایه می‌کند را به رخ دیگران می‌کشد.

کاملا واضح است که گوگل با این تبلیغ، آیفون و کاربران‌اش را هدف گرفته است.

تبلیغ اندروید در مراسم جوایز گرمی پخش شد و به موسیقی هم ربط داشت. در این تبلیغ، یک پیانیست را می‌بینیم که روی یک پیانوی معمولی مشغول نواختن است. هر کلید صدایی متفاوت می‌دهد. با این حال، تبلیغ گوگل این موقعیت را پیش روی مخاطبان‌اش می‌گذارد: اگر تمام کلیدها صدایی یکسان داشتند، نتیجه‌ی نهایی چه می‌شد؟

کاملا واضح است که گوگل با این تبلیغ، آیفون و کاربران‌اش را هدف گرفته است. تجربه‌ی کاربران آیفون، با یکدیگر کاملا یکسان است. در حالی که هر گوشی اندرویدی، ویژگی‌های خاص خود را دارد.

گوگل برای ساخت این تبلیغ، واقعا پیانویی ساخته است که هر کلیدش صدایی یکسان دارد.

ویدیوی گوگل را در پایین ببینید و خودتان نتیجه بگیرید. به نظرتان، ادعای گوگل و اندروید چه قدر صحیح است؟

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع:‌ The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۸ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    شما چجور کاربر ios ای هستید که خبر ندارید شرکت اپل چه خبرهایی که از شما و زندگیتون نداره!
    هر دستگاهی که از کارخونه های اپل خارج میشه و به دست کاربر میرسه خودش یه سازمان جاسوسی!
    یکی از راه های اثباتش اینه که فقط کافیه کاری کنید که دستگاهتون بلاک بشه و هیچ کاری دیگه نتونید باهاش کنید. و تنها راهتون تماس با بخش پشتیبانی اپل باشه. ( به شرطی که واقعا هیچ راه دیگه ای نداشته باشید ها.چون اگه دروغ بگید اونا خودشون میفهمند!!!) و البته اگه زبان انگلیسی تون خوبه!
    اونوقت که خودتون متوجه عمق نفوذ میشید! (((:

  2. Avatar Ahmad

    با شما کاملا موافقم آقا مصطفی.ما که راضی هستیم از ژیانمون!ضمنا اون بوگاتیه که ۴۳۰ تا سرعت داره نه لامبورگینی و اندروید!!!
    در ضمن به نظر من اگه موتزارت پشت یه پیانو یه کلیدی بشینه میتونه یه اثر هنری ایجاد کنه ول اگه یه بچه دو ساله پشت یه پیانو کامل بشینه چیزی جز اعصاب خوردی به جا نمیذاره!!!
    مهم اینه ببینی کی پشت پیانوهستش.

  3. Avatar پیمان

    اگه کسی میتونه برتری(یا حتی برابری) اپل نسبت به هم رده های اندرویدیشو بگه بسم ا…
    اکثرا قبول دارن که اپل فقط برای پز دادنه و برای همین میخرنش و بعدش پشیمون میشند و میان به نوت ۵ بد و بیراه میگن،حتی با GLX Luster 1 {!} یه کارایی میشه کرد که به هیچ وجه با ایفون نمیشه انجام داد .

    1. Avatar پویان

      من موافق نیستم

  4. Avatar مصطفي

    آره کاربران اندروید تجربه های بسیار متفاوتی از هنگ کردن های بی مورد، ویروس های مختلف ، پر شدن رم و رام گوشی و انواع و اقسام اپلیکیشن های جاسوسی و هک شدن گوشیشون رو دارن.

    1. Avatar علی جوادی

      درسته دوست من…الان دو ماهه که جهان هر روز یک باگ غیرقابل جبران برای ios پیدا میکنه…اولا من خودم به شخصه بعد از ۵ سال کار باآندروید هیچ کم و کاستی ندیدم…نه هک شدم;نه ویروسی ونه هیچ مشکلی…
      من این حرف شما رو با یک مثال جواب میدم…فرض کنید شما سوار بر یک لامبورگینی با سرعت ۴۳۰ کیلومتر بر ثانیه در حال حرکتید…خب مطمئنا خطرات بیشتری برای شما پیش میاد تا کسی که سوار ژیان با سرعت ۱۰ کیلومتر در حال حرکته…هر چند امکانات و پیش بینیهایی که برای لامبورگینی شده در سرعت ۴۳۰ کیلومتر برای ژیان با سرعت ۵ کیلومتر هم نشده…
      من اینقدر میدونم که خداوند بزرگ;من رو آزاد آفریده و محبوس به زمان و مکان خاصی نکرده…خداوند زیبایی و طبیعت رو برای بنده ش درست کرده وگرنه خودش بی نیاز و زیباتر از هر طبیعتیه…پس چرا من باید خودم رو محبوس کنم؟
      من زیبایی;آزادی و امکانات از دنیا میخوام;در دنیای فناوری این آرزو فقط با آندروید امکان پذیره و بس…
      با تشکر از مطلب ویژه تون آقای میرزایی

  5. Avatar رضا

    بالاخره اپل مجبور میشه یه فکری برای رابط کاربری و دیزاین خود گوشی بکنه . کار خیلی پیچیده ایه…. بایداز یه طرف لایسنس IOS رو به سازندگان موبایل بفروشهو اونرو برای اجرا روی سخت افزارهای مختلف بهینه کنه واز طرف دیگه اجازه نصب لانچر های مختلف رو برای توسعه دهنده ها فراهم کنه.
    از این طرف روز به روز ضعفهای اندروید کمتر و به قابلیتهاش افزوده میشه وبا حجوم استارتاپهای موبایل مبتنی بر این اکو سیستم که هر نوع سلیقه و بود جه ای رو تامین میکنه . انگیزه رو برای خرید آیفون کمتر و کمتر میکنه .
    کار کردن با گوشی باید بهتون حس خوب و لذت بده .خود من شخصا بعد از ۵ سال آیفونی بودن وقتی آیفون ۶ اومد ، طراحی ظاهریش خیلی تو ذقم زد و IOS جدید هم همون حس کاربری تکراری رو داشت . اینکه سویچ کردم به ویندوزفون و لومیا ۹۳۰ که تجربه خوبی بودبعد از مرحوم شدن لومیا هم نتونستم خودمو قانع کنم که آیفون دستم بگیرم . گوشی اندرویدی OneplusX و گرفتم با یک سوم قیمت آیفون و واقعا لذت بیشتری بهم میده. دیگه حاضر به برگشتن به آیفون نیستم مگه اینکه ……..

  6. Avatar ترانه

    تبلیغ خیلیخلاقانه ایه ولی جالب اینجاست که اندروید برای تبلیغ محصولاتش همیشه مجبوره اپل رو تخریب کنه چون راه دیگه ای نداره اما اپل همیشه از این حرف میزنه که محصولات مارو بخرین چون با بقیه فرق داره نه اینکه مستقیما بخواد انگشت رو به سمت رقیب بگیره. نیازی به اینکار نداره. انتخاب رو بر دوش کاربر میذاره.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه